שתף קטע נבחר

 
צילום: אביהו שפירא

שוחזרה נסיעת המוות של משפחת אטיאס

בניסיון לפענח את הסיבה לתאונה המחרידה בחודש שעבר שיחזרו מומחי תעבורה 15 פעמים את הנסיעה האחרונה של שמונת בני המשפחה. בין היתר, נבדקת האפשרות שדוושת הגז נתקעה. התוצאות של הניסוי - רק בעוד כמה שבועות

עדיין לא יודעים מה בדיוק הוביל לאסון. חודש ושבוע אחרי התאונה המחרידה שקטעה את חייהם של שמונת בני משפחת אטיאס, שיחזרו אמש (ב') מומחי תעבורה את מסלול נסיעת מכוניתם במטרה לשפוך אור על הנסיבות שהובילו לטרגדיה. צוותי ניסוי מהטכניון בשיתוף המשטרה ערכו בדרך לטבריה שיחזור כמעט מוחלט של אותו לילה נורא, במטרה להבין מדוע לא הצליח אב המשפחה לבלום את הרכב וכיצד הידרדר לבסוף לוואדי בצד השני של נתיב הנסיעה.

 

15 מקצים לשחזור נסיעת משפחת אטיאס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

נסיעת המוות - דקה אחרי דקה

 

שחזור האסון, לפי החקירה הראשונית (צילום: google, ניצן דרור, אביהו שפירא) (צילום: google, ניצן דרור, אביהו שפירא)
שחזור האסון, לפי החקירה הראשונית(צילום: google, ניצן דרור, אביהו שפירא)

 

חקירת התאונה בכביש 77 העלתה חשד לכשל בבלמים, בעקבות שיחה של האב רפאל למשטרה רגעים ספורים לפני התאונה שבה ביקש סיוע דחוף לאחר שחש כי הוא מאבד שליטה על המכונית: "איבדנו את הבלמים ברכב", אמר למוקד 100.

 

צוות הניסוי אמש ערך 15 מקצים של נסיעה בין צומת גולני לטבריה במטרה לבודד כמה משתנים שעשויים היו להוביל לתאונה. נסיעת המבחן האחרונה של צוות הניסוי הודיעה ב-23:37 כי היא נמצאת בצומת פוריה, וב-23:42 הגיע הרכב לעיקול שבו התהפכה המשפחה.

 

צילומים מהזירה בליל התאונה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ', שהיה שותף בניסוי סיפר כי הבוחנים השתמשו במכונית זהה לזו של משפחת אטיאס, אך ציידו אותה במכשור המנטר את "התנהגות" הרכב. מוסקוביץ' הדגיש כי יחלוף זמן עד לעיבוד הממצאים אך ציין כי נבדקת האפשרות שדוושת הגז של הרכב נתפסה בפעילות – ולכן הנהג לא הצליח לבלום לחלוטין. לדברי מוסקוביץ', "בסוף הערב הזה לא נוכל לתת הצהרה חד משמעית לגבי מה שקרה פה. אני מקווה שבמהלך החודש הקרוב נוכל לבוא עם מסקנות. המטרה היא להפיק לקחים ולמנוע בעתיד דברים כאלה".

 

בוחני תנועה העריכו לאחר התאונה כי הרכב המשפחתי נסע במהירות גבוהה של כ-140 קמ"ש, אך יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים הדגיש כי רכב השחזור לא הגיע למהירויות מסוכנות.

"הניסוי הזה יוצא דופן, זה לא דבר שנהוג לעשות אחרי תאונת דרכים, אבל בגלל הנסיבות הטרגיות ובגלל שאנחנו לא יודעים בדיוק בשלב זה מה קרה, הוחלט על הניסוי", סיפר מוסקוביץ'. בשחזור השתתף גם רב פקד רומן ברונשטיין, קצין בוחנים ממחוז צפון במשטרה. בסיום הנסיעה האחרונה אמר מוסקוביץ' כשהוא עומד במקום התאונה כי "אינו יכול לתפוס שהרכב הגיע משם והגיע לנקודה הזאת", בעודו מצביע על המרחק שעברה המכונית כשהיא "עפה" ממסלול אחד לנתיב הנגדי.

 

שמונה מבני משפחת אטיאס, ההורים ושישה מילדיהם, מתו בתאונה: רפאל אטיאס (42), רעייתו יהודית (42) והילדים – אביה (17), התאומים אלישיב ונריה (16), שירה (11), תאיר (8) ונועה (4). רחל אטיאס (7), הבת היחידה ששרדה בתאונת הדרכים של משפחתה, עברה להתגורר בבית דודיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השחזור אמש, הרכב לא הגיע למהירות מסוכנת
צילום: מאור בוכניק
רפאל אטיאס עם משפחתו
זירת התאונה
צילום: ניצן דרור
מומלצים