סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים, טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה
אם חשבתם שהשימוש בכרטיסי הרב-קו מזרז את קצב הקליטה של הנוסעים באוטובוסים, יש לנו חדשות עבורכם: סקר שנערך על-ידי מכון סמית בהזמנת "15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, העלה כי 42% אחוזים מנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים, סבורים שקצב עליית נוסעים בקווי אגד בעיר הואט דווקא מאז תחילת השימוש בכרטיסי הרב קו, לעומת 25% בלבד הסבורים שהואץ.
- למדור האופניים החדש של ynet
לסוקרים התברר כי באוטובוסים של אגד נדרש הנוסע להכניס את הכרטיס לתוך מכשיר-קורא, בשונה מהמתקן של חברת דן בו רק מניח הנוסע את הכרטיס על-גבי המכשיר. כתוצאה מהפעולה המגושמת יותר, נגרם עיכוב ליד עמדת קורא הכרטיסים באוטובוסים של אגד. עוד העלה הסקר כי העלייה האיטית לאוטובוסים לא רק האריכה את זמני הנסיעה, אלא גם יצרה פקקי תנועה בעיר בשל העיכובים בתחנות. 50% מתושבי ירושלים טוענים שעיכובי האוטובוסים גורמים במידה רבה לפקקי תנועה בעיר.
עוד ידיעות בערוץ הרכב:
- העלאת המהירות המותרת, לא גרמה לנהגים להאיץ
ממצאים נוספים בסקר:
- מעל 60% מהנוסעים סבורים שיש לאפשר לנוסעים לעלות גם מהדלתות האחוריות, ובכך לקצר את זמן העמידה בתחנה.
- כ-37% מהציבור שאינו משתמש באוטובוס, אמר כי שיפור ניכר בפעילות התחבורה הציבורית בירושלים עשוי לשכנע אותם לעשות בו שימוש.
- 39% מהציבור - נוסעי אוטובוס ורכב פרטי - ציינו שהם "מבלים" בפקקים חצי שעה או יותר בממוצע ביום חול.
באגד מסבירים כי במועד בו נערך הסקר, רבים מבין הנוסעים לא היו מצויידים בכרטיסי רב-קו ונהגים נאלצו להנפיק כרטיסי נייר, פעולה שגרמה לעלייה איטית. בנוגע לנסיעה האיטית הסביר דובר החברה כי אוטובוסים נאלצים להמתין בצמתים ללא כל עדיפות.