שתף קטע נבחר
 

מפלצות התהילה: משינה הבינה שצריך מהפכה

לרגל 20 שנה לאלבום הרוק "מפלצות התהילה" שהיה חריג ברפרטואר של "משינה", כותב חבר הלהקה שלומי ברכה על תהליך היצירה של האלבום בתקופה בה פרח הגראנג' בעולם. קבלו גם תמונות נוסטלגיות

"בתוך חלל כ"כ אטום של אינפורמציה שנובעת מכלום, ישנו מגוון כ"כ רחב של ביליוני חלקיקים מחוץ למרחב".

 

השנה 1992 ומהפכת הגראנז' רק החלה. ב-MTV שודרה התכנית Headbangers Ball עם המגישה המקועקעת והשיער הצבוע, ונסה וורוויק, שתמצתה בלוק שלה את רוח התקופה. אני זוכר ששמעתי את GOO של סוניק יות' בפעם הראשונה, נדהמתי מהסאונד של התופים והגיטרות וחקרתי אותו לעומק ולרוחב הצליל.

 

להקת משינה בקליפ לציון 20 שנה ל"מפלצות התהילה" (צילום ועריכה: nopasanada)    (nopasanada)

להקת משינה בקליפ לציון 20 שנה ל"מפלצות התהילה" (צילום ועריכה: nopasanada)    (nopasanada)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אחרי "העמותה לחקר התמותה" משינה לקחה הפסקה מפעילות וכל אחד התפזר לדרכו אבל תמיד נשאר שם הרצון והגעגוע לעשות יחד משהו חדש ואחר - ולהגביר את סף הגירוי שלנו כלהקה. הבנו שבמקום לפרק את החבילה הגיע הזמן להחליף את הסאונד לדבר חדש. לדבר החדש והמסקרן שהשתלט על האוזן והלב ולהתחיל מהפכה, לשבור את החוקים שידענו ולהתחיל מהתחלה.

 

התופים הוגדלו לסט של 24 אינצ', הסינטיסייזרים עברו הסבה לסינטים אנאלוגיים מונופוניים ששימשו כטריגרים לבייסדראם ולבס. הסאמפלרים של אבנר ינקו לתוכם דיסטורשנים למכביר ובורד האפקטים של הגיטרה שופר וכוון למצב מלחמה.

 

משינה בקו 5, נוסעים אל הים   (צילום: דניאל חכים) (צילום: דניאל חכים)
משינה בקו 5, נוסעים אל הים (צילום: דניאל חכים)

 

ישבנו באולפן, המגברים כוונו לווליום 11 וכולנו נכנסנו לטראנס. התקליט הלך וגדל וגדל עלינו עד שהפך למפלצת ענקית שטרפה אותנו. הקשבנו ל Surfer Rosa של הפיקסיס, לברידרז ולעבודות של המפיקים של אותה התקופה כמו סטיב אלבינו ובוטש ויג. הבאנו מיקרופונים שלקחו את חלל החדר ויצרנו סאונד גדול בעזרתו של טכנאי הסאונד יעקב מורנו. לקח לנו כמה ימים טובים עד שהגענו לתוצאה הרצויה.

 

ישבנו באולפן, המגברים כוונו לווליום 11 וכולנו נכנסנו לטראנס (צילום: ברי פרידלנדר) (צילום: ברי פרידלנדר)
ישבנו באולפן, המגברים כוונו לווליום 11 וכולנו נכנסנו לטראנס(צילום: ברי פרידלנדר)

 

הכימיה עם יובל בכתיבת השירים הייתה בשיאה, ישבנו על טייפ ארבעה ערוצים שלי ושפכנו חומרים פנימה. היצירתיות הלהקתית המשיכה לפרוץ, לאורך כל הפרויקט יצרנו שירים כמו "הארי קריש דם" שהיה סוג של רשימת שמות לאלבום שהתגלגלה במקרה לידיו של אהוד בנאי שבא לנגן מפוחית בשיר 'לילה בעיר'. הוא קרא את הרשימה ואמר "איזה טקסט מעניין יש לשיר הזה". באותו רגע לקחתי את רשימת השמות והלחנתי אותה.

 

היצירתיות היתה בשיאה. משינה   (צילום: מירי דוידוביץ ) (צילום: מירי דוידוביץ )
היצירתיות היתה בשיאה. משינה (צילום: מירי דוידוביץ )

 

התוצאה: אלבום האולפן החמישי שלנו "מפלצות התהילה" שיצא בלייבל שהקמנו "זברה תקליטים". בתחילת הדרך האלבום היה קצת קשה לעיכול ולא זכה להצלחה גדולה, אבל אחרי כמה שנים שלקח לו להחליק בגרון של הקהל ותחנות הרדיו הוא הגיע למעמד של תקליט זהב.

 

משינה. זכרונות מתחילת שנות ה-90    (צילום: אלכס ליבק) (צילום: אלכס ליבק)
משינה. זכרונות מתחילת שנות ה-90 (צילום: אלכס ליבק)

 

המופע "משינה באה לבקר" לרגל 20 שנה לאלבום "מפלצות התהילה" יתקיים במוצאי שבת, 30 ביוני במועדון הבארבי בתל אביב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עטיפת האלבום
משינה. 20 שנה למפלצות התהילה
עטיפת האלבום
לאתר ההטבות
מומלצים