שוחזרה נסיעת המוות של משפחת אטיאס
בניסיון לפענח את הסיבה לתאונה המחרידה בחודש שעבר שיחזרו מומחי תעבורה 15 פעמים את הנסיעה האחרונה של שמונת בני המשפחה. בין היתר, נבדקת האפשרות שדוושת הגז נתקעה. התוצאות של הניסוי - רק בעוד כמה שבועות
עדיין לא יודעים מה בדיוק הוביל לאסון. חודש ושבוע אחרי התאונה המחרידה שקטעה את חייהם של שמונת בני משפחת אטיאס, שיחזרו אמש (ב') מומחי תעבורה את מסלול נסיעת מכוניתם במטרה לשפוך אור על הנסיבות שהובילו לטרגדיה. צוותי ניסוי מהטכניון בשיתוף המשטרה ערכו בדרך לטבריה שיחזור כמעט מוחלט של אותו לילה נורא, במטרה להבין מדוע לא הצליח אב המשפחה לבלום את הרכב וכיצד הידרדר לבסוף לוואדי בצד השני של נתיב הנסיעה.
חקירת התאונה בכביש 77 העלתה חשד לכשל בבלמים, בעקבות שיחה של האב רפאל למשטרה רגעים ספורים לפני התאונה שבה ביקש סיוע דחוף לאחר שחש כי הוא מאבד שליטה על המכונית: "איבדנו את הבלמים ברכב", אמר למוקד 100.
צוות הניסוי אמש ערך 15 מקצים של נסיעה בין צומת גולני לטבריה במטרה לבודד כמה משתנים שעשויים היו להוביל לתאונה. נסיעת המבחן האחרונה של צוות הניסוי הודיעה ב-23:37 כי היא נמצאת בצומת פוריה, וב-23:42 הגיע הרכב לעיקול שבו התהפכה המשפחה.
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ', שהיה שותף בניסוי סיפר כי הבוחנים
בוחני תנועה העריכו לאחר התאונה כי הרכב המשפחתי נסע במהירות גבוהה של כ-140 קמ"ש, אך יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים הדגיש כי רכב השחזור לא הגיע למהירויות מסוכנות.
"הניסוי הזה יוצא דופן, זה לא דבר שנהוג לעשות אחרי תאונת דרכים, אבל בגלל הנסיבות הטרגיות ובגלל שאנחנו לא יודעים בדיוק בשלב זה מה קרה, הוחלט על הניסוי", סיפר מוסקוביץ'. בשחזור השתתף גם רב פקד רומן ברונשטיין, קצין בוחנים ממחוז צפון במשטרה. בסיום הנסיעה האחרונה אמר מוסקוביץ' כשהוא עומד במקום התאונה כי "אינו יכול לתפוס שהרכב הגיע משם והגיע לנקודה הזאת", בעודו מצביע על המרחק שעברה המכונית כשהיא "עפה" ממסלול אחד לנתיב הנגדי.
שמונה מבני משפחת אטיאס, ההורים ושישה מילדיהם, מתו בתאונה: רפאל אטיאס (42), רעייתו יהודית (42) והילדים – אביה (17), התאומים אלישיב ונריה (16), שירה (11), תאיר (8) ונועה (4). רחל אטיאס (7), הבת היחידה ששרדה בתאונת הדרכים של משפחתה, עברה להתגורר בבית דודיה.