אגד הפסיקה להשתמש בנייר. ומה עם הנוסעים?
הפסקת הנפקת כרטיסי הנייר באוטובוסים של אגד טובה אולי לסביבה, אבל לא בטוח שגם לנוסעים, הנדרשים כעת לשנן מידע חשוב בעל פה. למשל, כמה כסף עוד נותר להם בכרטיס
הפסקת מכירת כרטיסיות נייר בחברת אגד עשויה להשמע כצעד חברתי ראוי בעידן ההקפדה על איכות הסביבה. עם זאת, לא בטוח שציבור הנוסעים רואה בכך צעד חיובי. שכן מתברר כי ההחלטה לוותר על נייר, לוותה בצעד נוסף עליו לא דווח לנוסעים: הפסקת הנפקת פלט נייר בעת השימוש בכרטיס רב-קו, עליו מצויינים שעת העברת הכרטיס, סכום החיוב והיתרה הכספית בכרטיס.
- למדור האופניים של ynet
ומדוע חשובים נתונים אלה? ראשית, כך יודע הנוסע מתי הכרטיסיה צפויה להגמר. חשוב עוד יותר, לפי שעת תחילת הנסיעה ניתן לדעת כמה ניתן להמשיך בנסיעה חופשית - עד שעה וחצי מתחילת הנסיעה הראשונה.
באגד, כך מסתבר, החליטו כי עדיף לאלץ את הנוסעים לקרוא מה מופיע על הצג שליד הנהג, לזכור מה היתרה וגם את שעת הנסיעה המדויקת. להזכירכם, מידע רלוונטי שהודפס עד עתה עבורם על הכרטיס אותו החזיקו. בחברת דן אגב, המפעילה אף היא כרטיסי רב קו, ממשיכים להנפיק פלט נייר לכל נוסע.
ומה תגובת אגד לעניין? "מטרת המהלך, שתואם עם משרד התחבורה וקיבל את אישורו, היא לתת שירות מהיר וירוק יותר, הן מבחינת ניקיון האוטובוסים והן מבחינת ההשפעה של צריכת הנייר על הסביבה", כך אמר דובר החברה. "נוסע שמבקש לדעת כמה נסיעות נותרו לו בכרטיסייה או מהי מסגרת הזמן שנשארה לו, יכול לפנות לנהג האוטובוס וזה ינפיק עבורו את המידע המבוקש.
גם במשרד התחבורה מסבירים כי לנוסעים הזכות לבקש פלט "כמו פעם". "כל נוסע המשתמש בכרטיס הרב קו זכאי לקבל מנהג האוטובוס פלט נייר לצורך בירור היתרה שנותרה לו בכרטיס. אגד הפסיקה את ההנפקה האוטומטית של כרטיסי הנייר, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים ולמנוע מהנוסעים עיכובים מיותרים".
ואנחנו אומרים, שעכשיו נותר רק ליידע בכך את הנוסעים ונהגי האוטובוס.