נפטר פרופ' עובדיה הררי, מנהל פרויקט הלביא
הררי, חתן פרס ישראל לטכנולוגיה והנדסה, הלך לעולמו בגיל 68. הוא שימש כמנהל וכמהנדס הראשי של פרויקט מטוס הקרב הישראלי שבוטל, וניהל את מפעל הייצור של ה"חץ"
פרופסור עובדיה הררי, חתן פרס ישראל לטכנולוגיה והנדסה, הלך היום (א') לעולמו בגיל 68 עקב מחלה. יותר מכל זכור הררי כמנהל והמהנדס הראשי של פרויקט מטוס הקרב הישראלי הלביא, פרויקט שבוטל ב-1988. בנוסף לפרס ישראל, בו זכה ב-1987, הררי זכה גם בפרס ביטחון ישראל לשנים 1969 ו-1975.
אתמול: חתן פרס ישראל פרופ' שלמה בנטין נהרג בתאונה
באתר האינטרנט של התעשייה האווירית נכתב כי הררי הצטרף לשורות התעשייה האווירית בשנת 1970, כמהנדס פיתוח ותיכון מוקדם. בשנת 1975 מונה לראש צוות משימה לתכנון מטוס קרב חדש, וחמש שנים לאחר מכן מונה לתפקיד המזוהה עם שמו יותר מכל - מנהל ומהנדס ראשי של מטוס הקרב הלביא. ב-1988, לאחר הפסקת פרויקט הלביא, מונה הררי למנהל מפעל להב בחטיבת כלי טיס צבאיים של החברה, העוסק בהשבחות מטוסי קרב.
הררי ניהל אחר כך את מפעל מלמ של חטיבת האלקטרוניקה, יצרן מערכת נשק 'חץ', ומונה לסמנכ"ל התעשייה האווירית. בשנת 1997 מונה למשנה למנכ"ל לתפעול, ובנובמבר 2005 מונה לממלא מקום מנכ"ל התעשייה האווירית. הררי, בעל תואר בהנדסה אווירונאוטית מהטכניון, מונה ב-2006 לתפקיד יו"ר אורבן איירונוטיקס, המתמחה בכלי טיס.
"שימש כמורה לעדת תלמידים"
באתר של התעשייה מובאים גם דברי פרידה שאמר ב-2006 מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן, כשנפרד מהררי. "עשייתך רבת השנים והישגיך יוצאי הדופן מציבים אותך כאחד מעמודי התווך של התעשייה האווירית, לדורותיה", אמר אז ניסן. "גאונותו ההנדסית של עובדיה ניכרת בשורה ארוכה של כלי טיס פרי פיתוח החברה, כאשר גולת הכותרת היא פיתוח מטוס קרב ישראלי - הלביא.
"כושר הניהול והמיקוד שלו הביאו להשלמה מוצלחת של פרויקטים אתגריים עם מרכיבי חדשנות ורמות סיכון גבוהות. כושר ההנהגה שלו בא לידי ביטוי בשעות קשות לתעשייה האווירית ובביצוע של הנחלת תרבות ה-Lean בחברה. מעל לכל, עובדיה שימש כמורה לעדת תלמידים שלמדו ממנו תורת חיים. אני גאה להיות אחד מאלה", הוסיף המנכ"ל.