לשטוף את העיניים לקראת הסופ"ש: מקלארן 12C
מקלארן מכינה גרסת מירוץ של ה-MP4-12C לשוק האמריקאי, עם מרכב קל במיוחד ו-630 כ"ס. ואם זה לא מעניין אתכם, תמיד תוכלו ליהנות רק מהתמונות
מקלארן עומדת להציע באמריקה גרסת מירוצים של ה-MP4-12C. כך לפחות רומזים הבריטים באמצעות מכונית תצוגה חדשה, שמכונה 12C קאן-אם אדישן (Can-Am Edition), ולפחות בשלב זה עדיין לא עומדת בתקינת מירוצים רשמית. זה אומר כי עתידה יכול להיות אחד משתי אפשרויות: או שמקלארן תתאים אותה לתקינה הנדרשת, או שהקאן-אם תשווק כרכב מסלול לחובבים.
בכל מקרה, דגם התצוגה מציג נתונים מרשימים: שורה של צעדים שביצעה מקלארן בכדי לחסוך במשקל, בהם הוצאת חלק נכבד מבידוד הרעשים והאבזור, הובילו לדיאטה של 435 ק"ג. הקאן-אם שוקלת 1,200 ק"ג בלבד, משקל נמוך למכונית מסוגה שאמור להשפיע באופן חיובי על הביצועים הטובים ממילא של ה-MP4-12C: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. מקלארן לא מפרסמת נתונים רשמיים לדגם התצוגה.
מה שכן נמסר הוא שהקאן-אם מצוידת באותו מנוע V8, בנפח של 3.8 ליטר ועם צמד מגדשי טורבו. המנוע, שבדגם הסדרתי מייצר 625 כ"ס, מפיק כאן חמישה נוספים - 630 בסך הכל. מלבד הפחתת המשקל, הדגם החדש מצויד גם בשיפורים אווירודינמיים הכוללים ספויילרים מלפנים ומאחור, וכנף אחורית ענקית. כל זה סייע לשיפור של 30% בכוח ההצמדה במהירות גבוהה, מה שמסייע ליציבות בין היתר בנהיגת מסלול.
ועוד ברשימת השינויים: הקאן-אם צוידה במושבי מירוץ עם חגורות בעלות שש נקודות עיגון, גלגל הגה ייעודי למירוצים, צמיגי סליקס מתוצרת פירלי ובלמי מירוץ של אקבונו (Akebono). בשלב זה לא ידוע מתי, אם בכלל, תיוצר קאן-אם סדרתית. אם וכאשר זה יקרה, היא תיועד רק לנהיגת מסלול ולא לכביש הציבורי - מה שאומר שבישראל אפשר יהיה בעיקר לחלום עליה.