אחרי המכוניות - ב.מ.וו מוזילה את האופנועים
ב.מ.וו תמכור גם אופנועים במחיר נמוך משמעותית מבעבר, כך הצהירו אנשי דלק מוטורס, יבואני המותג לישראל - כמה יעלו הכלים, מה צפוי בעתיד ולאן עוברת הפעילות
ב.מ.וו - מעכשיו גם האופנועים זולים יותר. לפני מספר חודשים גרמה יבואנית הרכב דלק מוטורס, לטלטלה של ממש בשוק מכוניות היוקרה המקומי. מספר חודשים לאחר שהשלימה את העברת זכיון השיווק של מוצרי ב.מ.וו ומיני לידיה מחברת קמור, הכריז גיל אגמון, מנכ"ל היבואנית, על הורדה ניכרת במחיר מכוניות שני המותגים.
כעת, מספר שבועות לאחר שהטיל את הפצצה (הצפויה) אל לב ליבו של שוק מכוניות היוקרה הנחשב, עוברת היבואנית לטיפול בחטיבה הדו-גלגלית של המותג הגרמני. במסיבת העיתונאים שכינסה לא נרשמו הפתעות מיוחדות - הורדות מחירים דרסטיות, בהחלט כן.
עוד בערוץ הדו-גלגלי של ynet:
- הווספה האגדית בת 66 - זמן לעוד מתיחת פנים
ירון גולדשטיין, מנהל חטיבת האופנועים בב.מ.וו ישראל, הבהיר כי בדלק מוטורס צופים גידול חד במכירות רכב דו-גלגלי בעתיד. וכצפוי, לעיקר הגידול צפויים להיות אחראים צמד הקטנועים החדשים של המותג הבווארי,C600 ספורט ו-C650GT. שיווקם של השניים, האמורים להתחרות בלהיט המכירות של השוק המקומי, ימאהה טי-מקס, צפוי להתחיל בספטמבר הקרוב. על מחירים רשמיים מסרב גולדשטיין בינתיים להתחייב, אך הוא מבהיר כי אלה יהיו דומים למתחרים. המשמעות היא תג-מחיר של בין 75 ל-80 אלף שקל לשניהם.
מלבד הקטנועים העתידיים, דלק מוטורס מורידה מיידית את מחירי האופנועים שהיא משווקת, אם כי אינה נוגעת במחירי אופנועי השטח של הוסקווארנה. במקרים מסוימים מדובר בקיצוץ דרמטי של יותר מ-20% - כל זאת, כך אנשי דלק, מבלי לוותר על פריטי אבזור כלשהם, ותוך שמירה על אבזור כל אופנוע הנמכר בישראל במערכות הבטיחות החשובות - ABS ו-ESC - באופן סטנדרטי, במידה והן מוצעות כאופציה.
כך למשל, האופנוע הנמכר ביותר באירופה ואחד הכלים היותר-נחשקים בישראל, ה-R1200GS הגדול והיקר, ישווק מעתה במחיר שיחל ב-145 אלף שקלים, הוזלה של כ-18 אלף שקל. גרסת האדוונצ'ר הסופר-מאובזרת תשווק מעתה תמורת 158 אלף שקלים, במקום 176 אלף בעבר. ה-K1600 הסופר-יקר יעלה מעתה 190 או 199 אלף שקלים, לעומת 236 בעבר.
להוזלה ניכרת במיוחד זוכה משפחת ה-F הפופולארית. שמחירו של ה-F800GS צונח מעתה בלמעלה מ-20 אלף ש"ח ויעמוד כעת על 99 אלף ש"ח, המציבים אותו כעת ישירות מול אופנועי תיור הרפתקני בנפח בינוני של המתחרים. גרסת ה"טרופי" הקרבית של ה-800 היא גם זו שזכתה בהנחה הגדולה ביותר באחוזים - מ-127 אלף שקל עד עתה, ל-103 אלף שקל כעת.
דווקא דגמי האופנועים הזולים יותר של המותג, ה-F וה-G 650, זכו בהוזלות הצנועות ביותר. ה-F שעלה עד עתה 86 אלף שקלים, עולה כעת 80 אלף בלבד. ה-G שעלה 70 אלף, יעלה מעתה 68 אלף שקלים וישווק עם ABS סטנדרטי.
עוד נמסר כי אולם התצוגה הראשי של אופנועי ב.מ.וו והוסקוורנה, יחד עם מרכז השירות לשני המותגים, עוברים ממשכנם המיושן והצפוף בפתח תקווה, לרחוב המסגר בתל אביב. בעתיד, כך הובטח, יפתחו מרכזי מכירה גם בירושלים, ואולי אף בחיפה.
הכרזתה של דלק מוטורס על הוזלת דגמי ב.מ.וו ומיני השונים, השפיעה כצפוי באופן מיידי על המחירים בקטגוריית היוקרה של שוק הרכב החדש והמשומש. למרות שיבואנים שונים הסבירו ל-ynet כי למעשה "ישרה" דלק מוטורס קו עם המחיר המעשי של מכוניות אותן שיווקה, שכן דגמי ב.מ.וו שונים נמכרו בהנחות משמעותיות בעבר, בפועל נאלצו היבואנים המתחרים להתאים עצמם למציאות חדשה.
מבחינה זו אמור שוק הרכב הדו-גלגלי להתנהג באופן דומה, למרות שמדובר במספר כלים חדשים נמוך בהרבה. ב.מ.וו, המוכרת בשוק והמשווקת בעיקר אופנועים גדולי-נפח (מעל 750 סמ"ק), נאלצת להתמודד עם תנאי שוק אכזריים במיוחד. שכן מתחילת השנה ועד חודש מאי (כולל) נמכרו בישראל בסך הכל רק 136 אופנועים "גדולים", תוך מגמת ירידה של עשרות אחוזים לעומת אשתקד.