שתף קטע נבחר

ונוס: הסוף של אוניית הקרוזים הישראלית?

בעלי האוניה "ונוס" הפסיקו את הפלגותיה, וכרגע לא ידוע אם תמשיך לפעול. היום יתקיים דיון בביהמ"ש בכדי להוציא לספינה צו כינוס נכסים. מנכ"ל החברה: "הבעלים נטשו את האוניה"

האם זו הפלגת הברבור של ספינת הנופשונים "ונוס"? בעלי אוניית הנוסעים הישראלית נטשו אותה, ובעקבות זאת החליטה חברת "ונוס ספנות" להפסיק את הפלגותיה.

 

היום (ה') יתקיים בבית המשפט דיון בבקשה למנות לאוניה כונס נכסים. זאת לאחר שלטענת מנכ"ל חברת ונוס ספנות, שהפעילה את האוניה, הבעלים נטשו אותה ואינם רוצים שום חלק במה שקורה כעת עם האוניה.

 

עוד על קרוזים בערוץ התיירות:

 

"בעקבות התקלה שאירעה לפני כשבועיים, החליטו הבעלים של האוניה לנטוש אותה", סיפר עופר שטרן, מנכ"ל חברת ונוס ספנות. "כעת אני פועל באופן אישי כדי לטפל בכל העובדים, ולוודא שכל הנוסעים שביצעו הזמנות יזוכו עבור התשלומים ששילמו".

 

הבעלים לא מדברים עם הקפטן

התקלה שאירעה במערכת המיזוג תוקנה באופן חלקי, ולמעשה עם עוד קצת מאמץ ניתן היה להשלים את כל התיקונים ולהוציא את האוניה להפלגות עד סוף העונה. אלא שלדברי עופר שטרן, הבעלים של האוניה, פשוט החליטו לנטוש אותה.

 

"הם לא מדברים עם הקפטן, לא מדברים עם הסוכן שמפעיל אותה, ומבחינתם הם לא מתקרבים לאוניה אלא מתעלמים מקיומה", אומר שטרן. "במצב כזה לא ניתן להפעיל אותה ולכן החלטנו להפסיק את ההפלגות וללכת לבית המשפט כדי לדאוג שימונה לאוניה כונס נכסים וכדי לתבוע מהבעלים לשלם את כל התשלומים, ובכלל זה לעובדים ולספקים," אמר.

 

לדבריו, הנוסעים שביצעו הזמנות יזוכו בכרטיסי האשראי שלהם והנוסעים שהיו בהפלגה לפני כשלושה שבועות, שבה התקלקלה מערכת המיזוג, יקבלו את אחת מההצעות שהוצעו להם אז. "אני אישית כבר לא אעבוד עם אוניות זקנות," אמר.

 


האם הסוף? אוניית ה"ריו", כיום "ונוס" (צילום: אבי רוקח)

 

מפשיטת הרגל של "ריו" ועד הסוף של "ונוס"

מה שהתחיל כתקווה, שאולי סוף סוף האוניה הזו שלפני שנה נקראה "ריו" והפסיקה את פעילותה כמה שבועות לאחר תחילת העונה, הסתיים השבוע בקול דממה דקה.

 

האוניה, שנרכשה לפני מספר חודשים מכונס הנכסים שמונה על ידי בית המשפט לבעליה הקודמים, החלה את עונת ההפלגות הנוכחית ברגל שמאל, כאשר שתי ההפלגות הראשונות שלה בוטלו משום שהשיפוצים שעברה ביוון לא הסתיימו בזמן. אולם לאחר מכן היא החלה לבצע הפלגות בקו מאשדוד למספר יעדים, בעיקר קפריסין, רודוס וכרתים.

 

לפני שבועיים, בעת שיצאה להפלגת סופשבוע לקפריסין, קרסה מערכת המיזוג באוניה ו-500 נוסעים שיצאו להפלגת כיף גילו תוך כמה שעות כי מדובר בהפלגת-סיוט. החום באוניה היה בלתי נסבל, בחדרים לא ניתן היה לישון, והנוסעים לא יכלו להיכנס גם לחדר האוכל בשל החום הכבד ונאלצו לישון על הסיפונים כדי לנשום קצת אוויר צח.

 

עם שובה לנמל אשדוד, ניסו לבצע תיקון זמני אוניה, אולם הנוסעים שאמורים היו להפליג בה סירבו לעלות לאוניה, ובמקביל משרד התחבורה הורה להפסיק את ההפלגות עד שתתוקן מערכת מיזוג האוויר.

 

בשל כך ביטלו הבעלים את ההפלגות שהיו אמורות לצאת בסוף השבוע שעבר, וגם את זו שהיתה אמורה לצאת ביום ראשון שעבר. בפרק זמן זה תוקנה, חלקית, מערכת המיזוג, נערכו בדיקות מקיפות כדי לוודא שהמערכת עובדת בצורה יעילה, והאוניה עברה בדיקה של רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, ולאחריה קיבלה אישור להפליג.

 

אולם בשלב זה הבעלים החליטו להסיר את ידם מהאוניה ולא להשקיע בה יותר כספים, מה שאילץ את החברה המפעילה את האוניה להחליט על הפסקת פעילותה והליכה לבית משפט.


נוסעת על סיפון הוונוס. גם המזגן לא עבד (צילום: רועי בן-דוד)

 

"אין הצדקה להפעיל אוניות נוסעים בקווים מישראל"

גורם המצוי בנושא אמר ל-ynet, כי אין שום הצדקה להמשיך בהפעלת האוניה משום שלמעשה היא הפסידה את כל עונת ההפלגות, ולאחר התקלות האחרונות יהיה מאד קשה להשיב את האמון לקהל הלקוחות הפוטנציאלים.

 

"למעשה היום אין שום הצדקה להפעיל אוניות נוסעים בקווים מישראל. יש פה עונה קצרה מאד שנמשכת בערך 5-4 חודשים. אבל את האוניות צריך לתחזק כל השנה ועלות העגינה שלהן בחורף יקרה מאד", אמר.

 

"יתרה מכך, האוניות שמופעלות בקווים האלה הן אוניות ישנות. לאוניות כאלה יש הרבה תקלות וכל תקלה כזו עולה הרבה מאד כסף. כדי להביא לישראל אוניה מודרנית וחדישה, צריכים השקעה של כ-60 מיליון דולר. אבל כדי להחזיר את ההשקעה עבור אוניה כזו צריך להפעיל אותה 11 חודשים בשנה, וגם זה עם תפוסה גבוהה מאד ועם מחירים גבוהים. במחירים של 399-299 דולר לנוסע על בסיס פנסיון מלא, ולפעמים אפילו עם מבצעי 'קופונים' של חצי מחיר - אין שום סיכוי להרוויח כסף עם האוניות האלה," הוסיף. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אותה גברת בשינוי אדרת. ה"ריו" שהפכה ל"ונוס"
צילום: אבי רוקח
מומלצים