שתף קטע נבחר

אחרי ההשבתה: עיכובים קשים ברכבות במרכז

בשל תקלת איתות באזור תחנת ההגנה בתל-אביב חל עיכוב בתנועה על הפסים, בשעה הכי עמוסה בשבוע. נוסעים סיפרו כי אחת התחנות בבת-ים נסגרה. נוסעת שהמתינה דקות ארוכות בתחנה בקיסריה: "אנחנו שבויים של הרכבת, כולם עצבניים"

אחרי שבסוף השבוע הרכבות לא פעלו עקב עבודות תחזוקה, השבוע נפתח עם תקלה ועיכובים באזור תל-אביב: בשל תקלה במערכת האיתות באזור עוכבו הבוקר (יום א') במשך כ-30 דקות רכבות באזור תחנת ההגנה - בשעות הכי עמוסות בשבוע. מרכבת ישראל נמסר כי התקלה תוקנה וכי יש שיבושים בתנועת הרכבות באזור תל-אביב. עדיין לא ברור אם יש קשר בין התקלה ובין העבודות שנערכו בסוף השבוע. על-פי ההערכות, תנועת הרכבות תחזור לסדרה בין 9:00 לבין 9:30.

 

גולשים רבים דיווחו דרך האימייל האדום של ynet על כך שהרכבות שבהן הם נמצאים לא זזות במשך יותר משעה. אחרים התלוננו כי רכבות לא מגיעות לתחנות. נוסעת בתחנת בת-ים סיפרה כי נאמר לנוסעים שתנועת הרכבות מהתחנה ואליה בוטלה. מרכבת ישראל נמסר בנוגע לטענה זו כי לנוסעים הודיעו שאין טעם להיכנס לתחנה, בשל העיכובים.

 

ממתינים ברכבת באזור תל-אביב (צילום: יוליה) (צילום: יוליה)
ממתינים ברכבת באזור תל-אביב(צילום: יוליה)

 

הרכבות עמוסות מאוד ביום ראשון. הבוקר בתחנת ההגנה (צילום: גיא הררי) (צילום: גיא הררי)
הרכבות עמוסות מאוד ביום ראשון. הבוקר בתחנת ההגנה(צילום: גיא הררי)

 

עודד קראוס, שנסע ברכבת ממודיעין צפונה, סיפר על עיכוב לפני תחנת ההגנה: "הרכבות לא נוסעות. אנחנו לא רואים גם רכבות במסילה מהכיוון הנגדי. הפקח ברכבת הודיע דרך מערכת הכריזה שיש תקלות איתות חמורות באזור תל-אביב ולכן יש שיבושים קשים ברכבות ושהם עובדים על פתרון התקלה". נוסע נוסף סיפר בהמשך כי הכרוז התנצל והרכבת המשיכה בדרכה.

 

לימור דיווחה על עיכוב שנמשך יותר משעה וחצי. לדבריה, "נוסעים שיצאו מנתב"ג בשעה 7:00 עדיין תקועים בתל-אביב". אריה סיפר על עיכוב בתחנת אשקלון: "הרכבת מאשקלון לתל-אביב שהייתה צריכה לצאת בשעה 8:00 בוטלה ובמקום זאת אמרו שהרכבת הבאה תצא בשעה 10:00. יש פה 200 אנשים תקועים בתחנה".

 

"אנחנו נעמדים כמו סרדינים בתוך הרכבת". תחנת ארלוזורוב בתל-אביב, הבוקר (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
"אנחנו נעמדים כמו סרדינים בתוך הרכבת". תחנת ארלוזורוב בתל-אביב, הבוקר(צילום: בני דויטש)

 

"בכל תחנה עוצרים ומתעכבים ואין אף אחד שיגיד למה" (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
"בכל תחנה עוצרים ומתעכבים ואין אף אחד שיגיד למה"(צילום: בני דויטש)

 

נורית, תושבת אשדוד שהגיעה הבוקר לתחנת הרכבת בעיר אמרה כי "אני כבר לא יודעת מה יותר מרגיז - העובדה שגורמים לנו לחשוב שזו פעם אחרונה שיש תקלות, העובדה שאנחנו כל פעם מאמינים ומנסים את הרכבת מחדש או העובדה שכל שבוע מגלים אכזבה כמו היום. לא מספיק שאנחנו נענשים באיחור, אנחנו גם נעמדים כמו סרדינים בתוך הרכבת".

 

ליאת שיצאה ב-6:30 מכפר סבא בדרך לתל-אביב, אמרה כי "נסיעה שהייתה אמורה לקחת לי 40 דקות, לקחה לי שלוש שעות. בכל תחנה עוצרים ומתעכבים ואין אף אחד שיגיד על מה ולמה. הרגשנו חסרי אונים וחוסר הוודאות של מה יעלה בגורל יום העבודה שלי היה גדול עוד יותר".  

 

"זו פשוט חוצפה" 

גם בצפון דיווחו אזרחים על עיכובים. ליבת סיפרה כי "הנוסעים בתחנת קיסריה-פרדס חנה ממתינים כבר מעל 30 דקות לרכבת. גם הרכבת שהייתה אמורה לעצור לא עצרה וחלפה על פנינו. זו פשוט חוצפה, אחנו שבויים של הרכבת, יש פה חיילת שבוכה וכולם עצבניים". 

 

אפי לוי סיפר כי הוא נמצא ברכבת להוד השרון. "אני תקוע בין תחנת ההגנה להשלום. לאחר המתנה של מעל 20 דקות בתחנת ההגנה

 הרכבת החלה לנסוע מעט, אבל אנחנו עדיין בין התחנות בלי יכולת לצאת מהרכבת". הוא סיפר כי הכרוז הודיע ש"הרכבת תתעכב בעוד כמה דקות". נוסע ברכבת שיצאה מהוד השרון דרומה סיפר כי לאחר המתנה של כ-30 דקות התנצל הפקח על התקלה והרכבת המשיכה בדרכה.

 

נוסעת בתחנה בבת-ים סיפרה כי לאחר המתנה של כ-40 דקות נאמר בכריזה, שעקב שיבושים בוטלה תנועת הרכבות מהתחנה ואליה. לדבריה, המאבטחים בכניסה לתחנה לא מאפשרים להיכנס אליה. "נאלצתי לצאת מהתחנה ולנסוע לעבודה באוטובוס", היא אמרה.

 

החל מיום חמישי בחצות ועד היום ב-04:00 לפנות בוקר לא פעלו רכבות נוסעים בכל הארץ. ברכבת משלימים בימים אלה את פרויקט הגדלת קיבולת הרכבות בציר התנועה הראשי שלאורך האיילון. בהודעה לתקשורת, שפורסמה בשבוע שעבר, הבהירו ברכבת כי השלמת הפרויקט תאפשר שיפור בדיוק הרכבות, והגדלת תדירות נסיעתן בשעות העומס.

 

בהכנת הכתבה השתתפו נרי ברנר, שירי הדר, נעמה גיבורי וגיל נוה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממתינים לרכבת בתחנה, הבוקר
צילום: ניר דאור
הרכבת תקועה בתחנה. ארכיון
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים