שתף קטע נבחר

מכירות שטראוס עלו ב-5% ל-1.93 מיליארד שקל

החברה מציגה ברבעון השני עלייה בפעילות בחו"ל, שפיצתה על קיפאון בישראל. מכירות הקפה צמחו ב-6.3% ופעילות המותג סברה זינקה ב-26.6%

חברת שטראוס בניהולו של גדי לסין דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של השנה והציגה עלייה כמעט בכל הפרמטרים בפעילות בחו"ל, שפיצו על קיפאון בפעילות החברה בישראל.

 

 

מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב- 1.93 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.84 מיליארד שקל אשתקד, גידול של 5.2%. הצמיחה האורגנית בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין ברבעון השני הסתכמה ב-6.5%.

 

מכירות תחום הקפה של שטראוס הסתכמו ב-984 מיליון שקל, בהשוואה ל-924 מיליון שקל אשתקד - צמיחה של 6.3%. בנטרול השפעת שערי המטבע הסתכמה הצמיחה בכ-12.3%.

 

מכירות המותג סברה הסתכמו ברבעון השני ב-254 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל אשתקד - גידול של 26.6%. בפעילות סברה שטראוס מייצרת, מוכרת ומשווקת מטבלים וממרחים ברחבי צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה).

 

הרווח התפעולי של שטראוס עלה ב-16% ל-134 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי הסתכם ב-35 מיליון שקל לעומת 39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי של ישראל ירד ב-7.6%

ברבעון השני הסתכמו מכירות תחום ישראל של שטראוס ב-683 מיליון שקל בדומה למכירות ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מכירות תענוג וההנאה בישראל ירדו ברבעון השני ב-6.3%. הירידה מוסברת בעיקר על ידי ירידה כמותית במוצרי הממתקים והמאפה שקשורה לעיתוי חג הפסח.

 

מכירות קפה ישראל ברבעון השני ירדו ב-5.3% בעיקר כתוצאה מירידה עונתית בשל עיתוי חג הפסח. החג חל מוקדם יותר השנה והשתקף בגידול של 55% במכירות הרבעון הראשון.

 

ברבעון השני של השנה קטן הרווח התפעולי בתחום ישראל ב-7.6% והסתכם ב-63 מיליון ששקל. הירידה ברווח התפעולי למרות הגידול ברווח הגולמי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות שיווק ומכירה אל מול הרבעון המקביל שנה קודמת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיוון פרג
עופרה שטראוס יו"ר שטראוס
צילום: סיוון פרג
גדי לסין מנכל ונשיא שטראוס
צילום: סיון פרג'
מומלצים