פורמולה 1: פרננדו אלונסו ניצח בספרד
אלוף העולם לשעבר ניצח במירוץ הרחובות של ולנסיה, והגדיל את הפער בצמרת טבלת הנהגים. את דוכן המנצחים השלימו שני אלופי עבר נוספים: קימי רייקונן בלוטוס ומיכאל שומאכר במרצדס
פרננדו אלונסו בפרארי, קימי רייקונן בלוטוס, מיכאל שומאכר במרצדס. תמונת דוכן המנצחים אחרי מירוץ הפורמולה 1 עשויה להיראות מאד מוכרת עבור חובבי הספורט המוטורי. אחרי הכל, מדובר בשלושה מהנהגים הבולטים ביותר בסדרה היוקרתית של הספורט המוטורי, אם לא הבולטים שבה. על שמם של השלושה רשומות לא פחות מ-11 אליפויות עולם, ומספר בלתי נתפס של ניצחונות. כל השלושה גם נחשבו - לפחות בעבר - כמהירים והמוכשרים ביותר על המסלול. ועוד עניין קטן ופיקנטי - השלושה נהגו בפרארי בעבר או בהווה (אלונסו), ולמעט הספרדי גם זכו עבורה באליפות.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- טויוטה אייגו במבחן דרכים: כמה עולה תדמית?
בניגוד למקובל, תוצאות מקצה הדירוג לא רמזו אפילו על ניצחון השלישייה. אלונסו שניצח לא עבר אפילו מקצה השלישי והקובע, וזינק מהעמדה ה-11 בטיבה. רייקונן שסיים אחריו במירוץ, זינק רק מהמקום החמישי. שומאכר זינק מהמקום ה-12. אבל ולנסיה 2012 הפך משום מקום כמעט, לאחד המירוצים המרגשים והמותחים, עמוסי הדרמה והאקשן שנראו בשנים האחרונות. אמת, יותר בגלל פרישות חסרות מזל ותאונות שניתן (וצריך) היה למנוע, אך הפעם אלה הגיעו בכמויות מסחריות.
למעשה, מנצח המירוץ הכמעט ודאי היה אלוף העולם סבסטיאן וטל במכונית הרד-בול, אשר זינק מהעמדה הבכירה והוביל את המירוץ בפער עצום, תוך שהוא מתרחק בהקפות הראשונות בקצב של כשנייה להקפה מהדולק אחריו - אלוף עולם נוסף - לואיס המילטון במקלארן. רומן גרושיין הצעיר בלוטוס, אשר נצמד להמילטון במהלך 10 ההקפות הראשונות, הצליח לעקוף אך לא צימק את הפער מווטל.
בסופו של דבר, לשינוי הגדול במירוץ וליצירת האקשן הלא נגמר, אחראים ז'אן אריק ורנה בטורו רוסו והייקי קובליינן בקייטרהאם. תאונה בין השניים שטפה את האספלט בחלקי סיבי פחם ומתכת, והזניקה החוצה את המכונית הקוצבת בערך במחצית הדרך. הפערים בין הנהגים חוסלו באחת, ועל ווטל הוטל לבנות את היתרון מחדש. הפעם כאשר מכוניתם של גרושיין ואלונסו התוקפניים ממש על זנבו. המכונית הקוצבת נטשה את המסלול בהקפה ה-34, ונתנה את האות לספרינט עמוס אירועים.
וטל פרש מיד לאחר מכן, ועקיפה מצוינת של אלונסו הוותיק על נהג הלוטוס הצעיר, העניקה לו את ההובלה. גרושיין לא ויתר, אך לאחר מספר הקפות נאלץ גם הוא לפרוש עם תקלה טכנית. אלונסו נשם מעט לרווחה, אך מאחור שוב התקרבו לואיס המילטון במקלארן וקימי רייקונן בלוטוס. הקרב בין השניים הדולקים אחר המוביל הסתיים כשלוש הקפות לסיום. הלחץ של נהג הלוטוס על המקלארן גרם להמילטון לנצל כל פיסת גומי, ולפתע מצא עצמו ללא כל אחיזה. הלוטוס עברה למקום שני, אלא שלא נותר מספיק זמן לתקיפת הפרארי.
המילטון ניסה עוד להגן על מקומו מפני פאסטור מלדונדו המהיר בוויליאמס, אלא שניסיון העקיפה של האחרון והתעקשות של הבריטי לשמור על מקומו, עלתה לשניהם בנקודות. המקלארן פגשה את הקיר ויצאה מהמירוץ, מלדונדו חצה לבסוף את קו הסיום רק במקום ה-10. המרוויח מהקרב היה מיכאל שומאכר, אשר זינק כאמור הרחק מאחור, אך זכה לעלות על דוכן המנצחים לראשונה זה עשרות מירוצים.
בטבלת האליפות נהנה אלונסו מכישלונם של וטל והמילטון להשיג נקודות כלשהן בוולנסיה, ויתרונו צמח ל-20 נקודות על-פני מקום שני מפתיע - מארק וובר ברד--בול.
מירוץ ולנסיה - תוצאות
1. פרננדו אלונסו, פרארי
2. קימי רייקונן, לוטוס
3. מיכאל שומאכר, מרצדס
4. מארק וובר, רד-בול
5. ניקו הולקנברג, פורס אינדיה
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. פאול די ראסטה, פורס אינדיה
8. ג'נסון באטון, מקלארן
9. סרחיו פרז, סאובר
10. פסטור מלדונדו, וויליאמס
אליפות הנהגים
1. פרננדו אלונסו, פרארי, 111 נקודות
2. מארק וובר, רד-בול, 91 נקודות
3. לואיס המילטון, מקלארן, 88 נקודות
4. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 85 נקודות
5. ניקו רוזברג, מרצדס, 75 נקודות
6. קימי רייקונן, לוטוס, 73 נקודות
7. רומיין גרושיאן, לוטוס, 53 נקודות
8. ג'נסן באטן, מקלארן, 49 נקודות
9. סרחיו פרז, סאובר, 39 נקודות
10. פסטור מלדונדו, וויליאמס, 30 נקודות
אליפות קבוצות
1. רד-בול, 176 נקודות
2. מקלארן, 137 נקודות
3. לוטוס, 126 נקודות
4. פרארי, 122 נקודות
5. מרצדס, 92 נקודות
6. סאובר, 60 נקודות