מכירות שטראוס עלו ב-5% ל-1.93 מיליארד שקל
החברה מציגה ברבעון השני עלייה בפעילות בחו"ל, שפיצתה על קיפאון בישראל. מכירות הקפה צמחו ב-6.3% ופעילות המותג סברה זינקה ב-26.6%
חברת שטראוס בניהולו של גדי לסין דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של השנה והציגה עלייה כמעט בכל הפרמטרים בפעילות בחו"ל, שפיצו על קיפאון בפעילות החברה בישראל.
- מנכ"ל שטראוס: חב' מזון בארץ לא מרוויחות יותר
מי ייסגר: מפעל שטראוס בעכו או הקניון המקומי?
שטראוס משיקה מטהר מים חדש בשוק הסיני
מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב- 1.93 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.84 מיליארד שקל אשתקד, גידול של 5.2%. הצמיחה האורגנית בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין ברבעון השני הסתכמה ב-6.5%.
מכירות תחום הקפה של שטראוס הסתכמו ב-984 מיליון שקל, בהשוואה ל-924 מיליון שקל אשתקד - צמיחה של 6.3%. בנטרול השפעת שערי המטבע הסתכמה הצמיחה בכ-12.3%.
מכירות המותג סברה הסתכמו ברבעון השני ב-254 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל אשתקד - גידול של 26.6%. בפעילות סברה שטראוס מייצרת, מוכרת ומשווקת מטבלים וממרחים ברחבי צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה).
הרווח התפעולי של שטראוס עלה ב-16% ל-134 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי הסתכם ב-35 מיליון שקל לעומת 39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של ישראל ירד ב-7.6%
ברבעון השני הסתכמו מכירות תחום ישראל של שטראוס ב-683 מיליון שקל בדומה למכירות ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מכירות תענוג וההנאה בישראל ירדו ברבעון השני ב-6.3%. הירידה מוסברת בעיקר על ידי ירידה כמותית במוצרי הממתקים והמאפה שקשורה לעיתוי חג הפסח.
מכירות קפה ישראל ברבעון השני ירדו ב-5.3% בעיקר כתוצאה מירידה עונתית בשל עיתוי חג הפסח. החג חל מוקדם יותר השנה והשתקף בגידול של 55% במכירות הרבעון הראשון.
ברבעון השני של השנה קטן הרווח התפעולי בתחום ישראל ב-7.6% והסתכם ב-63 מיליון ששקל. הירידה ברווח התפעולי למרות הגידול ברווח הגולמי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות שיווק ומכירה אל מול הרבעון המקביל שנה קודמת.