מורמים מעם: ב.מ.וו 528, מכונית השרים הבאה
ממשלת ישראל תרכוש עשרות מכוניות מדגם ב.מ.וו 528 היוקרתי, לשימוש שרים, שופטי העליון, היועמ"ש ובכירים נוספים, כך נודע ל-ynet. מחיר כל מכונית לצרכן הפרטי: החל מ-400 אלף שקל. במקום השני במכרז החשב הכללי זכתה סיטרואן C5, שגם בה יוכלו נושאי המשרות הבכירות לבחור
מורמים מעם: מכונית השרים הבאה תהיה ב.מ.וו 528. ל-ynet נודע כי במכרז שערך מינהל הרכש הממשלתי למכונית שרד לשרי הממשלה, נבחרה סדרה 5 של ב.מ.וו, ובכך גברה על שלוש מתמודדות אמריקאיות: קאדילק CTS, קרייזלר 300C וביואיק לה-קרוס.
יש לציין כי מחיר המחירון הבסיסי של ב.מ.וו 528 הוא כ-400 אלף שקל, והיא היקרה מבין המכוניות שהוצעו למדינה. עם זאת, ראוי לזכור כי על-פי הנהוג ניתנות הנחות משמעותיות למדינה במכרזים לרכישת מכוניות שרד. מרבית השרים נוסעים כיום במכוניות מסוג אודי A6. במקום השני במכרז זכתה סיטרואן C5, שעלותה כ-205 אלף שקלים, וגם בה יוכלו השרים ונושאי המשרות הבכירות לבחור.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- חוק שחר גרינשפן יצא לדרך - הקץ להסדר טיעון?
ב.מ.וו 528 מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (245 כ"ס, 35.7 קג"מ). ל-ynet נודע כי אחת הסיבות להעדפת סדרה 5 על-פני שלוש המתמודדות האמריקאיות היא צריכת דלק עדיפה, וכן פליטת מזהים נמוכה משמעותית. על-פי פרסומי היבואניות, ה-528 משתייכת לקבוצת זיהום 4 (מ-15), לעומת קבוצת זיהום 14 אליה משתייכות קרייזלר 300C וקדילאק CTS.
עם זאת, במכרז ניתן משקל נמוך יחסית לפליטת המזהמים - נושא אותו מנסה המדינה לקדם בקרב הציבור הרחב. בשקלול נתוני הביצועים, זוכים נפח המנוע, ההספק והמומנט למשקל של 20% כל אחד. מנגד, לדרגת זיהום האוויר נקבע משקל של 10% בלבד מהציון הכולל בתחום הביצועים - זהה לזה הניתן לקיבולת מיכל הדלק, ופחות מזה המוענק לרדיוס הסיבוב.
במכרז שפרסם מינהל הרכש, מפורטת רשימה ארוכה של דרישות שהוצבו למכוניות השרים החדשות. בין השאר, דורשת המדינה כי בכל מכונית תותקן מערכת מולטימדיה, הכוללת מערכת ניווט, מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית בלו-טות'. עוד נדרשו המכוניות להציע הספק מינימאלי של 200 כ"ס. על-פי מסמכי המכרז, השרים יוכלו לבחור בין שני צבעים בלבד - שחור או לבן.
בחירת המדינה בב.מ.וו כמכונית השרים הבאה, עשויה לתרום לשיפור תדמיתה של היצרנית הגרמנית בישראל - מהלך אותו מנסה לקדם היבואנית החדשה,
דלק מוטורס, מאז רכשה את הזיכיון בשנה שעברה. עם זאת, כדאי לזכור כי הזכייה במכרז גם כרוכה לרוב במחיר לא מבוטל, שכן ההנחה הניתנת למדינה מגיעה לרוב לעשרות אחוזים.
ראוי להזכיר כי במשך שנים ארוכות נמנעה מדינת ישראל משימוש במכוניות שרד מתוצרת גרמניה, אך אודי שברה את הטאבו הממשלתי על רכישת מכוניות גרמניות לבכירים. יש לציין כי חלק מהשרים נוסעים כיום במכוניות נוספות, ובהן סקודה סופרב וקרייזלר וויאג'ר.
סיטרואן c5 שנבחרה במקום השני מצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטר, ומחירה כ-205 אלף שקלים.