תושבי ת"א יוכלו לחנות ביום בכחול-לבן בחינם
מהשעה 9:00 בבוקר ועד 17:00 אחר-הצהריים יוכלו תושבי תל-אביב לחנות בחינם בכחול-לבן בכל רחבי העיר. ומה אומרים התושבים? "העירייה חייבת להגדיל את מספר מקומות החניה"
עוד בחדשות:
דיון בכנסת: "סילמן טרף לממשלה את הקלפים"
כמעט הצית עצמו בסניף אורנג' - והואשם באיומים
בכיר סורי ומקורב לאסד: "לא ערקתי, זו עלילה"
מעיריית תל-אביב נמסר כי "מטרת ההסדר החדש להקל על תושבי העיר הסובלים ממצוקת חניה קשה, נוכח העובדה שהעיר תל אביב משמשת כמרכז עסקים ובילוי מטרופולוני". בעירייה אמרו כי אזורי החניה המועדפת לתושבי הרחוב יישארו בתוקף ללא כל שינוי, כך שבין השעות 17:00 בערב ועד 9:00 בבוקר - או במהלך כל שעות היממה ברחובות המוגדרים לכך - תותר חניה רק לתושבים בעלי תו חניה אזורי מתאים.
ראש העיר רון חולדאי אמר כי הפתרון האמיתי לבעיית החניה ממשיך להיות שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית. "יחד עם זאת", הוא אמר, "עד שמשרד התחבורה לא יספק מענה הולם לתושבי העיר ומבקריה, בצורה של מערכת תחבורה ציבורית מטרופולינית יעילה, אנחנו בעירייה נמשיך לעשות ככל שביכולתנו כדי להקל ולסייע".
ומה אומרים התושבים? שרון, תושבת תל אביב, בירכה על ההחלטה ואמרה: "מדובר בהחלטה מבורכת שהיא לרווחת תושבי העיר, אני שמחה שסוף סוף השכילו ליישמה". איתי, המתגורר גם הוא בעיר, אמר כי הבעיה המהותית היא שאין מספיק מקומות חניה בעיר. "מדי יום אני מוצא עצמי עושה חמישה סיבובים
סביב הבית ובמקרה הטוב מוצא חניה אחרי 40 דקות. אני יותר משמח שעכשיו לא אצטרך לשלם עבור החניה, זו החלטה חשובה, אבל זו לא באמת הבעיה. העירייה חייבת למצוא פתרון שיגדיל משמעותית את מספר מקומות החניה בעיר, כי גם אם לא אצטרך לשלם עבור החניה, סביר להניח שלא אמצא אותה".
לטענת יואב לרמן, תושבי מרכז העיר הם אלו שייפגעו מההחלטה. "כעת הם יצטרכו 'להתחרות' על חניות עם תושבים מאזורים אחרים", הוא אמר. "ההחלטה הזו תיצור בלגן, תגדיל את מספר כלי הרכב על הכביש, ובהתאם את זיהום אוויר".