ניסאן מציגה NV200: מונית לונדונית במבטא יפני
אחרי שזכתה במכרז המוניות בניו-יורק, מנסה ניסאן להכנס גם לשוק המוניות השחורות של לונדון - ומבטיחה להיות ידידותית יותר לסביבה. קבלו אותה גם בווידאו
אחרי הזכייה ההיסטורית במכרז המוניות הניו-יורקי , היפנים לוטשים עיניים גם למונית הלונדונית. המוניות השחורות המפורסמות, שהפכו עם השנים לחלק מהנוף בבירת בריטניה, יזכו בשנה הבאה למתחרה יפנית בדמות ה-NV200 של ניסאן. היצרנית חשפה "מונית שחורה" משלה, שתוכננה לפי תקנות לונדון ומבטיחה להיות ידידותית יותר לסביבה. ניסאן מצטרפת עם המונית החדשה למרצדס, שהוויטו שלה זוכה בשנים האחרונות לנתח שוק משמעותי בשוק המוניות השחורות.
המונית החדשה עומדת בתקנות הייחודיות של העיר, שכוללות נגישות לכסא גלגלים ורדיוס סיבוב זעיר - 7.62 מטר בלבד בין מדרכות. לצורך עמידה בדרישה האחרונה, שינתה ניסאן את מבנה המתלים והפכה את ה-NV200 לרחבה יותר ב-20 ס"מ - 189 ס"מ לעומת 169.5 בגרסה הרגילה.
מפסק הגלגלים הגדול איפשר להציע זווית פנייה חדה יותר של הגלגלים הקדמיים. מלבד זאת הממדים נותרו זהים למונית הניו-יורקית: אורך של 440 ס"מ, גובה של 186 ס"מ ובסיס גלגלים של 272 ס"מ.
המונית היפנית מצוידת במנוע קטן-נפח, יחידת הטורבו דיזל, 1.5 ליטר, שמקורה ברנו. המנוע מפיק 89 כ"ס ו-24.4 קג"מ, וישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. בהמשך תוצע גם גרסה אוטומטית, שפרטים אודותיה לא פורסמו. בניסאן מצהירים כי תצרוכת הדלק של ה-NV200 תהיה נמוכה ב-50% בהשוואה למונית שחורה מתוצרת LTI - המונית הלונדונית המקורית. יצוין כי בניגוד לתדמית, גם LTI כבר לא מייצרת רק בבריטניה, אלא גם בסין כחלק משיתוף פעולה עם ג'ילי הסינית.
ה-NV200 מצוידת בחמישה מושבים - שניים מתקפלים הפונים לאחור, ושלושה מושבים אחוריים הפונים לכיוון הנסיעה. את המושב לצד הנהג מחליף מקום למטען. מלבד זאת, הנוסעים ייהנו מאפשרות לשלוט על עוצמת המיזוג באזורם ועל התאורה. ניסאן גם תציע מדרגות להקלה על כניסה ויציאה, וחלון גג גדול (1.2 מטר מרובע). בשנה הבאה יחל ניסוי דינמי גם בגרסה חשמלית של המונית, אם כי בשלב ראשון אין כוונה לשווק גרסה כזו באופן מסחרי.