שתף קטע נבחר

טויוטה תשווק באירופה יותר ממיליון מכוניות בשנה

כך מאמין מנכ"ל החטיבה האירופאית של מותג הרכב היפני, הצפוי לזכות השנה שוב בתואר "יצרנית הרכב הגדולה בעולם". את 2012 תסיים טויוטה-אירופה עם 835 אלף מכוניות בלבד

"אנחנו לא מתכוונים להשתגע. אין לנו בעיה למכור מיליון מכוניות כבר השנה ולהפסיד. המטרה שלנו היא למכור מיליון, ולהרוויח". כך מצוטט נשיא ומנכ"ל החטיבה האירופאית של יצרנית רכב היפנית, אשר תחזור השנה כנראה למקומה המוכר בצמרת דירוג היצרניות בעולם. לדברי דידייה לרוי, בראיון אוטומטיב ניוז, טויוטה מעוניינת לחזור תוך שנתיים-שלוש (עד 2015, ynet) לסך המכירות מהן נהנתה באירופה במהלך השנים 2005 עד 2007 - כמיליון מכוניות בשנה.

 

אלא שהמספר הזה לא הגיע בקלות. לדברי לרוי, כדי לחצות את רף המכירות הזה, מכרה טויוטה מכוניות במחירים שלא אפשרו לה להרוויח. למעשה, כך אומר הבכיר, טויוטה אף הפסידה כסף במהלך אותן שנים.

 

  • למדור האופניים החדש של ynet

 

טויוטה פריוס פלאג-אין - אצלנו אחרי החגים? ()
טויוטה פריוס פלאג-אין - אצלנו אחרי החגים?

 

"השנה נמכור 835 אלף מכונית חדשות, מעט יותר מאשתקד אותה סיימנו עם 822 אלף, ו-2010 בה מכרנו במהלך 12 חודשים 808 אלף מכוניות חדשות", כך אומר הבכיר. בתשובה לשאלה האם גידול כה משמעותי במספר המכוניות, ניתן להשגה בתנאי שוק בעיתיים כמו אלה עמם מתמודד כיום השוק האירופאי, ענה לירוי: "לפי נתונים שנחשפנו לעינינו עוד בנובמבר 2011, הערכנו כי אירופה המערבית תחווה ירידה בשיעור של כ-5%, בעוד מרכז ומזרח אירופה אמורים היו להציג מספרים זהים גם השנה. בפועל, מדינות ערב אירופה איבדו אפילו 8% בחציון הראשון, אך שאר היבשת הציגה צמיחה של כ-7%".

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

הצלחה ענקית להיברידית

באופן טבעי, ללירוי יש רק דברים טובים לומר על ארסנל הדגמים ההיברידי הגדל והולך של טויוטה. "אין לנו בעיה עם העובדה שיש יותר מתחרים מאי פעם על משבת הרכב ההיברידי, הנקי יחסית והחסכוני לשימוש. ברור שהתחרות קשה יותר, אבל אלה החיים. בכל מקרה, מה שמעודד אותנו עוד יותר היא העובדה שרכב היברידי הופך ליותר ויותר פופולרי באירופה.

 

"ב-2011, 10% מכלל מכירות טויוטה ולקסוס באירופה היו של דגמים היברידיים. ב-2012 יעלה המספר ל-14%. מלבד זאת, 15-20% מכלל מכירות היאריס החדשה צפויות להיות של הגרסה ההיברידית (הצפויה בישראל אחרי החגים, ynet). ציי רכב גדולים היו הראשונים לזהות את היתרונות שברכב היברידי לעובדיהם. אוריס היברידית? זו תופסת כ-30% מכלל מכירות הדגם, מבלי שנתוני מכירו הבנזין והדיזל יפגעו כלל". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זקוקה לעוד 165 אלף מכוניות כל שנה - טויוטה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים