שתף קטע נבחר

הסינים מעדיפים מים פושרים

שנה וחצי לאחר ששטראוס השיקה בסין מטהר מים יוקרתי היא משנה כיוון: תשיק דגם זול יותר, ללא מים קרים וללא חיבור לברז

שנה וחצי לאחר כניסתה של שטראוס מים לסין עם מטהר המים היוקרתי מתוצרתה, שמחירו נשק ל‭1,000-‬ דולר, מתכוונת החברה לצאת להשקה מחודשת בשוק הסיני ולהציע מטהרים במחיר נמוך עד ‭50%‬ ממחיר המכשיר המקורי. המטרה - לזרז את קצב החדירה לסין, שלא השביע רצון עד כה.

 

ל"ממון" נודע כי ההוזלה התאפשרה מאחר שהדגם המוזל, שמחירו יהיה כ‭500-‬ דולר, לא יכלול אופציה של מים קרים. הסיבה: מתברר כי רוב הסינים אינם צורכים מים קרים. יתרה מזאת, בסין לא מנומס להגיש מים קרים לאורחים אלא מים רתוחים, בגלל החשש ממים מזוהמים. בצפון סין, שם שורר מזג אוויר קר, לא צורכים כלל מים קרים.

 

פונקציה נוספת שאינה הכרחית בסין, היא החיבור לברז. רוב הסינים מציבים את מתקן המים בסלון, ולא במטבח כנהוג במערב, גם כיוון שהם רואים בו אלמנט קישוטי וגם כיוון שהמטבחים שלהם קטנים מאוד. לכן, בדגם החדש אין כלל חיבור לברז, ומילוי המים במיכל נעשה ידנית. כמו כן, גודלו של מיכל המים בדגם המוזל הוא 5 ליטר במקום 10 ליטר, והמגש לכוסות אינו מתקפל.

 

השקת הדגם הזול אמורה להנגיש את שטראוס לצרכנים רבים יותר. עם זאת, בפלח השוק הזה, בניגוד לסופר פרימיום, נפגשת שטראוס עם מספר גדול יותר של מתחרים מקומיים: בסין מוצעים אלפי סוגים של מטהרי מים מתוצרת מקומית, החל ממחיר של 100 דולר למטהר. כמו כן, השימוש בכדי מים נוסח מי עדן נפוץ מאוד במדינה. עוד נודע כי שטראוס שוקלת, מלבד שיווק המכשיר בחנויות, להתחיל גם בשיווק ישיר ולהקים מרכז שירות טלפוני.

 

משטראוס מים נמסר בתגובה: "שטראוס מתקדמת בהתאם לתוכנית תוך כדי התאמות לשוק הסיני. החדירה באמצעות מכשיר סופר פרימיום נועדה לקבע את שטראוס כיצרן איכותי, חדשני, מתוך כוונה שבהמשך תסייע בשיווק דגמים עממיים יותר‭."‬

 

שטראוס הגיעה לסין באוקטובר ‭,2010‬ עם ההכרזה על השותפות עם חברת האייר, ענקית האלקטרוניקה סינית. השתיים הקימו חברה משותפת בהשקעה של 20 מיליון דולר. באמצעות הפלטפורמה השיווקית של האייר, שחנויותיה פרוסות בכל סין, ובתקציב של 15 מיליון שקל, נועדה החברה המשותפת לשווק את מטהר המים של שטראוס בטכנולוגיה החדשנית "מייז" שפיתחה, ובאמצעותה מטהרים מים גם ממתכות כבדות.

 

בעת השקת הפעילות בסין הכריזה הנהלת שטראוס מים כי "החברה החדשה שואפת לתפוס כאן נתח שוק של ‭10%-5%‬ בשלב הראשון. מטהרי המים מותאמים באופן מדויק לצרכים ולאורח החיים של הצרכן הסיני, ומבוססים על 10 פטנטים‭."‬

 

שטראוס אינה מוסרת נתונים על המכירות בסין או על היקף ההשקעה, אך זו השקעה לטווח ארוך מאוד. לפני כמה שבועות הציגה שטראוס מים את המטהרים החדשים בתערוכת AquaTech בשנחאי בנוכחות מייסד החברה מיכאל שטראוס, שהתלווה למנכ"ל הקבוצה גדי לסין ולרמי רונן מנכ"ל שטראוס מים בביקור בסין כדי לעמוד מקרוב על פעילות המים של הקבוצה.

 

הידיעה התפרסמה היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים