סלולרי למבוגרים ונציג בלחיצת כפתור באורנג'
שוק המבוגרים נפתח לתחרות? פרטנר הקימו מוקד מיוחד עבור מחזיקי תעודת אזרח ותיק, שמוביל לנציג ללא מערכת לניתוב שיחות. במקביל, ימכרו מכשיר למבוגרים של Doro, הכולל לחצן מצוקה למוקד אנוש. המכשיר יימכר בעתיד גם אצל שאר המשווקים
שוק הסלולרי למבוגרים בישראל סוף סוף מתעורר: בחברת פרטנר החליטו להגשים ללקוחותיהם המבוגרים את החלום האוניברסלי על נציג שירות בלחיצת כפתור ותמכור מכשיר סלולרי למבוגרים ותוכנית תעריפים לצרכנים בוגרים.
- סלולרי למבוגרים: המכשירים שיתאימו לסבתא
- מהיום בישראל: לחצן מצוקה נייד המחובר ל-GPS
- כחלון: "סמארטפונים יוזלו בעשרות אחוזים"
החברה תפעיל החל מיום רביעי הקרוב, מוקד ייעודי לקשישים ללא מערכת לניתוב שיחות (IVR). ההצטרפות לשירות היא חינם, וכרוכה בהצגת תעודת אזרח ותיק במוקד שירות. הגישה למוקד תהיה בלחיצה של כפתור לפי בחירת הלקוח. במקביל, תחל למכור טלפון סלולרי מדור 3 - Doro 615 (דורו 615), המיועד ללקוחות שעברו את גיל 65, וכולל לחצן מצוקה למוקד שירות של אנוש שפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים.
לא חייבים לקנות את Doro 615 באורנג' כדי לקבל את הקישור למוקד השירות החדש לאזרחים ותיקים. אפשר גם להציג תעודת אזרח ותיק ולקבל קישור למוקד מכל טלפון סלולרי קיים, כולל סמארטפונים. לעומת זאת, הקישור למוקד המצוקה של אנוש יינתן רק דרך המכשיר החדש. אם תהיה דרישה גוברת גם ללחצן המצוקה של אנוש, באורנג' יאפשרו בעתיד קישור חינם למוקד אנוש גם במכשירי סלולר נוספים. ומי שמעוניין במכשיר, אך לא מעוניין לעבור לאורנג': את Doro 615 ימכרו אחרי החגים גם אצל מפעילות סלולריות נוספות ואצל משווקים פרטיים.
באורנג' אף יציעו תוכנית ייעודית למבוגרים, שאינה מחייבת את קוני המכשיר או את המצטרפים לשירות המוקד למבוגרים. התוכנית לבחירה, כוללת 120 דקות שיחה בעלות של 25 שקל לחודש - כלומר 20 אג' לדקה ובנוסף תעריף של 25 אג' לדקת שיחה מעבר לחבילה וכן להודעת SMS, הודעת תמונה (MMS) ומ"ב גלישה באינטרנט - מחיר גבוה יחסית למפעילים החדשים ולמסלולים מסוימים של אורנג'.
בישראל אין כמעט שוק למכשירי סלולר למבוגרים. רוב המכשירים שנמכרים בארץ הם סמארטפונים עם מסך מגע. מבוגרים שלא מסתדרים עם מסך מגע, פונים למכשירי נוקיה ישנים, פשוטים ואמינים שנמכרים ב-150-350 שקל אצל משווקים פרטיים, לנוקיה C5 שנמכר בחברות הסלולר ועולה 1,200-1,050 שקל או לאיזיפון, מכשיר ייעודי שנמכר אצל משווקים פרטיים ב-600-550 שקל. מחיר Doro 615 ברשת אורנג' נע בין 1,299 ל-1,764 שקל - לא זול. האם המכשיר שווה את הכסף?
מה היתרונות של Doro 615 ומהן נקודות התורפה שלו?
Doro היא חברה שבדית שמשווקת כבר 35 שנה מכשירים ייעודיים למבוגרים, שנמכרים כעת ב-50 מדינות בעולם. זו הכניסה הראשונה שלה לישראל. בארץ נמכרים כבר מכשירי סלולר המיועדים למבוגרים הכוללים לחצן מצוקה, אך זה המכשיר הראשון מדור 3 עם לחצן מצוקה שמפנה ישירות למוקד אנוש שפועל ללא הפסקה. במוקד יקבלו שיחות בעברית, אנגלית, רוסית וערבית והוא יקשר גם לקשר למוקדי חירום כמו מד"א, משטרה, קופות חולים, כמו גם לקרובי משפחה של הלקוח, במקרה שאיבד את מספרי הטלפון שלהם.
המכשיר, בצורת צדפה, (לטענת החברה: צורה מועדפת על-ידי מבוגרים) כולל גם בסיס טעינה עליו אפשר להטעין את המכשיר, מסך גדול, מקשים מרווחים, צליל עוצמתי כולל רטט חזק, עוצמת שמע גבוהה, התאמה למכשיר שמיעה, רקעים וניגודיות צבעים שמתאימים גם למתקשים בראייה ותפריט קל התמצאות, שכולל גם תת תפריט פרטים רפואיים של בעל המכשיר (ICE), בו אפשר להכניס ת.ז, סוג דם, רגישות לתרופות, שם קופ"ח ושם חברת הביטוח, לשימוש בעת חירום.
לפי צרכנים שכבר התנסו במכשיר, הוא קל לשימוש וכולל כפתור להודעות SMS ותפריט שאפשר להחסיר ממנו נתיבים, כך שניתן לפשטו עד המקסימום. הוא לא גורם רעשי רקע לבעלי מכשירי שמיעה, אך יש לו גם חיסרון: כשמגיעים ל"מילון" או "משלים מלים" בהודעות SMS, קשה לחזור חזרה למצב הקודם ולהיפך.
למה בחו"ל המכשיר נמכר בחצי מחיר?
חיסרון נוסף, כאמור, הוא מחירי המכשיר: במזומן או ב-3 תשלומים – 1,299 שקל. ב-36 תשלומים בכרטיס אשראי מחירו מאמיר ל-1,404 שקל - 39 שקל לחודש. בהוראת קבע המחיר אף גבוה יותר: 1,764 שקל - 36 תשלומים של 49 שקל בחודש. המצטרפים יוכלו לקבל הדרכה אישית בבית הלקוח ושירות אחריות ותחזוקה לשנתיים הכולל החלפה מיידית של המכשיר בעת הצורך ללא תשלום.
באמזון בריטניה אפשר למצוא אותו בחצי מחיר. 104 ליש"ט (634 שקל) מחיר מינימום באמזון עד 180 ליש"ט. באירופה הוא נמכר בכ-200 אירו (960 שקל). אז למה בישראל הוא יותר יקר?
"בארץ אנחנו משלמים 16% מע"מ ו-15% מס קנייה שמייקרים את המכשיר ב-30%", טוען רונן שור, סמנכ"ל פיתוח עסקי באקסל טלקום, יבואן Doro בישראל, "אבל באורנג' יש שירותי ערך מוסף כמו הדרכה בבית הלקוח ושיתוף הפעולה עם אנוש שהופך אותו להרבה יותר ממכשיר שאדם קונה בבריטניה. לקראת החגים המכשיר יושק אצל כל שאר המפעילות וברשתות הקמעונאיות".