שתף קטע נבחר

לימוד נהיגה: עוד פעם רפורמה, שוב ועדות פנימיות

משרד התחבורה החליט לוותר על פרויקט מרכזי לימוד הנהיגה החדשים. מה עושים בכל זאת? מקימים שתי ועדות פנימיות חדשות שידונו בנושא, יבחנו את המצב וימליצו על שינויים. בסרט הזה כבר היינו

האם שוב מתכנן משרד התחבורה רפורמה בלימודי הנהיגה? המשרד יחל בקרוב בבחינת תהליך הכשרת נהגים חדשים, ויבדוק את התכנים הנלמדים ואת העלויות הכרוכות בהוצאת רישיון הנהיגה. לדברי בכיר באגף הרישוי, לצורך הבחינה יוקמו שתי ועדות פנימיות, שיבדקו בין השאר את תוכן שיעורי הנהיגה, מספר השיעורים המינימאלי הנדרש, והמחיר שגובים מורי נהיגה עבור שימוש במכוניתם במבחן מעשי ("טסט").

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

משרד התחבורה יבדוק: האם יש לשנות את תוכן השיעורים? (צילום: סבסטיאן שיינר) (צילום: סבסטיאן שיינר)
משרד התחבורה יבדוק: האם יש לשנות את תוכן השיעורים?(צילום: סבסטיאן שיינר)

 

ראוי להזכיר כי לפני כחצי שנה החליט המשרד להקפיא את יישומה של רפורמה מקיפה בהכשרת הנהגים, שכללה הקמת מרכזי לימוד ייעודיים ("מל"נים"), בהם אמורים היו התלמידים לעבור שיעורים עיוניים ומעשיים. במקביל, הוחלט על יישום רישיון נהיגה מדורג, במסגרתו יוקדם גיל הוצאת הרישיון מ-17 שנה ל-16 ותשעה חודשים. הורדת גיל הרישיון אמורה להיעשות במקביל להארכת תקופת הליווי, משלושה לשישה חודשים.

 

בתגובה לפניית ynet בנושא אישרו במשרד התחבורה כי בכוונתם להתחיל בקרוב בבחינת תהליך ההכשרה של נהגים. עם זאת, במשרד סירבו לפרט מי ישתתף בצוותי הבדיקה השונים, או מתי צפויה הגשת מסקנות הבדיקה לשר התחבורה, ישראל כץ.

 

תיירים באים ללמוד נהיגה בישראל?

אחד השינויים הצפויים בתהליך הכשרת הנהגים החדשים, הוא העברת האחריות לקיום שיעורים עיוניים למערכת החינוך. במשרד התחבורה הבהירו לאחרונה כי במקום להקים את מרכזי הלימוד הייעודיים, הוחלט לשלב את התכנים של השיעורים העיוניים במסגרת הלימודים בבתי ספר תיכוניים. על-פי התכנון, ההשתתפות בשיעורים תהיה חובה, ובסופם יידרשו התלמידים לעבור בחינה.

 

נושא מהותי שייבחן כעת על-ידי משרד התחבורה, הוא עלות השימוש במכוניתו של מורה הנהיגה בטסט. על-פי נתונים שהוצגו השבוע בוועדה לפניות הציבור, מחירו הממוצע של טסט הוא 536 שקלים - מהם כ-400 שקלים הנגבים על-ידי מורה הנהיגה עבור השימוש במכוניתו. 136 שקלים נוספים נגבים על-ידי משרד התחבורה. בעבר כבר הצהיר שר התחבורה כי בכוונתו להגביל את המחיר שגובים המורים, ואף אמר כי "התלמידים מנוצלים". אלא שהטיפול נעצר במקביל להקפאת הרפורמה בלימודי הנהיגה.

 

יש לציין כי חלק ממורי נהיגה טוענים כי מחירי השיעורים עצמם לא השתנו בעשור האחרון, ולכן הם נאלצים לגבות מחיר גבוה עבור השימוש במכוניתם. יש גם מורים הטוענים כי מחירם הנמוך של השיעורים גורם לכך שתיירים מגיעים מאירופה כדי ללמוד נהיגה בישראל. ראוי להזכיר כי בעבר פיקח משרד התחבורה על מחיר השימוש במכונית מורי הנהיגה, אך מאז הסרת הפיקוח לפני כעשור זינקה העלות בכ-300% - מממוצע של כ-100 שקלים ל-400 כיום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם יידרשו יותר שיעורים לקבלת הרישיון?
צילום: תומריקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים