מסע מפרך: רוכבים ישראלים זינקו לטרנסאלפ
מסע האופניים הגדול של הטור טרנסאלפ יצא לדרך השבוע, בהשתתפות רוכבים מכל העולם וגם מישראל. קבלו הצצה לאירוע המיוחד
רכיבה על אופני כביש הפכה זה מכבר לאחד הטרנדים החמים של רוכבי ישראל בשנים האחרונות. אז נכון, אין עדיין אף רוכב מקומי שמשתתף בטור דה פראנס או בג'ירו האיטלקי, אבל רוכבים ישראלים כמו רן מרגליות וניב ליבנר כבר רוכבים בקבוצות מקצועיות מהדרגה הראשונה באירופה, ורבים אחרים רוכבים באזורים שונים בעולם, ובעיקר באירופה.
טור טרנסאלפ
אחד האירועים החשובים בעולם עבור רוכבי האופניים, הוא הטור טרנסאלפ. מדובר אמנם באירוע לרוכבים לא-מקצועיים, אבל זה עדיין מסע רכיבה מאתגר באזור האלפים, עם יותר מ-800 ק"מ של רכיבה. מדי שנה משתתפים בטור יותר מ-1,200 רוכבים, המגיעים מכ-40 מדינות בעולם, ובשנים האחרונות גם מישראל, ממנה יצאו כמה עשרות רוכבים מחפשי אתגר. היום (א') הם מוזנקים לדרכם, שתעבור בעיקר ברכסי ההרים של גרמניה, אוסטריה ואיטליה במשך שבוע ארוך וקשה.
עוד כתבות בערוץ הרכב של ynet:
- מבחן דרכים: טויוטה אייגו במבחן המחיר מול התדמית
- מתחילת השנה - ירידה של 25% במספר הרוגי תאונות דרכים
- קווי הלילה חוזרים לשירות ביום חמישי - כל לילה עד 4 בבוקר
כצפוי וכנגזר משהו, עיקר הקושי במסע הסיבולת הזה נובע מאופי המסלול: עליות בלתי נגמרות בהרי האלפים, שיעמידו במבחן את הסיבולת הפיזית והנפשית של הרוכבים. המסע מצריך מהרוכבים לשמור על תזונה נכונה, אך גם לתכנן נכון את הרכיבה: מי שלא יסיים לפחות שישה מתוך שבעה ימי רכיבה, ייקנס בזמן המתנה של חמש שעות וסיכוייו לסיים את המירוץ קטנים.
בדומה לשנה שעברה, יטלו השנה חלק בטור המפרך קרוב ל-50 רוכבים מישראל. 28 מתוכם במסגרת משלחת המשתתפת באירוע זו הפעם הרביעית, והשאר רוכבים שיוצאים לאירוע באופן עצמאי. בקבוצה המאורגנת, שגיל הרוכבים הממוצע בה עומד על 45, זקן הרוכבים הוא יצחק נהרי בן ה-63, בעוד הצעיר ביותר הוא עדו גולדסמן (30). מעניין לציין - בקבוצה הפעם רק שתי נשים.
אימונים מפרכים
ההכנות לאירוע אינן קלות. חברי הקבוצה מתאמנים במשך כחצי שנה לפני המסע, ורובם משקיעים בין 12 ל-17 שעות רכיבה בשבוע. האימונים כוללים מסעות "קצרים" של כ-450 ק"מ, הכוללים גם מסלולי עלייה שמאפיינים את הטרנסאלפ. ההכנות הללו אמורות להכין את הרוכבים לאורך רכיבה ממוצע של בין חמש לשבע שעות ביום.
האירוע פתוח אגב לכל רוכב לא מקצועי עם אופניים בתקציבים שונים. זה מתחיל באופני כביש פשוטים יחסית שעולים כ-1,000 יורו (פחות מ-5,000 שקל), ועד לאופניים דומים לאופני הטור דה-פרנס, שמחירם גבוה פי 10.