בשנת 2011: 17,145 תלונות על חברת החשמל
מדו"ח של נציב תלונות הציבור של חברת החשמל קובע שחלה ירידה של 9% במספר ההשגות. הנושאים המרכזיים שעליהם התלוננו: דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים, חיובים, עבודות רשת וחיבורים לבתים, אמינות אספקה, איכות הסביבה וטיב שירות
בשנת 2011 התקבלו בחברת החשמל 17,145 תלונות והשגות של לקוחות, אשר לאחר בדיקתן נמצאו כ- 32% מהן מוצדקות. כך עולה מהדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור של חברת החשמל, גוף בלתי תלוי המשולב באגף הביקורת הפנימית של החברה.
- יו"ר חברת החשמל מאיים: "נייקר ב-30%"
- הפסד ענק של 1.5 מיליארד שקל לחברת החשמל חרף ההפסדים: ערבות מדינה לחברת החשמל
- רשות החשמל אישרה חוזה הגז עם שותפות תמר
על פי הדו"ח, מדובר בירידה של 9% במספר התלונות וההשגות, שמספרן עמד על 18,705 אשתקד. ב-2010 33.3% מהתלונות וההשגות נמצאו מוצדקות.
נושאים המרכזיים שעליהם התלוננו הלקוחות הם דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים (40.4%), חיובים בחשבון החשמל (15.5%) תלונות בנושא עבודות רשת וחיבורים לבתים (14.8%), אמינות אספקה (6.6%), איכות הסביבה (5.3%) וזמינות וטיב שירות (3.2%).
עוד עולה מההשוואה לנתוני 2010, כי נמצאה ירידה של כ- 27% בתלונות על אמינות האספקה, בביצוע עבודות רשת וחיבורי חשמל לבתים נרשמה ירידה של כ- 22% בתלונות ובתחום איכות הסביבה נרשמה ירידה של כ- 16.5% במספר התלונות.
מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, ציין בתגובה כי העובדה שלמעלה מ-96% מהתלונות הגיעו ישירות לנציבות תלונות הציבור של החברה, או למחוזותיה, ורק אחוז זעום הגיע באמצעות גורמים חיצוניים, מעידה על האמון הרב של הציבור באיכות ואמינות הטיפול של חברת החשמל בכל תלונה.