טויוטה תקצץ את הייצור ביפן בגלל שער הין
טויוטה היפנית, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, מחליפה תקליט: תצמצם משמעותית את הייצור ביפן, כדי לצמצם את התלות בייצוא לא רווחי. בשלב ראשון - בלי פיטורים
טויוטה תקצץ את נפח הייצור שלה ביפן ביותר מ-10% עד שנת 2014, כך מדווח עיתון הניקיי היפני. פירוש הדבר כי עד תאריך היעד, היקף הייצור יעמוד על כ-3.1 מיליון מכוניות בשנה ביפן, מתוך יותר משמונה מיליון מכוניות שמייצרת טויוטה ברחבי העולם. היצרנית לא תפטר עובדים במסגרת המהלך, שנכפה עליה עקב שערו הגבוה של הין ביחס למטבעות אחרים. ביצרנית גם מעוניינים לשמור על רשת ספקי החלפים לייצור בריאה ורווחית, כך על-פי הדיווח.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- משפחתית קטנה חדשה לסיטרואן: C-אליזה
- מחקר בריטי: הולכי רגל מבוגרים לא מספיקים לחצות
- איפה בישראל הוצבו מצלמות אכיפה חדשות?
טויוטה מתכננת להשאיר את נפח הייצור ביפן על כשלושה מיליון כלי רכב לשנה, ירידה של כחצי מיליון בהשוואה לכיום. מדובר עדיין בנפח ייצור גבוה ומוטה ייצוא, למרות ששער הין פוגע קשות בריווחיות של ייצור מיפן. עדות כך ניתנה אך לאחרונה בהצהרה רשמית של בכיר בהונדה, שהודה כי היצרנית מפסידה כסף כשהיא מייצאת מכוניות מיפן לארה"ב.
טויוטה כבר קיצצה לאחרונה את הייצור באחד ממפעליה ביפן, בשיעור של 100 אלף יחידות. קיצוץ זה יוביל אותה לייצר השנה כ-3.6 מיליון יחידות במולדתה, זאת בהשוואה ל-3.9 מיליון מכוניות בשנה טרם המשבר הכלכלי העולמי בסוף העשור שעבר.
על-פי תוכניות טויוטה, היצרנית תייצר 8.65 מיליון מכוניות השנה, מתוכן 5.65 מחוץ ליפן. בהמשך, השינויים בחלוקת הייצור אמורים להוביל לעלייה בייצור מחוץ ליפן ל-6.8 מיליון מכוניות, ובכלל העולם ל-10 מיליון כלי רכב.