שתף קטע נבחר

עלייה בביקוש לאנשי מרקום: כמה תרוויחו בתחום?

מניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo עולה כי חלה עלייה של כ-24% בביקוש חברות ההיי-טק לאנשי ומנהלי מרקום. וגם - כמה ירוויח מנהל קמפיין בפייסבוק?

עלייה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום ולעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מניתוח נתוני גיוסי העובדים של חברת Jobinfo המתמחה בהשמה בתחום ההיי-טק, פיננסים וביומד בשוק ההיי-טק.

 

 

תפקיד המרקום הוא לנהל את כל תמהיל התקשורת השיווקית של החברה, הפקת ברושורים וחומרי עזר לצוות המכירות, אחריות על נראות ומיתוג התכנים היוצאים מהארגון, ניהול תוכן אתר החברה, ארגון השתתפות בכנסים בארץ ובחו"ל ובשנים האחרונות גם כרוכה בתפקיד זה, האחריות על הפעילות של החברה ברשתות החברתיות

 

במחצית הראשונה של השנה גם נרשמה עלייה של 15% בביקוש לתפקידי שיווק ומכירות ביחס לתקופה המקבילה ב-2011 עם המשך מגמה ברורה בגיוס אנשי קידום אתרים (SEO/SEM/PPC), אנשי Affiliate, מנהלי קהילות אינטרנטיות ואנשי מרקום.

 

מומחי Jobinfo מסבירים כי בתקופות משבר כלכלית או האטה כלכלית, נהוג לצמצם את תפקידי המרקום והשיווק ולמקד את המשאבים במכירות על מנת להגדיל הכנסות ולפתוח ערוצי הפצה חדשים. אחת מהשפעות המשבר האחרון הייתה במיזוג תפקיד מנהל השיווק עם תפקיד המרקום ובצמצומו בצורה משמעותית עד להיעלמותו ממפת הביקושים בגיוסי עובדי היי-טק.

 

"בעקבות החדירה לשווקים חדשים והחזרת תקציבים לפעילות אסטרטגית ארוכת טווח למחלקות השיווק, אנו עדים כיום לעלייה מחודשת בביקושים לאנשי ומנהלי מרקום" אמרה שרית מלכה, דירקטור פעילות ההשמה בחברה.

 

כמה מרוויחים?

איש המרקום הוא שותף של סמנכ"ל השיווק והוא לוקח חלק בהחלטות אסטרטגיות. נכון להיום, על פי נתוני Jobinfo, אנשי מרקום עם עד חמש שנות ניסיון מרוויחים כ-10-15 אלף שקל בחודש ומנהלי מרקום בעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה מרוויחים 15-20 אלף שקל בחודש.

 

"אם בעבר דרישה בסיסית למשרות אלו הייתה אנגלית שפת אם, הרי שהיום בהמשך לפתיחת ערוצי מכירות והפצה חדשים, יש יתרון משמעותי לאנשים בעלי רמת אנגלית גבוהה אך עם ידע בשפה נוספת כגון: צרפתית, גרמנית, ספרדית ועוד", אמרה מלכה.

 

מקצוע חדש: מנהל קמפיין בפייסבוק

תפקיד חדש שנוצר בשנה האחרונה הוא "מנהל קמפיין בפייסבוק". חברות gaming, מדיה ופורקס מחפשות כיום אנשים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בהובלת קמפיינים, ניהול קבוצות ואופטימיזציה בפייסבוק.

 

"עד לא מזמן תפקיד זה היה מנוהל על ידי ספקים חיצוניים", מסבירה מלכה, ואילו כיום חברות מוכנות לשלם שכר של 20 אלף שקל ומעלה לאדם בעל הניסיון המתאים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים