ספרדי כפול: גאסגאס רכשה את אוסה
איחוד פנים-ספרדי יעביר את הבעלות על יצרנית אופנועי הטריאל אוסה, לידי גאסגאס הגדולה. אצלנו לקראת סוף השנה הנוכחית
חברת גאסגאס הספרדית, המתמחה בייצור אופנועי שטח ובפרט אופנועי טריאל, הודיעה לאחרונה כי רכשה את אוסה (Ossa) הספרדית, יצרנית אופנועי טריאל ושטח זעירה. הרכישה - או יותר נכון, מכירתה של החברה הקטנה - אינה מפתיעה, בהתחשב במשבר הכלכלי הפוקד את המדינה. מתן ניר, מנהל מותג גאסגאס בישראל, מסר כי אופנועי אוסה צפויים להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.
עוד בערוץ הדו-גלגלי של ynet:
- קסדת חצי מסוכנת? למרות זאת היא עדיין חוקית
אוסה החלה את דרכה ב-1940, דווקא כיצרנית מכונות תפירה. זמן קצר לאחר מכן החלה לייצר אופנועים קטנים על בסיס דגמי DKW הגרמנים, שותפתה של ספרד בימי המלחמה. במהלך השנים יצרה אוסה גם מספר אופנועי כביש קטנים, כשהגדול בהם היה היאנקי מסוף שנות ה-60, , עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 460 סמ"ק, וכמה מאות יחידות שעלו על הכביש.
כיום היא מייצרת בעיקר אופנועי טריאל ושטח קטני נפח בהיקף של כ-1,500 יחידות בשנה, ומוכרת בעיקר בקרב חובבי הטריאל. למרות גודלה פיתחה אוסה טכנולוגיה מהפכנית בדמות מערכת הזרקה למנועים דו-פעימתיים, המאפשרת להקטין משמעותית את רמת הזיהום. המנוע החדש הוצג ב-TR280i שהוצג לפני כשנה. מאז החליטה אוסה להיכנס גם לשוק אופנועי האנדורו, עם מנוע דו-פעימתי מוזרק.
עבור גאסגאס מדובר בהזדמנות יוצאת דופן. אף היא נחשבת ליצרנית קטנה יחסית, עם כ-5,500 אופנועי טריאל בשנה וכ-4,000 דגמי אנדורו, אך היא נמצאת בשנים האחרונות במגמת התעצמות. הרכישה של אוסה תחזק את הדומיננטיות של גאסגאס בשוק הטריאל, ותעניק לה גישה לטכנולוגיה הייחודית.
- באדיבות אתר דו"גרי