"טכנולוגיית תא-דלק? רכב סדרתי תוך 3-5 שנים"
מכוניות מימן מתוצרת מרצדס יעלו על הכביש הציבורי תוך שלוש עד חמש שנים מהיום, כך מבטיח דיטר זטשה, האיש החזק בקונצרן הגרמני
"נשווק מכונית מימן (תא דלק) סדרתית תוך פרק זמן של 3 עד 5 שנים, ואין לי ספק שלא נהיה שם לבד". דיטר זטשה, מנכ"ל קונצרן הרכב הגרמני, אמר לאחרונה לכלי תקשורת שונים כי הוא משוכנע בעתיד הוורוד של טכנולוגיית תא-דלק במכוניות, כאלטרנטיבה נקיה וזולה יותר ממנועי בנזין קיימים. זטשה, הנחשב כמאמין הגדול של פתרון זה לעתיד נקי ומשוחרר מתלות בנפט, הסביר עוד כי למרות שמרצדס נחשבת לאחת המובילות בפיתוח מנועים אלה, אין לו כל ספק כי יצרניות נוספות יעשו שימוש בתא-דלק. הונדה היפנית נחשבת אף היא למאמינה גדולה בעתיד התא-דלק.
"עד סוף העשור הנוכחי נראה לא מעט מכוניות תא-דלק באולמות התצוגה ועל הכביש", אמר זטשה, והפתיע כאשר הוסיף כי למעשה אין ליצרנית כל בעיה להתחיל ולשווק כבר עתה מכונית שעושה שימוש בטכנולוגיה. "הגענו כבר לשלב הזה. מבחינה טכנולוגית אנחנו כבר מזמן במקום בו צריך להיות כדי להתחיל בשיווק, אך גם מבחינת אמינות. יותר מזה, אני יכול להבטיח שהמכונית שניתן כבר לייצר, מסוגלת להציע איכויות דינמיות והנאה מנהיגה דומות לאלה של רכב סטנדרטי מונע בנזין".
הבעיה היחידה שעדיין לא נפתרה, כך זטשה, קשורה למחיר. "העובדה שיש מעט מאוד מכוניות כאלה, עם צפי לצמיחה איטית לפחות בשלב ראשון, הופכת את מחיר המכונית לבלתי אפשרי בשלב זה. לכך צריך להוסיף גם את בעיית התשתית שעדיין לא הוקמה", אמר.
זטשה השווה בדבריו בין הפתרון החשמלי לתא-דלק, והודה כי בתוך העיר צפויות מכוניות חשמליות עם סוללות להיות אטרקטיביות יותר, בין היתר מכיוון שהן דורשות חיבור פשוט לחשמל הביתי, וממילא מוגבלות בטווח הנסיעה. "מכוניות תא-דלק המבוססות על שימוש במימן וחמצן לצורך יצירת אנרגיה חשמלית, יציעו טווח נסיעה גדול הרבה יותר, ולכן עשויות להיות בחירה הגיונית למי שנוסע מחוץ לעיר"