נוסעים לאט מדי בכביש 6? השימוש יהיה בחינם
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק לפיה נסיעה איטית מדי בכבישי אגרה, לא תחוייב בתשלום. הממשלה תתמוך, אך נציגי האוצר התנגדו למהלך מאז הוצע לראשונה לפני כשנתיים. שר התחבורה נדרש כעת להחליט מהו "עיכוב"
כביש 6 יהיה איטי? החברה המפעילה לא תגבה בעתיד תשלום. ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (א') בישיבתה הצעת חוק, לפיה נוסע שנכנס לכביש אגרה אך לא יוכל לנהוג בו במהירות ראויה, לא יחוייב על הנסיעה. מדובר בהצעת חוק שהעלתה ח"כ יוליה שמלוב ברקוביץ - בדומה להצעה אותה העלה לפני למעלה משנה ח"כ אחמד טיבי - אשר עלתה אך נפלה בעבר בוועדה. הממשלה מתייצבת מאחורי הצעת החוק.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- המכונית שלך ישנה? שוטר עשוי לעצור אותך
התמיכה הנדרשת לאישור החוק הושגה היום לאחר שהשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ערר על דחיית ההצעה בעבר. בתום דיון סוער עם נציגי האוצר הושג רוב של שבעה תומכים מול ארבעה מתנגדים. כעת יצטרך שר התחבורה לקבוע את מידת הזמן אשר תחשב לעיכוב בגינו לא יחוייב הנהג. הצעת החוק שאושרה, צפויה לעלות בקרוב לאישור במליאת הכנסת.
יש להזכיר כי עוד ב-2007, עת שימוש כיו"ר ועדת הכלכלה, העלה ארדן הצעת חוק לפיה נהגים שייקלעו לעומס תנועה חריג בכביש 6, אשר לא ידעו עליו מראש, לא יידרשו לשלם עבור נסיעה. עוד הוצע כי חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, תחוייב להציב שלטים אלקטרוניים בכניסה לכביש, אשר יימסרו מידע לנהגים אודות עומסי תנועה או עיכובים עמם הם עתידים להתקל. נציגי האוצר טענו כי אין צורך בשילוט אלקטרוני, שכן על הנהגים להאזין לדיווחי תנועה ברדיו. מנגד הזכיר ארדן כי לא ניתן "להכריח" נהגים להקשיב דווקא לעדכוני תנועה.
הדיון שהתקיים היום היה טעון במיוחד, ובמהלכו תקף שר האוצר יובל שטייניץ את ארדן וטען כי מדובר ב"אבסורד". ארדן לעומתו טען כי "לא יתכן שכבישי אגרה לא יהיו מחוייבים לסטנדרט שירות מנימאלי". יש להזכיר כי גם בנוגע למהירות הנסיעה ה"ראויה" בכביש האגרה בכניסה לתל אביב, התנהלו בעבר מספר דיונים.
לאחר אישור הצעת החוק יאלץ שר התחבורה לקבוע את מידת הזמן שתחשב לעיכוב, בגינו לא יחוייב נהג העושה שימוש בכביש אגרה. גלעד ארדן אמר כי הוא מרוצה מקבלת הצעה, וכי "מדובר בהצעת חוק הגיונית, חברתית ומאוזנת. לא יתכן שאדם שנכנס לכביש 6 לדוגמה כדי לקצר את הזמן, ישלם על פקקי תנועה".
הצעת החוק שאושרה, צפויה לעלות בקרוב לאישור במליאת הכנסת ותזכה לתמיכת הממשלה.