הם מורחים אותנו: סקירת מחירי קרם הגנה
הקיץ חם מתמיד וזה הזמן לבדוק מה מציעות רשתות השיווק בתחום ההגנה מן השמש. ערכנו סקירה זריזה של מחירים ומצאנו כי ישנם פערים של עשרות אחוזים בין החנויות השונות. התברר גם כי מי שימהר לקנות בתחילת הקיץ, ישלם ביוקר
אחד הדברים "החמים" היום בשוק הינו תחום מקדמי ההגנה למיניהם. זכרונות נפלאים של הורים רודפים אחרי ילדיהם בחוף הים עם בקבוק אולטרסול עיניים מתחננות "תן לי למרוח אותך - זה רק כמה שניות" הביאו אותנו לבדוק כמה עולה לנו להגן על עצמנו מקרני השמש.
- לכתבות נוספות בנושא השוואת מחירים
- סקר: כ-40% מהישראלים לא נמרחים בקרם הגנה
-
הכינו את עורכם ליולי אוגוסט - סקירת מוצרים
דרך אתר השוואות ערכנו עבורכם השוואה מהירה של שישה מוצרים (ויש הרבה יותר) בשוק. להלן הממצאים, מנורמלים לפי 100 מ"ל:
יצרן | כמות בבקבוק | שופרסל | מגה | עדן טבע מרקט | הפרש בין הגבוה לנמוך | |
סקין גארד 50 ספריי שקוף 200125 מ"ל | דנאגיס | - | 35 שקל | 55.99 שקל | - | 60% |
אולטרסול 34 לילד תחליב הגנה 125 מ"ל | ד"ר פישר | 125 מ"ל | 24 שקל | 36.95שקל | 31.19 שקל | 54% |
אולטרסול אפטר סאן ג'ל אלוורה 200 מ"ל | ד"ר פישר | 200 מ"ל | 10 שקל | 10 שקל | 13.33 שקל | 33% |
סקין גארד 34 תחליב הגנה 250150 מ"ל | דנאגיס | - | 24 שקל | 20.33 שקל | - | 18% |
אולטרסול 34 | ד"ר פישר | 250 מ"ל | 27.96 שקל | 28 שקל | 24 שקל | 17% |
קרם הגנה טבעי 35 לתינוקות וילדים 120 מ"ל | Mommy Care | 120 מ"ל | - | - | 43.12 שקל | - |
את תואר הרשת המגוונת ללא ספק נעניק לרשת שופרסל שמובילה על מתחרותיה עם 65 מוצרי הגנה מהשמש, זאת מול 28 של עדן טבע מרקט, 15 של רשת מגה ו-0 ברשת רמי לוי, שבחר כנראה שלא להעמיד ברכישות האונליין שלו את האופציה לרכישת מוצרי הגנה מן השמש.
את תואר הרשת היקרה ביותר נעניק לאחר כבוד לרשת מגה עם 3 מתוך 6 מוצרים, מתוכם שני ההפרשים הגבוהים ביותר שנמדדו (סקין גארד 50 - 60% ואולטרסול 34 לילד - 54%) שייכים לה, כשאחריה ולא בהרבה רשת שופרסל עם שני מוצרים יקרים.
כל זאת מותיר אותנו עם קוטפת התואר הרשת הזולה ביותר בבדיקה שערכנו - עדן טבע מרקט עם מוצר אחד יקר בלבד. הספקנים יאמרו - לעדן טבע מרקט חסרים 2 מוצרים מתוך 6, אך נציין כי במה שהרשת מחסירה במגוון המוצרים היא מפצה בהחלט במגוון המוצרי ההגנה הטבעיים/ אורגניים שלה - מוצרים שנמצאים בחסך רציני ברשתות המתחרות - ראו דוגמאת קרם ההגנה הטבעי שנתונה כמוצר השישי.
לכאורה, פה סיימנו, אך לא התעצלנו והשווינו את המחירים למחירי מאי-יוני שעברו, וללא ספק המחירים ירדו. את הירידה הגדולה ראינו דווקא במוצרי ד"ר פישר שהחלו גבוה מאוד בתחילת העונה אך בדרך כלל נמכרות בהנחה זהה של כ-30% - כלומר מחיר איקס במקום המחיר היקר (טריק שיווקי? אולי).
אך הדוגמא המובהקת שמצאנו הייתה דווקא באותו מותג, אולטרסול 34 לילד תחליב הגנה 125 מ"ל שנמכר במאי-יוני ברשתות מגה ושופרסל במחירים כמעט זהים (כ-52 שקל ל-100 מ"ל) ואילו היום אותו מוצר נמכר בשופרסל בכ-24 שקל ובמגה 36.95 שקל, מה שנותן לנו פער עצום בין המחיר הישן לחדש של כ-43% במגה וכ-117% בשופרסל. המסקנה המתבקשת: קצת מורחים אותנו בתחילת כל עונת רחצה, לא?