הג'יפ האמריקאי הבא יהיה מתוצרת אלפא רומיאו
יצרנית רכב השטח המוכר תוותר בעתיד על פיתוח פלטפורמה עצמאית לדגם החדש, ותעשה שימוש במוצר מדף של פיאט - הבסיס עליו נשענת אלפא רומיאו ג'ולייטה הספורטיבית
סלט איטלקי. בחודש הקרוב תשבית קרייזלר את אחד ממפעליה באוהיו, כחלק מההכנות לייצור רכב פנאי חדש של מותג השטח המוכר ג'יפ. את הבסיס לרכב השטח החדש תעניק לא אחרת מאלפא רומיאו ג'ולייטה. מבולבלים? תנו לנו לעשות סדר: קרייזלר האמריקאית היא אמנם בעלת השליטה במותג ג'יפ, אך נמצאת זה מכבר בבעלות פיאט האיטלקית - המחזיקה גם באלפא רומיאו.
- הכנסו למדור האופניים החדש של ynet
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- מהירות מעל המותר בחוק: 0.5% מהתאונות
בקרייזלר אומרים כי לקראת ייצור רכב הפנאי החדש, יופסק ייצורו של הג'יפ ליברטי הנוכחי בעוד כ-9 ימים - ב-18 באוגוסט. השימוש בפלטורמה משותפת אמור לאפשר לקרייזלר ופיאט לצמצם את עלויות הפיתוח של כלי רכב חדשים, וכן להרחיב את היצע הדגמים העולמי. ראוי לציין כי שיתוף פלטפורמות הוא נוהג מוכר ומוכח בקרב חלק מיצרניות הרכב הגדולות - למשל קבוצת פולקסווגן, רנו-ניסאן וג'נרל מוטורס.
מי שמוביל את חזון שיתוף הפלטפורמות הוא המנכ"ל המוערך של פיאט, סרג'יו מרקיונה, שמשמש גם כמנכ"ל קרייזלר. כדאי לזכור כי לא רק האיטלקים תורמים לאמריקאים: קרייזלר "תרמה" את ה-300C, שנמכרת באירופה תחת מותג לנצ'יה, וכן את הדודג' ג'רני - שנמכר כפיאט פרימונט.
כבר בנובמבר האחרון הודיעה קרייזלר כי תשקיע כ-1.7 מיליארד דולר בהסבת המפעל באוהיו. עוד הצהירו שם כי לקראת ייצור רכב הפנאי החדש יוסיפו משמרת שנייה, ויעסיקו יותר מ-1,100 עובדים חדשים.