מנוע בנזין ישלוט בעולם גם בשנת 2050
מחקר שביצעה ועדה שמינה משרד האנרגיה האמריקאי, פרסמה מסקנותיה בתום שלוש שנות מחקר. המסקנות לא יעודדו את מי שקיווה שמכוניות חשמליות יחליפו בקרוב את רכבי הבנזין
חושבים שמכוניות חשמליות חרישיות יחליפו בקרוב את מכוניות הבנזין? לפחות עד אמצע המאה - אתם צפויים לאכזבה. מחקר שביצעה ועדה מטעם משרד האנרגיה האמריקאי, ושהגישה מסקנותיה לאחרונה, מצא כי מנועי הבנזין ימשיכו להוות את הרוב המוחץ במכוניות חדשות גם בשנת 2050.
הסיבה העיקרית לכך, לפי המחקר, נעוצה בהתפתחות האיטית בתחום האנרגיה החלופית, ובפרט בתחום המצברים למנועים חשמליים. לפי הוועדה, כל עוד לא תתבצע מהפיכה טכנולוגית, מנועי בנזין ימשיכו להוות את עיקר המכירות. בנוסף, בוועדה מסבירים כי למנועי הבעירה הפנימית יש עדיין טווח שיפור גדול, ותצרוכת הדלק שלהם יכולה עדיין לרדת בלא פחות מ-90%. זאת בין היתר באמצעות שיפורים טכנולוגיים שונים, לצד הפחתת משקל המכוניות.
הוועדה, שהורכבה מנציגי תעשיות הרכב והדלק, נציגי ממשל ומומחים מאוניברסיטאות שונות, מונתה לבקשת שר האנרגיה האמריקאי סטיבן צ'ו עוד בשנת 2009. בכירים בוועדה סבורים כי בעוד שמכוניות חשמליות לא יחליפו בעתיד הנראה לעין את מכוניות הבנזין, טכנולוגיות ביניים יהפכו נפוצות יותר ויותר - ובעיקר מכוניות כלאיים עם מצברים הנטענים משקע החשמל. מכוניות אלו מציעות טווח חשמלי גדול יותר ממכוניות כלאיים רגילות, ומנגד אינן מוגבלות בגלל זמני טעינה ארוכים כמו רכב חשמלי מלא.
ממצא נוסף של הוועדה, נוגע לגז טבעי. במחקר נמצא כי תחליף שיהפוך פופולארי יותר ויותר הוא גז טבעי, אם כי לפי המחקר זה תלוי בעיקר בשמירה על מחירי גז נמוכים. מנועי גז, המבוססים על מנועי בנזין, נחשבים לידידותיים יותר לסביבה ממנועים הצורכים דלק פחממני - אך גם יקרים יותר לייצור.