איך נשמעים חצי מיליון שקל?
רמקולי העל החדשים של סונוס פאבר מגיעים לישראל, במידות ענק, גימור עץ אדום מרהיב וצליל ריאליסטי, מוזיקלי ומדוייק. טעימה מציוד שלא בטוח שאפילו עשירי הארץ מרשים לעצמם
נדיר לפגוש בישראל רמקולים יקרים שעולים 120,000 דולר בחו"ל, סכום שמתורגם לכחצי מיליון שקל, עוד לפני מיסים והובלה. אלה הרמקולים היקרים ביותר שהגיעו לארץ, גם עבור מי שיכול להרשות לעצמו.
עוד ב-dtown:
- מבחן: מגבר, סטרימר ושני רמקולים של Linn
- מדיה בוסטר: מפזרים מוזיקה בכל הבית
- מבט לעבר: ככה קידמו פעם מוצרי אודיו
ה- Aide, שהוצגו לראשונה השנה בתערוכת CES בלאס וגאס, וקרויים על שם האופרה המפורסמת של ורדי. משקל כל רמקול עומד על 165 ק"ג, הגובה על 1.725 מטרים הרוחב על כמעט חצי מטר (482 מ"מ) והעומק אינו צנום כלל וכלל: 780 מ"מ. הרמקולים הינם נצילים למדי עם 92db והעכבה הנומינלית עומדת על 4 אוהם. טווח התדרים המוצהר ע"י היצרן נע בין 35,000Hz-20Hz ומידת ההספק שאמורה להניע אותם בביטחה נעה בין 100 וואט ועד ל- 1,000 וואטים.
רמקולים אלו בנויים בתצורת 3.5Way, עם שבעה אלמנטים שונים, מתוכם קדמיים: טוויטר 29 מ"מ של סונוס פאבר, מידריינג' 180 מ"מ, שני וופרים 220 מ"מ וגם וופר פנימי בקוטר 320 מ"מ חסוי מהעין בתצורה שהחברה האיטלקית מכנה אותה Stealth Reflex ואפשרות לכוון את עוצמת ה- SPL עבור התאמה לחלל החדר.
הצד האחורי של ה- Aide מציג גם הוא אלמנטים שונים: טוויטר 29 מ"מ נאודימיום, מידריינג' 120 מ"מ, ארבעה פתחי בס רפלקס ושלוש חוגות המאפשרות לשלוט על בימת הצליל עם מנגנון Sound Field Shaper. בחלק האחורי – תחתון, מצויים חיבורים לשלושה זוגות של כבלי רמקולים.
תיבת הרמקול מתוכננת כך שהיא מבודדת מהרצפה והיא עוטה ציפוי עץ באיכות הגימור המרהיבה של סונוס פאבר, בגימור "אדום כינור", עץ אגוז ואפילו גרסה מיוחדת בלבן.
טעימה
הרמקולים בומבסטיים במראה ובמידות שלהם. תצטרכו להיות בגובה של כמטר שמונים בכדי לעבור אותם, האם גם צלילם יהיה בומבסטי? יש לזכור כי התוצאה משקפת את שילוב המערכת כולה, אולם האופי הכללי שלהרמקולים, תואם למה ששמענו גם בתערוכת CES קודם לכן.
הדיסק BASiE AT BIRDLAND של Count Basie מתנגן ב- Meridian (עם קדם מגבר ומגבר הספק של קונארד ג'ונסון), זהו דיסק משגע במוזיקליות שלו, הבמה גדולה, עמוקה וברורה מאוד, היא לא ממוקת מאחור Laid Back או מקדימה מדי, אלא במקום טוב באמצע, היא גם לא עוברת ברוחבה את גבולות הרמקולים וניתן למקם בה בקלות את הנגנים במרחב הבמה, גם פערי הגודל בין הכלים הינם נכונים.
לאחר מכן, שמענו את הבאסיסט ארילד אנדרסון, בקונטרבס בריא עם גוף ודיוק מצויינים, התחושה של נגן בחדר הינה מאוד ראליסטית, רמקולי ה-"אאידה" אינם מנפחים או מקצינים אלא משמיעים את הטונים באופן מאוזן ו-"נכון". הקשבנו לפסנתר של Renaissance, גם כאן עם תוצאה ראליסטית מאוד, גבוהים מלאים, מפורטים ולא חריפים, הצליל נקי, אבל לא בצורה סטרילית יבשה.
האזנו גם לדיסקים רבים של הזמר פרנק סינטרה, כולל הקלטות נדירות מהאולפן המתעדות את הפקת חלק מתקליטי האומן הגדול הזה, ההקלטות התגלו כאיכותיות ומהנות בתוצר שלהן. הרמקולים הללו, למרות גודלם, מתגלים כמדוייקים באופן הצגת המוזיקה, הם לא מנסים לנפח את התוצר באופן מלאכותי, הם מדוייקים וטבעיים בצליל שלהם. חבר הפורום Roy (שהגיע גם הוא לבקר, ביחד עם ישראל מ-"אניגמה"), הביא עימו מספר דיסקים בהם הורגש הדהוד בבס, בעזרת דיסק תדרים, גילינו רטט בדלתות הזכוכית בחדר בתדר של 35Hz, כך שטיפול נוסף בחדר ישפר את התוצאה.
מראה הרמקולים מהמם בעיצוב הבלתי שגרתי ובגימור העץ האדום המבריק משכבות רבות של לכה, לגימור המוקפד התרגלנו, זאת ממפגש עם דגמי הרמקולים הקודמים של היצרנית מאיטליה, אולם, כאן זה מגיע בקנה מידה אחר.
גם הצליל כאן שונה במשהו, זה לא צליל חם מדי, גם לא יבש וקר אלא נמצא בנקודה טובה אי שם באמצע, עם תוצאה טבעית לאוזן ונעימה, הטעימה הזו עשתה בהחלט חשק לחזור שוב.