קאן-אם קומנדר - הכינו משקפי אבק, וחשבון בנק
הכלים החדשים של קאן-אם עשו עלייה, ומבטיחים לספק כמויות מסחריות של תענוג מוטורי בשטח. המחיר ממש אינו שווה לכל נפש
התחרות בשוק רכבי ה-SBS (נוסע לצד נהג, Side by side) צוברת תאוצה בכל העולם בשנים האחרונות. ואין ספק כי הרכב האחראי לפופולריות הגדלה והולכת של רכבי הפנאי המהנים שייכת לפולאריס רייזר, אשר הפך את תצורת כלי העבודה האפור למכונת שעשועי שטח מהמעלה הראשונה. השילוב של מחיר זול יחסית, יכולת שטח מדהימה וקלות תפעול, התגלתה כלא פחות ממנצחת.
- למדור האופניים החדש של ynet
הרייזר נהנה במשך תקופה לא קצרה מבלעדיות רווחית, אך זה היה רק עניין של זמן עד שהמתחרים יזהו את הפוטנציאל האדיר, וייצרו אלטרנטיבות. כך למשל הקומנדר מבית קאן-אם שהושק אתמול (ד') בארץ. כשנתיים לאחר שהוצג בעולם.
עוד בערוץ הרכב של ynet
- העלאת המהירות המותרת, לא גרמה לנהגים להאיץ
לישראל מגיעים שני דגמים במשפחת הפנאי - ה-800R הבסיסי וה-X 1000 החזק והיקר ממנו. אגב, זה האחרון מתיימר להיות החזק בעולם לדברי היבואן, תואר שהוענק - שוב על-ידי היצרן, יש לציין - בעבר לארקטיקאט ווילדקאט.
שני הדגמים מצוידים במנועי V-טווין של רוטקס שבבעלות בומברדיה, הנמצאים בשימוש גם בטרקטורנים מבית קאן-אם. מנוע ה-800R מייצר 71 כ"ס, ואילו ה-X 1000 משחרר 85 כ"ס. נתון חזק אגב ממכונית מיני סטנדרטית ששוקלות 50% יותר.
מערכת ההנעה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית או הנעה כפולה משתלבת חשמלית, בנוסף ליחס העברה נמוך בתיבה הרציפה ונעילת דיפרנציאל אחורי. קיומו של הדיפרנציאל האחורי מאפשר לקומנדר, כמו לרייזר 800 אגב, לנוע באופן חוקי על הכביש.
כמו מתחרהו המושבע, גם כאן לא תמצאו מחירים באמת עממיים. הקומנדר 800R עולה לא פחות מ-110 אלף שקלים (כמעט כפליים מאותה מכונית מיני מוזכרת...). אחיו הגדול והחזק ממנו עושה שימוש במערך מתלים משודרג עם בולמי Fox מתכווננים, מיגונים מלפנים ומאחור ומדרגות צד. מחירו של זה מגיע ללא פחות מ-130 אלף שקלים, כמחירה של מכונית משפחתית מודרנית.
ואם אתם רוצים מעוניינים לדעת מה מחירם של הכלים בארה"ב - בתקינה ואבזור שונים במעט מאצלנו - בחישוב לשקלים, הרי שמדובר בדיוק נמרץ בחצי המחיר. ה-800 עולה לנער קליפורני כ-47 אלף שקלים, ה-1000 עולה 64 אלף שקלים.