סקר: איך הישראלים בוחרים את החופשות שלהם?
האינטרנט משפיע על החלטותינו לגבי החופשה, אך סקר חדש מראה כי מרבית הישראלים דווקא נעזרים בהמלצות הקרובים להם. עוד נמצא: 20 אחוז מהישראלים לא טסים בכלל לחו"ל
>> אז מה אתם עושים בחופש? כנסו לעמוד אטרקציות הקיץ של ynet
כולם יודעים שאין כמו לסמוך על עצה של בן משפחה או חבר טוב, אולם בכל הנוגע לבחירת יעד החופשה שלנו מסתבר שזה נכון כפליים.
סקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חברת "TNSטלסקר" עבור חברת "למטייל", וכלל 500 נשאלים בגילים 65-18 כמדגם מייצג, בדק את הרגלי תכנון החופשה של הישראלים בהשוואה לעולם, ומצא כי 72.4 אחוז מהישראלים עדיין מחליטים לאן לנסוע על בסיס המלצות ממשפחה וחברים (מה שמראה שאנו חברת שבטית). לעומתנו, ההתייעצות עם בני משפחה וחברים באנגליה עומדת רק על 30 אחוז, ועל 37 אחוז בארה"ב.
עוד על החופשה שלכם בערוץ התיירות:
- כמה טיפ לתת? המדריך לנוסע הישראלי בחו"ל הכינותי מראש: כל מה שצריך לדעת לפני חופשה מומחים: האפליקציות והאתרים הכי טובים למטייל שוכרים רכב בחו"ל? טיפים חשובים לפני הטיול
מדריכי הנסיעות המודפסים - נחלשים
אחרי המשפוח'ה וחברים, מקור המידע שבו נעזרים הישראלים כשהם מחליטים לאן לנסוע, הוא בראש ובראשונה האינטרנט (52.2 אחוז לעומת 47 אחוז בארה"ב, 59 אחוז בהודו, ו-65 אחוז ברוסיה).
בנוסף, 14 אחוז מחליטים על יעד הנופש מעיון בכתבות תיירות בעיתונות הכתובה או בקטלוגים וחוברות פרסומיות, 14 אחוז נוספים מהמלצות אישיות שקיבלו מיועצי טיולים וסוכני נסיעות, 7.3 אחוז מחליטים על חופשתם כתוצאה ממיילים פרסומיים והמלצות שקיבלו באי-מייל, 5 אחוזי מעיון במדריכי נסיעות מודפסים ("לונלי פלנט" וכדומה), ואחוז אחד מעיון באפליקציות תיירותיות במכשיר הסלולר.
כלומר, ישראל נמצאת במקום הנמוך ביותר בחדירת אפליקציות התיירותיות במכשירי הסלולר - (רק אחוז אחד, כאמור), ובשלב תכנון הנסיעה בולטת בישראל היחלשות כוח מדריכי הנסיעות המודפסים, בהשוואה לעולם.
כמו כן, הסקר מצביע על הרגלי הטיסה לנופש, כש-31.2 אחוז מהישראלים טסים פעם בשנה לחו"ל. לעומתם 19.9 אחוז כלל לא נוסעים לחו"ל ואילו 2.1 אחוז טסים 4 פעמים בשנה ויותר.
מעל 50% מקבלים מידע לנופש מהרשת (צילום: shutterstock)
הישראלי אוהב להזמין באינטרנט
הנוסע הישראלי אינו מחכה לעיסקאות הרגע האחרון (כמו שרובנו חושבים), בתכנון החופשה ובוחר להזמין את שירותי התיירות 52 יום לפני מועד היציאה (פחות מהמטיילים בארה"ב - 64 יום, ויותר מהודו - 31 יום ורוסיה - 37 יום), כשהאנגלים
הם התיירים שהכי מסודרים ומאורגנים, ומזמינים את החופשה שלהם 84 יום בממוצע לפני מועדה.
עוד נמצא,
כי רוב הישראלים (37.6 אחוז) מזמינים את החופשה שלהם דרך האינטרנט, באמצעות אתר של סוכנות נסיעות או חברת תעופה שהם מאתרים באמצעות מנוע חיפוש. אחרים (21 אחוז) עושים זאת דרך ביקור או שיחה טלפונית לסוכן בסוכנות הנסיעות (לא באינטרנט), ואילו השאר עושים זאת דרך שיחה טלפונית או אתרי אינטרנט של חברות תעופה, או באמצעות אתר מסויים או קבוע של סוכנות נסיעות אינטרנטית שהם מכירים בארץ או בחו"ל.
גם את הזמנת המלון עושים רוב הישראלים דרך הרשת (30.9 אחוז) באתר להזמנת בתי מלון שיאותר באמצעות מנוע חיפוש. אם כן, הסקר מראה כי ישנה התחזקות בכוח האינטרנט כאמצעי להזמנת טיסות ובתי מלון.
עם זאת, גילאי 65-50 עדיין "שומרים אמונים" באופן יחסי לקשר האישי עם משרדי הנסיעות (32 אחוז בשאלת המלונות ו-30.1 אחוז בשאלת הטיסות),
במיוחד בהשוואה למנהגי הדור הצעיר (10.8 אחוז ו- 13.5 אחוז בגילאי 29-18).
"הסקר הוכיח בצורה חד-משמעית שעולם התיירות עובר שינוי נורמטיבי", אומר מנכ"ל למטייל, יובל לימון, שהשיקה את "למטייל מרקט" - מערכת אינטרנטית לסקירת שירותי תיירות לתייר.
"תחום האינטרנט משמש כיום כעזר העיקרי והחשוב ביותר בתכנון ובהצלחת כל נסיעה או טיול לחו"ל", מוסיף לימון. "השילוב בין מידע עצום ועדכני ממקור ראשון, בשילוב ידע מצטבר של 'חוכמת ההמונים' החולקים מניסיונם עם 'המטיילים שבדרך', מאפשר תפירת חופשה לפי מידה, תקציב ורצון מדוייק של הנוסע".