וולוו לא דיווחה על בעיות בטיחות, ותשלם על כך
יצרנית הרכב השוודית נקנסה בסכום של 1.5 מיליון דולר על-ידי הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים. הסכום אינו גבוה, הסיבה מטרידה: דיווח שלא בזמן על תקלה בטיחותית
וולוו התעכבה שלא לצורך בדיווח על תקלות בטיחות - ותשלם קנס לממשל האמריקני. יצרנית הרכב השוודית, שזוכה לתדמית "בטיחותית" יוצאת דופן, תשלם 1.5 מיליון דולר לרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), כקנס על-כך שלא דיווחה כנדרש על תקלות שהתגלו במכוניותיה.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
וולוו, הנמצאת כיום בבעלות יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, ביצעה בסוף 2010 קריאה לתיקון של קרוב ל-10,000 מכוניות באמריקה, עקב חשש לכשל בכריות האוויר. התקלה שהתגלתה, העלתה חשש לפיו כרית האוויר של הנהג לא תתנפח באופן מספק במקרה של תאונה, ותציע לכן הגנה חלקית בלבד. בעקבות הקריאה לתיקון, פתחה ה-NHTSA בחקירה משל עצמה בנושא, במסגרתה התגלו אי הסדרים בנהלי הדיווח של וולוו.
מהחקירה עולה כי וולוו זיהתה את התקלה עוד בחודש מאי 2010, אך למרות חומרתה הגדירה אותה כקריאת שירות בלבד - הוראת תיקון שמבוצעת כאשר רכב מגיע למוסך מורשה. קריאת שירות לא מחייבת את בעל הרכב להגיע למרכז השירות במיוחד. בישראל למשל, קריאה לתיקון היא תנאי לחידוש רישיון הרכב, בעוד שקריאת שירות מתבצעת לרוב בזמן טיפולים שגרתיים של הרכב.
וולוו העלתה את קריאת השירות לרמת "קריאה לתיקון" רק באוקטובר 2010 (גם בישראל), למרות שעוד באוגוסט החליטה - במזכרים פנימיים - כי מדובר בתקלה הדורשת התייחסות שונה מקריאת שירות. החוק הפדרלי בארה"ב דורש מיצרנית רכב שמחליטה על ביצוע קריאה לתיקון, ליידע את ה-NHTSA בתוך חמישה ימי עסקים. בפועל לוולוו נדרשו שבועות ארוכים.
בעקבות הטלת הקנס פרסמה וולוו התנצלות על העיכוב, והבטיחה שינוי של נהלי הדיווח ל-NHTSA. "אחרי מספר שיחות (עם הרשות, ר.צ) בנוגע לחוקי הדיווח, וולוו בחנה את הליך הבדיקה והניתוח של תקלות איכות ובטיחות במכוניותיה", כך לשון ההודעה. "אנחנו מסכימים עם ה-NHTSA לגבי הצורך לתקשר עם הרשות והצרכנים בזמן הנכון.
"חשוב לציין כי בכל המקרים האמורים, קריאה לתיקון בוצעה בהתנדבות, וכי לא היו נפגעים או נזק לרכוש (בעקבות התקלות). אנו מתנצלים על העיכוב... ונעבוד בדרך שתשמר את אמון הציבור".