שתף קטע נבחר

עתירה לבג"ץ: יש לבטל את התיקון לחוק הפלת"ד

הוגשה דרישה לביטול החוק המאפשר רכישת פוליסות ביטוח לאופנועים, אך עם השתתפות עצמית המוזילה את הפוליסה. הסיבה: התיקון אושר בחוסר סמכות, מרוקן מתוכן את חוק הפלת"ד ופוגע בזכויות יסוד

שני בעלי רכב המיוצגים על-ידי עוך הדין אילן קנר, הגישו עתירה לבג"ץ ובה בקשה להוציא צו על תנאי במטרה לבטל את תיקון 17 לחוק הפלת"ד (ביטוח חובה), תיקון המאפשר לבעלי רכב דו-גלגלי לרכוש ביטוח חובה עם מרכיב השתתפות עצמית. העתירה הוגשה נגד הכנסת, שר האוצר, המפקח על הביטוח ושר המשפטים.

 

עו"ד קנר טוען בעתירה כי תיקון 17 לחוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים, מרוקן מתוכן את החוק, פוגע בזכויות הנהגים ואינו הולם את ערכי מדינת ישראל. לטענתו, החוק התקבל בחוסר סמכות של המחוקק (הכנסת) אשר אישרה למעשה לרשות המבצעת (המפקח על הביטוח) לבצע את השינוי, תוך פגיעה בחוק אחר - חוק הפלת"ד.

 

עו"ד קנר מציין כי משמעות החוק היא שרוכבי אופנועים הרוכבים על רכב שרכש מעביד, ולו נרכשה פוליסת ביטוח עם השתתפות עצמית זולה יותר, לא יוכלו לקבל מחברת הביטוח את הפיצוי המגיע להם לפי חוק הפלת"ד. זאת, שכן הפוליסה המוזלת מאפשר לנכות מהפיצוי שהם מקבלים עד 25 אלף שקל בגין אובדן השתכרות או נזק שאינו נזק ממון, למרות שלא הם בעלי הרכב ולא הם רכשו את פוליסת הביטוח.

 

זאת ועוד, חברת הביטוח זכאית לגבות גם מבעל הרכב (שרכש את הביטוח) השתתפות עצמית בסכום שלא יעלה על תיקרת הפיצויים הכוללת, בגין תשלום לנוסעי הרכב והולכי רגל שנפגעו. בכך, הופך בעצם המבוטח למבטח של חברת הביטוח, שבמקרים רבים לא תדרש לשלם כלל לנפגעים, והכל יגולגל על הנהג ועל בעל הרכב שלא נהג בו כלל בעת התאונה.

 

בעתירה טוען עו"ד קנמר כי התיקון מרוקן מכל תוכן את חוק הפלת"ד. "מדובר במעשה חקיקה אשר עומד בסתירה מובהקת לחוק הפלת"ד, פוגע בזכויות היסוד המוכנות לתכלית שספק אם היא ראויה, ובאופן לא מידתי. לכן על בית הדין הגבוה לצדק להתערב ולבטל את התיקון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נגד הרוכבים?
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים