לוח התמרורים עודכן, נוסעי האוטובוס סובלים
הסרת מילה אחת מתמרור איסור עקיפה בעליות לירושלים על כביש מספר 1 בעקבות המלצת המשטרה, אינה מאפשרת לאוטובוסים לעקוף משאיות כבדות. התוצאה: זמני נסיעה מתארכים, נהגים ונוסעים כועסים. משרד התחבורה: נתקן תוך מספר ימים, אך רק בכביש מספר 1
חוסר תשומת לב של מנסחי לוח התמרורים החדש שפרסם משרד התחבורה לפני כשבועיים, גרמה להאטה מיידית במהירות הנסיעה של אוטובוסים בכביש מספר 1, בקטע הכביש התלול יחסית בין שער הגיא לירושלים. הסיבה: שינוי בתמרור מונע מהם בשבועיים האחרונים אפשרות עקיפת משאיות כבדות, המשתרכות באיטיות במסלול ימין. הנהגים לא מרוצים, הנוסעים זועמים, שכן זמן הנסיעה מתארך כך באופן משמעותי.
- למדור האופניים החדש של ynet
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- "המכוניות מתייקרות? שהיבואנים יקצצו ברווחים"
מדובר בתמרור 422, האוסר על רכב כבד לעקוף כלי רכב אחרים הנעים בכביש. עד לתיקון שנכנס לתוקפו לפני כשבועיים, קבע התמרור כי "חל איסור לרכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 4 טון, לעקוף או לעבור על-פניו של רכב מנועי, הנע על יותר משני גלגלים באותו כיוון נסיעה". אוטובוס אינו מוגדר "רכב מסחרי" למרות שמשקלו מעל 4 טון כמובן, ולכן מותר היה לאוטובוסים לעקוף משאיות כבדות.
אבל צוות מומחים בכירים - אנשי משרד התחבורה, משטרה מהנדסי תנועה ומומחים אחרים בתחום התחבורה - אשר המליץ על שינויים בלוח התמרורים החדש שנכנס לתוקף ב-11 ביולי, החליט כי יש להשמיט מההגדרה את המילה "מסחרי". התוצאה: מעתה חל איסור על כל רכב שמשקלו מעל 4 טון, כולל אוטובוסים כמובן, לעקוף בכביש בו מוצב התמרור.
חברות התחבורה הציבורית מיהרו - ובצדק גמור - להוציא אזהרה לנהגים, שלא לעקוף בקטע הכביש זה. נהגי אוטובוס עודכנו אף הם, ומהירות הנסיעה צנחה כמובן פלאים. יש להזכיר כי זו בדיוק הייתה הסיבה לאיסור תנועת משאיות במשקל גבוה מ-12 טונות לנוע בכביש מספר 1 בשעות העומס. מישהו כנראה שכח זאת.
בעקבות פניית "ידיעות אחרונות" למשרד התחבורה, הודיע המפקח על התחבורה הציבורית כי יפנה לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בבקשה להציב בכביש כבר השבוע, תוספת לשילוט בו יובהר כי איסור העקיפה בכביש מספר 1, בכל זאת אינו חל על אוטובוסים. כמו-כן, כך בתגובה, עד להצבת שילוט מתקן, יקבלו שוטרי התנועה הוראה שלא לרשום דו"חות לאוטובוסים שיעקפו בכביש זה. עוד הובהר כי ההחלטה ע השמטת המילה "מסחרי" מהתמרור האמור, התקבלה בעקבות המלצת המשטרה.
בחברות התחבורה הביעו אכזבה מכוונת משרד התחבורה לתקן את התמרור רק בכביש ירושלים-תל אביב. "התמרור מוצב בכבישים רבים נוספים בהם אין הצדקה לאסור על אוטובוסים לעקוף. אם האיסור יישאר בתוקף, תהיה זו פגיעה קשה בנוסעים, ובכוונה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית".