אחרי עשור - קרייזלר מוותרת על מירוצי נאסקאר
קרייזלר הודיעה על עזיבת הספורט המוטורי הפופולארי ביותר באמריקה, בעקבות מעבר קבוצת המירוצים שבנתה את רכב המירוץ לידי פורד
קרייזלר הודיעה במפתיע על עזיבת מירוצי הנאסקאר (NASCAR), יותר מעשור לאחר שחזרה אליהם מתקופת היעדרות ארוכה. יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה, שיוצגה במירוץ על-ידי מותג דודג', הגיעה להחלטה חצי שנה אחרי שהקבוצה שהריצה את מכוניות החברה, פנסקה, החליטה לעבור למתחרתה הגדולה פורד. בעקבות ההחלטה, ג'נרל מוטורס, פורד וטויוטה יהיו המתחרות העיקריות בעונה הקרובה. עזיבת קרייזלר נכנסת לתוקף בסוף 2012.
קבוצת המירוצים של פנסקה, שתיחזקה שתי מכוניות מסוג דודג' צ'ארג'ר בעונה האחרונה, הודיעה בחודש מרץ על סיום חוזה בן 10 שנים עם קרייזלר. השם דודג' חזר לנאסקאר בשנת 2001, אחרי שהמותג פרש מהתחרות ב-1977. טרם הודעת הפרישה, קרייזלר הספיקה לפתח מכונית מירוץ חדשה שתעמוד בתקינת הנאסקאר של 2013 - הכוללת דרישה לעיצוב חיצוני קרוב יותר לדגם הסדרתי.
מנהל מותג הביצועים והמירוץ של קרייזלר (SRT), ראלף ג'ילס, אמר כי ההחלטה לא התקבלה בקלות ראש. "בחמשת החודשים האחרונים עבדנו באינטנסיביות על בחינת והערכת כל האפשרויות לגבי המעורבות העתידית שלנו בנאסקאר. הקבוצה שלנו עבדה כדי לנסות ולעמוד בדרישות התחרותיות והעסקיות הכרוכות (אבל) פשוט לא הצלחנו".
ג'ילס התייחס למשמעות שתהיה להחלטה על המורל של חובבי המותג, ועובדיו. "ברור שזוהי החלטה שקשה מאוד לחלוק עם העובדים שלנו, אוהדינו וקהילת נאסקאר. אנחנו מרגישים את כאבכם. לא קיבלנו את ההחלטה הזו בקלות".
סדרת הנאסקאר, אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר באמריקה והספורט המוטורי הפופולארי ביותר במיוחד במדינות הדרום, נחשבת לפלטפורמה חשובה עבור יצרניות הרכב הגדולות. היא מאפשרת לשדר תדמית ספורטיבית ולפרסם מכוניות חשובות, למרות שהדגמים המשמשים למירוץ שונים באופן משמעותי בהשוואה למכוניות הסדרתיות שעל עיצובן הם מבוססים.