בדרום קונים יותר מכוניות חדשות מאשר במרכז
נתונים של איגוד יבואניות הרכב חושפים תמונה מפתיעה: בדרום ישראל רוכשים יותר מכוניות חדשות מאשר באזור המרכז
אולי זה יפתיע אתכם, אבל תושבי הדרום והנגב הם הצרכנים הגדולים ביותר של מכוניות חדשות בישראל. מניתוח גיאוגרפי של התפלגות המכירות במחצית הראשונה של 2012, שפורסם על-ידי איגוד יבואניות הרכב, עולה כי תושבי הדרום והנגב רכשו כ-23% מכלל המכוניות החדשות שנמכרו - 25,620 יחידות. הדגמים הפופולאריים ביותר בקרב תושבי הדרום היו מכוניות יונדאי, מאזדה ופורד.
האזור השני בגודלו ברכישת מכוניות בששת החודשים הראשונים של השנה היה גוש-דן, עם 20,778 מכוניות חדשות (כ-19% מכלל המכירות). כאן סדר הדגמים הפולאריים היה מאזדה ופורד תחילה, ואחריהן יונדאי.
תושבי תל-אביב רכשו בתקופה זו 17,955 מכוניות חדשות, כ-16% מכלל המכירות, והעדיפו מאזדה ופורד. באזור השרון נרכשו 17,876 מכוניות (כ-16%) והעדיפו את יונדאי ומיצובישי, החיפאים רכשו 9,028 מכוניות (כ-8%) והעדיפו מאזדה ופורד.
ומה עם תושבי ירושלים? אלו מהווים חלק קטן יחסית מעוגת המכירות. רק כ-5% מהמכוניות החדשות (5,996) נרכשו על-ידי תושבי העיר, שהציגו העדפה ברורה למכוניות מקבוצת פולקסווגן. תושבי הגליל המערבי רכשו 4,874 מכוניות חדשות (כ-4% מכלל הרכישות) ותושבי שאר הגליל רכשו עוד 4,216 מכוניות (כ-4% נוספים). בשני אזורים אלה זכו מכוניות מבית פוקלסווגן-אודי-סיאט להעדפת הרוכשים.
תושבי ההתנחלויות בשטחים, רכשו השנה 3,810 מכוניות חדשות, כ-3% מכלל המכירות. מתוכן נרכשו בעיקר מכוניות של קבוצת פולקסווגן, יונדאי ומיצובישי.