שתף קטע נבחר

קנה סובארו XV, וקיבל מכונית עם אבזור מופחת

מה צריכה לעשות יבואנית כאשר המכוניות שמגיעות אליה מהיצרנית, אינן מאובזרות כפי שהובטח? לדעתנו, לצאת מגדרה כדי לספר לקונה המתוסכל. לא תמיד זה קורה

הקורא ק. החליט להחליף את מכונית הסובארו B4 שלו ברכב חדש. לאחר שבחן אפשרויות שונות, הגיע למסקנה כי הרכב הבא שלו יהיה אף הוא מתוצרת סובארו, ה-XV החדש. כל בני המשפחה הגיעו לסוכנות בהרצליה כדי לראות את הרכב, שבין היתר כלל מתגי הפעלה של מערכת השמע ובקרת שיוט מגלגל ההגה. בתאריך 10.5.12 הזמין את הרכב, והובטח לו כי הוא יגיע לארץ באונייה שתפרוק את מטענה ב-27.5.12. 15 ימי עבודה מאוחר יותר, כך הובטח לו, יקבל את הרכב לידיו.

 

הכנסו לעמוד האופניים החדש של ynet

 

מתגי תפעול על גלגל ההגה - הזמין עם, קיבל בלי (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
מתגי תפעול על גלגל ההגה - הזמין עם, קיבל בלי(צילום: רונן טופלברג)

 

אבל שמחת הרכישה לא ארכה זמן רב. לאחר מספר ימים התקשרו לק. מהסוכנות ועדכנו אותו כי בדגם שהגיע לארץ אין בקרת שיוט ואין מתגי שליטה מההגה. הוא התבקש לאשר כי הוא עדיין מעוניין ברכב. אם לא, כך אמרו לו בחברה, יוחזר לו כספו. אופציה נוספת שהוצעה לו היתה לשדרג את ההזמנה ל-XV בגימור פרימיום, בו כלולות מערכות אלה יחד עם תוספות אחרות כמו ריפודי עור, חימום למושבים, מחשב מידע משוכלל ועוד, ולשלם את מלוא ההפרש - 12.8 אלף שקל. מיותר לציין כי לק. לא היה כל עניין בתוספות האחרות.

 

לאחר דין ודברים עם אנשי סובארו - שהבטיחו להעניק לו מערכת חיישני נסיעה לאחור ללא תמורה בעלות של 400 שקל - החליט לוותר על התוספות עמן הזמין את הרכב. הוא התבקש לחתום על טופס בו הוא מאשר כי "הובא לידיעתי שהרכב נשוא ההזמנה יסופק לי ללא מתגי שליטה למערכת השמע מגלגל ההגה וללא מערכת בקרת שיוט. בשאר תנאי ההזמנה לא חל שינוי". ק. חתם והוסיף ליד החתימה את המילים "תחת מחאה".

 

זה אגב לא הסוף. לאחר שבוע נוסף הגיע עוד טלפון. הפעם התבשר כי "בכלי הרכב שהגיעו במשלוח הזה, אין גלגל חלופי". בסובארו הבהירו כי הרכב מצוייד בערכת ניפוח, וכי יקבל התחייבות לגלגל חלופי בעתיד, מבלי לנקוב במועד. לאחר ויכוח שהתעורר הודיעו לו כי יקבל כפיצוי "שרות משלים", ניידת שרות של איתוראן המסייעת בהחלפת צמיגים.

 

את ק. זה לא ממש הרגיע. "לא יתכן שאזמין רכב לפי מפרט שהוצג בפני, ואחר כך יורידו ממנו פעם אחר פעם אבזור, מבלי להפחית את המחיר. זה זלזול, חוסר מקצועיות או שניהם יחד".

 

האמת, גם אנחנו חשבנו כך, ופנינו ליפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל. לצערנו, ההסבר שקיבלנו לא סיפק אותנו. "בעת תחילת שיווק ה-XV החדש, הובהר לנו כי הדגם האמור יגיע עם מתגי שליטה מההגה. כשנודע לנו כי לא נקבל מתגי שליטה בגרסה זו אלא רק בגרסת פרימיום, פנינו לכל הלקוחות הרלוונטים כדי לעדכנם. כך גם בנוגע לק.". מעניין לציין כי מתגובת סובארו נעלמה ההתייחסות לבקרת השיוט.

 

ומה באשר לגלגל הרזרבי? "היות ורכבי סובארו XV מותאמים על-פי תקינה אירופית, הרכב מגיע לישראל ללא גלגל חלופי אלא עם ערכת ניפוח. בשל רצונו של הצרכן הישראלי בגלגל חלופי, פנינו למשרד התחבורה כדי שיאשר הוספת גלגל חלופי. התהליך אורך מספר שבועות, ולפני ימים אחדים קיבלנו את האישור הנדרש. כדי למנוע המתנה מיותרת עד קבלת המכונית, הודענו ללקוחות כי יקבלו גלגל חליפי בעתיד, לאחר סיום תהליך קבלת האישורים".

 

לנו העסק עדיין לנו ברור. מעבר למצג המטעה של הרכב (גם אם מדובר בטעות בתום לב), היה לדעתנו על החברה להציע ללקוחות שירצו בכך, לרכוש את דגם הפרימיום אבל לגבות רק חלק מהפרשי המחיר, ולא תשלום מלא. אפשרות אחרת ראויה הייתה להפחית ממחיר הרכב שנרכש, שכן החברה לא יכולה לספק את האבזרים עליהם התחייבה. הלקוח בוודאי שאינו אשם בכך.

 

בעניין הגלגל הרזרבי, אם בסובארו ידעו על רצונו של הנהג הישראלי בגלגל כזה, מדוע לא דאגו מראש לספק את הרכב עם גלגל חלופי מלא ולא עם ערכת ניפוח? ובכלל, בואו ונתעכב רגע על עניין התקינה האירופית והגלגל החליפי שאינו קיים. סובארו הבהירו כי הוספת גלגל כזה מהווה צעד של רצון טוב עבור הרוכש הישראלי בלבד, וכי הוספת גלגל מחייבת אישור של משרד התחבורה. ראש תחום תקינה במשרד התחבורה, המהנדס כאמל קייס, הבהיר לנו כי "לפי תקנות 365 ו-365 א', חלה חובה ברכב מנועי להמצאות גלגל חלופי אם קיים מקום עבורו". וכן, לא תתפלאו לשמוע שבסובארו XV יש בתא המטען מקום ייעודי.

 

בקיצור, טוב היו עושים ביפנאוטו אם היו לוקחים אחריות מלאה על מצג השווא, וטוב היו עושים אם לא היו מפנים אותנו למשרד התחבורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
סובארו XV - פחות אבזור
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים