מזל טוב. יצרנית האופנועים בטא חוזרת לישראל
יצרנית אופנועי השטח האיטלקית, בטא הוותיקה, חוזרת לכבישי ישראל. היבואנית, ד.ל.ב מוטורספורט, מודיעה כי כבר בעתיד הקרוב יעלו כלים ראשונים על הכביש
עוד מותג אופנועים עושה דרכו לישראל, וגם הפעם היישר לקטגוריית אופנועי השטח העמוסה באין ספור דגמים ממגוון יצרנים - החל בקונצרנים הגדולים, ועד יצרני נישה קטנים ויוקרתיים. הוסקוורנה, הוסאברג, HM מוטו, TM רייסינג, AJP, גאס גאס, וכמובן כלים מבית היצרנים היפנים הגדולים. אין ספק כי אחת הסיבות לכך, היא הערכת גורמים בשוק כי רכיבת שטח תהפוך לפופולרית עוד יותר בעתיד הלא רחוק. זאת, ברגע בו ניתן יהיה לרכוש בארץ אופנועי מוטוקרוס לרכיבה ספורטיבית באופן חוקי ובמחיר נמוך מאי פעם. בינתיים, כפי שחשפנו לאחרונה, זה לא בדיוק מצליח. וגם לא ממש מפריע - וטוב שכך - לד.ל.ב מוטורספורט, להחליט על תחילת יבוא אופנועי השטח של בטא הנחשבת מאיטליה.
- ספורט מוטורי בצרות - המחיר לא יהיה נמוך יותר
בטא מוכרת לוותיקי השטח בארץ בזכות דגמיה משנות ה-80, אך החלה לייצר אופנועים 40 שנה מוקדם יותר. המותג חזר לארץ לתקופה קצרה בשלהי שנות ה-90, כשהתבסס על קטנועי ARK (המיוצרים עד היום) ואופנוע אנדורו דו-פעימתי בנפח 50 סמ"ק ובשם RR. למעשה, מאז ומעולם התמחתה בטא באופנועים קטני-נפח, ורשמה הצלחות רבות בתחרויות טריאל הפופולריות באירופה.
קו הדגמים כיום כולל גם אופנועים דו-שימושיים קטני נפח ואופנועי אנדורו מקצועיים בנפחים של עד 500 סמ"ק, ואף גרסאות סופרמוטו. כשנכנסה בטא לתחום אופנועי ה-4 פעימות בסביבות 2005, התבססה על מנועים של ק.ט.מ, אך בשנים האחרונות מייצרת מנועים בעצמה.
כרגע לא ידוע עדיין אילו דגמים של בטא יגיעו ארצה ומה יהיה מחירם, אך נראה כי תתפוס את פלח השוק הזול יותר בקטגוריה, מול מתחרים דוגמת גאסגאס ו-HM מוטו.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי