סיאט טולדו חוזרת לחיים, הפעם כמשפחתית קטנה
השם טולדו חוזר להיצע סיאט, הפעם כמכונית משפחתית קטנה במקום קומפקטית ועם יונדאי i25 ושברולט סוניק על הכוונת. השיווק בישראל משנה הבאה
סיאט טולדו (Toledo) - קבלו תמונות ופרטים ראשונים על המשפחתית החדשה מספרד. זו פעם רביעית בה סיאט משתמשת בשם טולדו, אם כי בניגוד לשלושת הדורות הקודמים, הפעם מדובר במשפחתית קטנה, ולא במכונית קומפקטית. הטולדו החדשה היא אחות תאומה של סקודה ראפיד שפרטים אודותיה פורסמו בשבוע שעבר. שתיהן צפויות להגיע לישראל בראשית שנה הבאה, ויתחרו בפלח המשפחתיות הקטנות - כלומר מול יונדאי i25, מאזדה 2 סדאן וקיה ריו.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- פורשה בוקסטר בישראל: החל מ-506 אלף שקל
- סובארו BRZ בישראל: החל מ-220 אלף שקל
- מיני קאלבוואן - מסחרית למוביל בסטייל
הטולדו זהה באורכה הכללי ובאורך בסיס הגלגלים שלה לראפיד (448 ו-260 ס"מ בהתאמה), וצפויה גם להציע את אותו ממד רוחב (170 ס"מ). מתחת למכסה המנוע יוצעו יחידות כוח מוכרות של קונצרן פולקסווגן, בהן מנוע 1.4 ליטר עם 75 כ"ס, 1.2 ליטר טורבו עם 105 כ"ס ו-1.4 ליטר טורבו עם 122 כ"ס. זה האחרון יהיה היחיד שישודך כבר בתחילת השיווק לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, ולא יוצע רק עם תיבה ידנית. באירופה הטולדו תשווק גם עם מנוע דיזל (1.6 ליטר ו-105 כ"ס), שעשוי להגיע אלינו בעיקר לטובת שוק המוניות.
הטולדו התבססה בעבר על פלטפורמת משפחתית קומפקטית (סיאט ליאון-פולקסווגן גולף) ובדור האחרון הייתה מעין גרסת סדאן של המיניוואן הקומפקטי של סיאט, האלתיאה (אף הוא על בסיס הליאון). מבחינת מיצוב תחליף למעשה הטולדו את הקורדובה, גרסת הסדאן של האיביזה ששיווקה הופסק בשנת 2009. מדובר במהלך דומה לזה שמבצע קונצרן פולקסווגן עם סקודה ראפיד, שנכנסת לנעליה של גרסת הסדאן של הפאביה.
שתי המכוניות החדשות נועדו בעיקר לשווקי מזרח אירופה, ספרד וטורקיה, אך ישווקו גם במערב אירופה. דגמי סדאן המבוססים על מכוניות סופר-מיני ("משפחתיות קטנות") לא נחשבים לפופולאריים במיוחד ביבשת הקלאסית, אך בישראל זכו למעמד מכירות מכובד בעיקר בשוק המוניות ובחברות הליסינג, שם הן מוצעות לעובדים בדרג נמוך מזה שזכאי למשפחתית קומפקטית (כמו סקודה אוקטביה וסיאט ליאון).
מסיאט נמסר כי הטולדו החדשה תוצע עם שש כריות אוויר בכל הגרסאות. מדובר בבשורה חשובה בפלח השוק הזה, במיוחד לאחר שפיז'ו וסיטרואן השיקו לאחרונה שתי מתחרות חדשות בקטגוריה עם ארבע כריות אוויר. אלו הן ה-301 של פיז'ו וה-C-אליזה של סיטרואן, שיגיעו אף הן לישראל בתוך כחצי שנה.