בדיקת מושב: כדאי לשלם יותר על מקום לרגליים?
השווינו בין מחלקות התיירים המשודרגות של יונייטד, דלתא ואל על בטיסות לניו יורק: מי נותן יותר ואיפה תשלמו פחות. בדיקה
חברת התעופה יונייטד החלה להפעיל השבוע מחלקת תיירים פלוס בקו בין תל-אביב לנמל התעופה ניוארק שבארה"ב. מדובר במחלקה שתהיה בין מחלקת העסקים לבין מחלקת התיירים ותכיל 72 מושבים.
"המרווח בין המושבים יהיה גדול ב15- סנטימטר בהשוואה למרווח בין המושבים במחלקת התיירים הרגילה," אומר אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד בישראל. "נוסעים רבים יעדיפו לטוס במחלקה זו, שבה יש יותר מרווח," הוא מוסיף".הם יכולים להפעיל מחשב נייד בלי ש'יידבק' להם לגוף ותהיה להם יותר פרטיות ונוחות."
עוד על טיסות בערוץ התיירות:
- פיצוי, מזון ומלון: מורה נבוכים לנוסע המעוכב
- הישראלי המכוער בשחקים: ההתפרעות בטיסה
- סקר באוויר: מה הדבר שהכי מעצבן בטיסה?
עלות השדרוג למושב תהיה בין 109 ל129- דולר לכיוון. המחיר הגבוה יותר הוא למושבים שנמצאים ליד מעבר
או חלון, והמחיר הנמוך הוא למושבי האמצע.
כל נוסע של מחלקת תיירים יוכל להזמין את המושב למחלקת תיירים פלוס, ללא קשר למחיר ששילם עבור הטיסה. הוא יוכל לעשות זאת בעת הזמנת הטיסה, גם אצל סוכני הנסיעות וגם באתר החברה. בנוסף, חברי מועדון במעמד יוקרתי יוכלו לקבל את המושבים האלה ללא תשלום נוסף.
המרווח בין המושבים יהיה גדול ב15- ס"מ. תיירים פלוס ביונייטד
אל על - יותר כסף אבל שיפור גדול יותר
גם חברת אל-על השיקה לא מכבר מחלקת תיירים פלוס, ועלות השדרוג אליה, בקו לצפון אמריקה, היא 150 דולר לכיוון. חברת דלתא אף היא הציגה מחלקה דומה, אקונומי קומפורט, שהשדרוג אליה ממחלקת תיירים עולה 120 דולר לכיוון.
מההשוואה בין מחלקות התיירים פלוס עושה רושם כי אל-על מציגה את השיפור הגדול ביותר מבחינת העלות תמורת תועלת.
היא אמנם גובה יותר כסף מהאחרות עבור המחלקה, וגם לא מאפשרת לדעת מיידית אם קיבלנו את השדרוג המבוקש (בתשלום- ( אבל אפשר לשלם עבורו גם בנקודות, יש הפרדת וילון בין המחלקה לבין מחלקת התיירים, יש דלפק מיוחד לרישום הנוסעים במחלקה הזו ומקבלים בה גם לא מעט פינוקים (ראו טבלה.(
עם זאת, בניגוד לשתי החברות האחרות, המחלקה עדיין לא קיימת בכל מטוסי אל-על ובהחלט יכול להיווצר מצב שבטיסה שלכם היא אינה קיימת.
יש הפרדת וילון בין המחלקות. תיירים פלוס באל על (צילום: דן לב)
דלתא - שיפור של 50 אחוז בהטיית המושב
דלתא מציגה אף היא שיפור לא קטן. מחד, המחיר של השדרוג הוא הנמוך ביותר. מאידך, הטיית המושב
שהיא נותנת לנוסעי המחלקה היא הגדולה ביותר, שיפור של 50% בהטייה - שזה ממש משמעותי. בדלתא גם מאפשרים לנוסעים של המחלקה לעלות לפני נוסעי מחלקת התיירים.
יונייטד, מצידה, מציעה מחלקת תיירים פלוס שהיא הבסיסית ביותר שאפשר. הדבר היחיד שהנוסעים מקבלים בה הוא מרווח גדול יותר לרגליים בהשוואה למרווח הרגיל במחלקת התיירים. המושבים הם אותם מושבים, ההטייה אותה הטייה, אין וילון מפריד ואין שום פינוקים.
המחיר של השדרוג הוא הנמוך ביותר. דלתא (צילום: Shutterstock)
השוואה: מי נותן ערכת נוחות, וכמה אפשר להשכיב את המושב
יונייטד | אל על | דלתא | |
תיירים פלוס מיקום: |
בקדמת מחלקת התיירים
|
בקדמת מחלקת התיירים | בקדמת מחלקת התיירים |
מרווח רגליים: | גדול ב-5 אינץ' ממח' תיירים | גדול ב-4 אינץ' ממח' תיירים | גדול ב-4 אינץ' ממח' תיירים |
הטיית מושב: | כמו במחלקת תיירים | 33% יותר מאשר בתיירים | 50% יותר באשר בתיירים |
שירות: | כמו במחלקת תיירים | יש דלפק בידוק מיוחד | עלייה מועדפת למטוס. נקראים לעלות מיד לאחר נוסעי העסקים. |
יותר פינוק: | אין | יש. ערכת נוחות, כריות ושמיכות משופרות, חיבור למחשב, הדום רגליים | יש. ערכת נוחות. מערכת בידור מתקדמת |
הפרדה עם וילון ממח' תיירים: | אין | יש | אין |
מתי להזמין: | בעת הזמנת הכרטיס ואפשר גם מאוחר יותר. האישור מיידי אם יש מקום | בעת הזמנת הכרטיס. מקבלים אישור לאחר 24 שעות | בעת הזמנת הכרטיס. האישור הוא מיידי |
תוספת במחיר: | 109 דולר למושב אמצעי, 129 דולר למעבר וחלון - לכיוון | 150 דולר לכיוון | 120 דולר לכיוון |
אפשר לשלם בנקודות מועדון: | לא | כן | לא |
אפשר לשדרג מכל תת-מחלקה: | כן | כן | כן |
חברי מועדון במעמד גבוה: | זכאים לשדרוג בחינם | מקבלים שדרוג בחינם | מקבלים שדרוג בחינם |