שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

ב.מ.וו סדרה 3 במבחן דרכים: איכות למנהל

שתי גרסאות של ב.מ.וו סדרה 3, עם מנועי 2.0 ליטר בשתי גרסאות הספק, התייצבו אצלנו למבחן דרכים. האם ה-3 החדשה אכן ראויה להמלצה, ואם כן - באיזו גרסה?

  • שנת השקה: 2011
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות יוקרתיות
  • מתחרות עיקריות: אודי A4, לקסוס IS, מרצדס C קלאס
  • מחיר התחלתי: 244 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 292 או 329 אלף שקל

 

1. תא נוסעים ותפעול

השיפור הראשון שתרגישו בסדרה 3 החדשה לעומת קודמתה, הוא בתחום בו הדור היוצא נכשל: מרווח לנוסעים. עבור משפחתית גדולה זו עדיין מכונית צפופה יחסית, אבל לתת-קטגוריית משפחתיות-יוקרתיות, ה-3 החדשה מציעה מרווח טוב, גם ליושבים מאחור. איכות החומרים - הטובים והנעימים למגע - שופרה אף היא. הנדסת האנוש אינה מושלמת, שכן מערכת התפעול המרכזית נותרה עמוסה מהרצוי. תא המטען בהחלט מספק, ופתח ההעמסה גדול ונוח.

המרווח בתא הנוסעים גדל משמעותית, האיכות שופרה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המרווח בתא הנוסעים גדל משמעותית, האיכות שופרה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה בסדרה 3 היא סוגיה מורכבת. המושבים אמנם טובים (אך יש מקום ליותר אפשרויות כיוונון, במיוחד לנהג), אבל צמיגי אל-תקר בחתך נמוך (225-45-18) פוגמים באופן מורגש בספיגת המהמורות. וכך למרות כיול מתלים טוב מבעבר, ה-3 החדשה מתקשה לספוג את תחלואות כבישי ישראל - במיוחד בתוך העיר. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה המצב משתפר, אך שיבושים שונים פוגמים ביציבות המרכב ועלולים להוביל לעיתים לחבטה לא נעימה. כושר התמרון העירוני טוב.

נוחות הנסיעה - בעיקר בעיר - טעונה שיפור (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה - בעיקר בעיר - טעונה שיפור(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

בדקנו שתי גרסאות של ה-3 החדשה, לשתיהן אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש. ה-328 עם 245 כ"ס, ל-320 רק 184 כ"ס. שתיהן הציעו ביצועים טובים יחסית, עם מנוע גמיש שמספק כוח רב מסל"ד נמוך, ומתקשר מצוין עם תיבת שמונת ההילוכים האוטומטית. זו אמנם ממהרת להעלות הילוך כדי לחסוך בדלק, אך שפע הכוח פירושו שאין בורות באספקת כוח והצורך בהורדת הילוך ("קיק דאון") מינימלי.

 

בשני המקרים המנוע לא הפגין אופי ספורטיבי, וכדי להדגיש זאת, נשמע לא טוב בסל"ד נמוך ובעיקר בסרק. רחוק מאוד מצלילי השישייה בטור האהובים והמוכרים בעבר. בשיוט עירוני המנוע רגוע, אך גם אז הוא מעט מחוספס ורועש מהרצוי. עם זאת, בסך הכל מדובר ביחידות כוח יעילות, המספקות ביצועים טובים.

 

תצרוכת הדלק בגרסת ה-320 עמדה על 11.9 קמ"ל בתנאי המבחן, ה-328 רשמה 10.8 קמ"ל בתנאים דומים - תוצאות מכובדות. לכך סייעה גם מערכת עצור-סע, שפעולתה מורגשת יתר על המידה וגם מחלישה את עוצמת המיזוג (ניתן לבטל את פעולתה לאחר כל התנעה).

מנוע הטורבו בשתי הגרסאות עתיר כוח וחסכוני, אך חסר אופי ומחופספס לעיתים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הטורבו בשתי הגרסאות עתיר כוח וחסכוני, אך חסר אופי ומחופספס לעיתים(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הסדרה 3 החדשה טובה מאוד. גם עם המתלים התקניים - יש מתלי ספורט מתכווננים בתוספת תשלום - שתי הגרסאות הפגינו יכולת גבוהה. רמת האחיזה גבוהה, ההיגוי מדויק יחסית והמכונית מעניקה תחושת בטחון גם בנהיגה במהירות גבוהה. עם זאת בעיית הנוחות פוגמת ביציבות, שכן שיבושים מוציאים אותה לעיתים קרובות מדי מאיזון. כושר הבלימה היה טוב גם תחת עומס, וכך גם תחושת הבלימה. לשתי הגרסאות שש כריות אוויר ובקרת יציבות, והן דורגו בציון חמישה כוכבים מרבי במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP.

נוקשות הצמיגים פוגמת ביכולת הדינמית המצוינת. הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד ()
נוקשות הצמיגים פוגמת ביכולת הדינמית המצוינת. הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד

 

5. אבזור ומחיר

שני המנועים מהם התרשמנו, היו ברכבי הדגמה בגרסת ה-"Luxury" הבכירה. מחיר גרסה זו עומד על 292 אלף שקל ב-320 ועל 329 אלף שקל ב-328. מדובר בתוספת של 37 אלף שקל לעומת גרסאות ה-"Business" הבסיסית. תמורתם תקבלו: פתיחת תא מטען על-ידי העברת הרגל מתחת לפגוש, חישוקי "18 עם צמיגים רחבים, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, מראות נגד סינוור וחיישני נסיעה לאחור.

 

האבזור התקני כולל מערכת מולטימדיה עם חיבור USB ובלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני אורות וגשם וחלון גג. מדובר בסך הכל באבזור טוב. בהיעדר הבדלי עיצוב, כיול או אבזור בין שני הספקי המוע, לטעמנו התמורה הטובה יותר היא ה-320 הבסיסית (244 אלף לידנית, 255 לאוטומטית).

320

328
עם תג מחיר נמוך יותר ואבזור משופר, ה-3 מציגה חבילה מושכת מאי-פעם בפלח היוקרה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
עם תג מחיר נמוך יותר ואבזור משופר, ה-3 מציגה חבילה מושכת מאי-פעם בפלח היוקרה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ יכולת דינמית, אבזור, ביצועים

- נוחות בעיר ובמהירות נמוכה, אופי וצליל מנוע

 

ולבסוף: ב.מ.וו סדרה 3 החדשה היא מכונית מרשימה מאוד. איכותית, מאובזרת, בעלת ביצועים מרשימים ותצרוכת דלק טובה. השיפור במרבית התחומים מול הדור היוצא ניכר, ואם לוקחים בחשבון שהיא מאובזרת וזולה יותר, קשה שלא להמליץ עליה. חבל רק שנוחות הנסיעה לא שופרה באותה מידה, ושמנוע הטורבו החדש לא מציע את האופי אליו הורגלנו מב.מ.וו.

 

מול המתחרות הרלוונטיות בשוק היוקרה, מעמידה ב.מ.וו מתחרה לפחות ראויה. במיוחד בגרסת ה-320 הבסיסית לה יחס תמורה-למחיר טוב במיוחד. ניצחון נוקאאוט על מרצדס-אודי-לקסוס אין כאן לבטח, אבל התחרות מעולם לא הייתה צמודה יותר.

ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
גרסה 320i 328i
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו זהה
נפח / סוג דלק 1,997 סמ"ק / בנזין זהה
הספק מרבי 184 כ"ס ב-5,000 סל"ד 245 כ"ס ב-5,000
מומנט מרבי 27.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד 35.7 קג"מ ב-1,250
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים זהה
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה זהה
אורך 462 ס"מ זהה
רוחב 181 ס"מ זהה
גובה 143 ס"מ זהה
בסיס גלגלים 281 ס"מ זהה
משקל 1,420 ק"ג 1,453 ק"ג
נפח תא מטען 480 ליטר זהה
100-0 קמ"ש 7.6 שניות 6.1 שניות
מהירות מרבית 235 קמ"ש 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.9 ק"מ לליטר 15.9 קמ"ל
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.9 ק"מ לליטר 10.8 קמ"ל
פליטת פחמן דו-חמצני 138 גרם לק"מ 149 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 292 אלף שקל 329 אלף שקל
אחריות 36 חודשים זהה
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) זהה
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר) זהה
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP זהה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
האיכות שופרה
צילום: רועי צוקרמן
תיבת שמונה הילוכים אוטומטית
צילום: רועי צוקרמן
ביצועים טובים
צילום: רועי צוקרמן
זולה ומאובזרת מבעבר
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען מספק
צילום: רועי צוקרמן
המרווח שופר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים