שתף קטע נבחר
 

סופרבייק, והמחיר בהתאם - יטי SB66

הם כנראה לא האופניים הטובים בעולם, אבל אין ספק שהם מהטובים ביותר עליהם רכבנו. קבלו את אופני העל של יטי, עם תמהיל מטריף של איכות ויכולת. וכמעט שכחנו - המחיר בהחלט בהתאם

 

נתחיל מהסוף. הרגע בו נדרשתי להחזיר את היטי SB66 ליבואן, הגיע עבורי פשוט מוקדם מדי. לא כי לא הספקתי לרכוב על זוג האופניים המדהים הזה, אלא בעיקר כי פשוט לא רציתי לשחרר את האחיזה. מה שמסביר כנראה מדוע החלטתי לוותר על הרכב הממוזג, לטפס עליהם פעם נוספת ולדווש בצהרי היום החם והדביק ביותר באלף השנים האחרונות כנראה, כל הדרך מהרצלייה עד לדרום תל אביב על כביש לוהט. וגם אז, נהניתי מכל רגע.

 

  • לעמוד האופניים החדש של ynet

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

לשבילים, אגרסיביים, עם פטנט

יטי SB66 מוגדרים על ידי היצרנית כ"אופני שבילים אגרסיביים", ומציעים חבילה ארוזה היטב של שלדה מוצקה האמורה לתמרן בזריזות בין עצים תודות לזווית היגוי חדה, ובמקביל לזלול חבטות שעלולות לפרק אופניים עדינים יותר. אבל זה ממש לא הכל. שכן יטי עושים שימוש במתלה אחורי ייחודי המכונה Switch, עם מנגנון פעולה מורכב למדי, שלא לומר מסובך בטירוף. ממש בקצרה, ציר הזרוע האחורית אמור לשמור על אורך כמעט-קבוע בין הזרוע לשרשרת. היתרונות כמובן עצומים, בעיקר ברכיבה תובענית, אבל נראה לי בתחילה כמו כסוג של תרגיל שיווקי בסגנון המוכר של: "בואו נמציא כאן משהו שיראה ממש חדש ומגניב, וניקח עליו המון כסף". טעיתי, אבל עוד נגיע לזה.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

שלדת האלומיניום (למכורים ותפוחי הכיס: כן, בקרוב תהיה גם גרסת קרבון...) עשויה צינורות שעוצבו בלחץ שמן, עם עיבוד שבבי מדוייק ונאה במיוחד, הלחמות מקסימות ואיכות גימור כללית הראויה לתיאור "פרימיום". מיותר כמעט לציין שהכבלים מנותבים לאחור בתוך הצינורות, ולא מפתיע לגלות בולם אחורי של פוקס מדגם RP23, עם ציפוי קשימה זהוב בעל מקדם חיכוך נמוך, ומקדם מגניבות גבוה. וכן, מאוחר יותר אגלה שהוא גם עובד מעולה.

 

אופני המבחן שלנו צויידו בערכת-פאן מקומית, הכוללת מזלג קדמי רוק-שוק מדגם ליריק RC2L עם מהלך של 160 מ"מ. פלטה קדמית אחת מעבירה כוח לקסטת עשרה הילוכים מאחור, עם מעביר אחורי קשוח X9 של SRAM. על הבלמים ממונה מערכת "קומפלט" של פורמולה מסדרת RX, עם קליפרים צחורים שלופתים בעת הצורך דיסקים הנראים יותר כאוויר מאשר סגסוגת. מקדם המגניבות מזנק אל על כמובן. חישוקי QUAD לבנים (איך לא) ושמנים אוחזים צמיגים אגרסיביים של מאקסיז, ויש כמובן גם מוט כסא מתכוונן (רוק-שוק). ושוב אקדים את המאוחר - זו פעם ראשונה בה מוט אוטומטי כזה מציג יכולת משכנעת.

 

ועכשיו, אזהרה: אם אתם מצויידים משום מה בקוצב לב, עברו לפסקה הבאה והפסיקו לקרוא כאן. שכן כל הסלט הטכנולוגי הזה יהפוך אתכם עניים ב-21 אלף שקל. אפשר כמובן להרכיב חבילה זולה יותר, אבל מתחת ל-18 לא תרדו. מי אמר שמחלקים כאן מתנות?

 

תן להם בראש

אי אפשר להבהיר את זה בצורה מעודנת יותר - התאהבתי בייטי מהרגע הראשון בו ראיתי אותם, צבועים בירוק-צהוב-ליים. והאהבה הזו רק התחזקה, מהדיווש הראשון. לעיתים נדירות אתה מגלה אופניים שפשוט דוחפים אותך לרכוב מהר יותר ויותר, קוראים לך למצוא אתגרים מורכבים יותר, משכנעים אותך לאזור אומץ ולתקוף שטח, כל שטח, בקצב הולך וגובר.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

ומה שהפך את הרכיבה על ה-SB66 לחוויה מדהימה כל-כך, הוא פשוט השילוב הפנטסטי בין מספר מרכיבים שונים, החוברים יחד לאופניים מעולם אחר. אם זה בולם הרוקשוק הקדמי שהציג יכולת שיא בספיגת מכות איומות, ובאותה עת הצליח לבודד שיבושים קלים יותר, כמעט ללא אובדן דיוק והשפעה על ההיגוי. אם זו השלדה המוצקה ומעוררת הביטחון שהצליחה כבמטה קסמים למצוא אחיזה גם בשטח הבוגדני ביותר. ואם זה המתלה האחורי הייחודי שהפך בין רגע ל"מתלה הטוב ביותר עליו רכבתי אי פעם". האמינו לי, רכבתי על כמה פטנטים בעבר, ואני לא מגזים במ"מ.

 

המתלה מגיב לרוכב ומתקשח כאשר מופעל כוח דיווש, ומציע לגלגל האחורי אחיזה מלאה, תוך שהוא ממשיך לעקוב אחר פני הקרקע. כדאי רק לזכור כי הפעילות האינטנסיבית שלו מחסלת במהירות את מהלך הבולם, ולכן מומלץ להקפיד על לחץ ניפוח מומלץ או אף גבוה ממנו במעט. בצד ההאטה החדשות פחות מעודדות. לטעמי לפחות, מערך הבלמים הדקורטיבי אינו מיישר קו עם שאר מכללי האיכות. בדרך כלל לא תהיה בעיה, אך כשהקצב עולה לתחום בו השלדה והמתלים מבריקים, הבלמים יגלו חולשה, עם חריקות מיותרות ואובדן עוצמה.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

ונחזור רגע למוט הכסא המתכוונן. עם יכולת כה גבוהה בתנאי שטח מגוונים, מוט כסא הידראולי ונשלט הוא פריט כמעט מחוייב המציאות. תפעול גובה המושב בעזרת מתג קטן על הכידון מאפשר פעולה קלילה, מהירה ומדוייקת עד לגובה המרבי. שם הוא נשאר ללא כל בעיה, נקי מחופשי-תנועה לצדדים מהם סובלים מושבים פשוטים יותר.

 

תענוג על שניים

אחת השאלות האכזריות בהן נתקלתי בתקופה האחרונה, הייתה זו של אישתי כשראתה את הזיק "ההוא בעיניים". "כמה הם עולים" היא זרקה, ואני העדפתי פשוט לא לענות. למה להסתבך? שכן השורה התחתונה של היטי SB66 אינה קצרה, אך די פשוטה. אם השבילים "שלכם" מציעים מסלעות, מדרגות וקפיצות, אם "אנדורו" אינה מילה גסה עבורכם ואתם רוכבים אך ורק עם קסדה שלמה, או לחילופין אם אתם רוצים את אחת השלדות הטובות ביותר בעולם כיום, ויש לכם את הכסף עבורה, לכו עליהם. בחרו את קיט המתלים המתאים לכם, ותנו גז. זאת אומרת, טוסו במורד מסולע כשחיוך דבילי מרוח לכם על הפנים. הנאה עילאית מובטחת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פז בר
לא רצינו לרדת מהם - יטי SB66
צילום: פז בר
צילום: פז בר
שלדה מדהימה ואיכותית
צילום: פז בר
צילום: פז בר
בלמים מעוררי חשק
צילום: פז בר
צילום: פז בר
מעביר אחורי מעולה
צילום: פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים