שתף קטע נבחר
 

מ-2013: כל אופנועי ב.מ.וו עם ABS

תחת השם "בטיחות 360", מכריזה היצרנית הבווארית על שורת צעדים שישפרו את בטיחות האופנועים מתוצרתה. עיקרה - התקנת מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS) בכל הדגמים

ב.מ.וו מציגה: "בטיחות 360". היצרנית הבווארית חשפה תוכנית בטיחות חדשה, שמתמקדת בהגברת השימוש במערכות בטיחות באופנועים מתוצרתה. בין השאר, ב.מ.וו תציג בדגמי האופנועים מתוצרתה מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, בקרת אחיזה אלקטרונית, מערכות תאורה משופרות, ומתלים אקטיביים.

 

 

את המערכת הזו, ב.מ.וו עוד לא פיתחה (צילום: טל שביט) (צילום: טל שביט)
את המערכת הזו, ב.מ.וו עוד לא פיתחה(צילום: טל שביט)
 

 

במסגרת התוכנית תציע היצרנית החל מ-2013 מערכת ABS כסטנדרט בכל דגמי האופנועים. יש לציין כי לא מדובר בצעד מפתיע, שכן החל מ-2016 צפוי האיחוד האירופי לחייב התקנת מערכת ABS באופנועים, בדומה לנהוג במכוניות. אגב, ב.מ.וו הייתה היצרנית הראשונה שהציעה מערכת ABS באופנוע סדרתי, עוד בשלהי שנות ה-80 ובסדרת ה-K.

 

בעתיד צפויה היצרנית להציע גם את מערכות בקרת היציבות (ASC) והמשיכה (DTC) של היצרנית, שיוטמעו בדגמים נוספים. בנוסף, יוצעו שליטה אלקטרונית בכיול המתלים, וכן מערכת תאורה אדפטיבית, שעוקבת אחר תוואי הדרך, ומבוססת על טכנולוגיית LED. ראוי להזכיר כי תאורה אדפטיבית קיימת כבר כיום, בדגמי ה-K היוקרתיים.

 

בב.מ.וו גם שוקדים על פיתוח מערכות בטיחות עתידיות, ובהן - מערכת תקשורת מתקדמת, שתאפשר לאופנוע לקבל מידע עדכני על מצב התנועה. במתאם למידע, יופעלו מערכות התאורה והצופר, וזאת במטרה לסייע לרוכב להשתלב בתנועה בצורה בטוחה - למשל בכניסה לצמתים. מערכת נוספת תתריע מפני סכנות בכביש, ותתבסס על שימוש במצלמות ומחשב שמנתח את המידע החזותי ומזהה סיכונים בטיחותיים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים