שתף קטע נבחר

 

מות הקצינים בכביש 4: "במה אשמים המפקדים?"

הוריו של סרן עמרי שחר, שנהרג בתאונה בחודש שעבר, טוענים שהחלטת הרמטכ"ל לרשום הערה פיקודית לשני מפקדים בכירים בחיל הים אינה מוצדקת. "מי שנתקל וחיסל מחבלים לא צריך תדרוך לנסיעה קצרה", טען האב. האם האשימה כי לא הייתה תאורה בכביש

התאונה הקטלנית בכביש 4 בחודש שעבר שבה נהרגו שני קצינים מחיל הים עלתה היום (א') שוב לסדר היום, לאחר שהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החליט לרשום הערה פיקודית לשני מפקדים בכירים בחיל, מפקד הבסיס, אלוף משנה דרור פרידמן ומפקד הפלגה, סגן אלוף ג'. הוריו של אחד ההרוגים, סרן עמרי שחר, טוענים כי בנם לא נהג ברכב, וכי לא סביר שקצין קרבי צריך תדריך לנסיעה כל כך קצרה מתל אביב לאשדוד.

 

עוד בחדשות ynet:

 

"בחור בן 25 שנלחם ברצועה על בסיס יום יומי ומי שהיה קצין מצטיין, לא צריך לקבל תדרוך מהמפקדים שלו על נסיעות של 20 דקות לתל-אביב", אמר ל-ynet אשר שחר, אביו של עמרי. לדבריו, החלטת הרמטכ"ל להטיל אחריות פיקודית על המפקדים הבכירים אינה מוצדקת. "בנאדם שמוציא שש ספינות לים, נתקל עם מחבלים ואף חיסל אותם, לא צריך לקבל אישור או תדרוך לנסיעה קצרה. אתם רוצים למנוע את זה לפעם הבאה? תוציאו פקודות חדשות".

 

החלטת הרמטכ"ל אינה מוצדקת. אשר שחר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
החלטת הרמטכ"ל אינה מוצדקת. אשר שחר(צילום: עידו ארז)

 

האם אירית הוסיפה: "מה אשמים המפקדים שלהם? זה היה הנוהג. זכותם גם לבלות, לא היה להם זמן לנשום. זה לא שהוא בילה עם החברה שלו או עם החבר'ה, אלא בילה בערב יחידה לשינוי אווירה".

 

לדבריה, בנם לא ישב מאחורי ההגה ופעל לפי הנורמה המקובלת. "אני לא מוכנה שיתעסקו עם השם הטוב של הבן שלי. הוא לא נהג ולא ישב ליד הנהג כי ידע שהוא עייף. אף אחד לא יפיל עליו את הדברים שהיו נהוגים כנורמות. אם היו נורמות אפשר היה לשנות אותן". היא הפנתה אצבע מאשימה גם כלפי מע"צ ותהתה היכן האחריות שלהם, "כשהתאורה כבתה באותו ערב בכביש הרעוע שבו נסעו".

 

בצבא הדגישו כי לשני הקצינים שננזפו אין אחריות אישית על המקרה, אלא אחריות פיקודית, לאחר שנמצא ששני פקודים שלהם בחרו לנסוע בשעת לילה מאוחרת, ונהרגו "סתם", ללא כל סיבה ראויה.

 

בתאונה נהרג גם סגן רפאל בובליל מרמת גן, ושני קצינים נוספים שהיו ברכב נפצעו, קשה וקל. תחקיר מצ"ח, שבודק אם שני הקצינים שנהרגו היו בגילופין, עדיין נמשך. למרות העובדה שהיה מדובר בערב הווי שאינו מבצעי, בצבא ראו בחומרה את התנהלות המעורבים, שככל הנראה הובילה לתוצאות הקשות.  

 

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "נסיבות התאונה נמצאות עדיין בחקירת המשטרה. תחקיר שבוצע בחברה לא מצא כל ליקויים בתשתית הכביש. עוד נקבע חד משמעית כי התאונה לא אירעה בגלל שלא הייתה תאורה".

 

החברה הוסיפה כי "התאונה אירעה באתר עבודה. בקטע התאונה, בשוליים של הכביש, הוצבו תמרורים שהתריעו בפני הנהגים כי הם נמצאים באתר עבודה. תמרורים אלו זוהרים גם בלילה ועל כל תמרור קיימים שני פנסים מהבהבים. התאונה אירעה ככל הנראה כתוצאה מסטייה של הרכב שסיבתה אינה ידועה, לשוליים של הכביש, וכתוצאה מהסטייה לשוליים, נהג הרכב פגע בתמרור של אתר העבודה (תמרור זוהר שלצדו שני פנסים מהבהבים), ומשך מייד את ההגה בחוזקה לצד השני. כתוצאה - הרכב התהפך. למרבה הצער, בדיוק בשעה שהרכב התהפך, הוא התהפך לתוך מסלולה של משאית סמיטריילר שנסעה בכיוון הנגדי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אירית שחר. "הבן שלי לא נהג"
צילום: עידו ארז
סגן רפאל בובליל ז"ל
מומלצים