שתף קטע נבחר
 

מותגי הרכב הסיניים לא מתרוממים, למרות הסיוע

אחרי שלושה עשורים של שיתוף פעולה, שנכפה על תעשיית הרכב הזרה על-ידי הממשל הסיני, נראה שהמהלך לא אינו מניב פירות רצויים: הסינים מעדיפים מכוניות זרות, ואפילו יצרניות מקומיות מזניחות מותגים סיניים

תעשיית הרכב הסינית לא מצליחה להתרומם - והלקוחות הסינים רוכשים יותר ויותר מותגים זרים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי למרות חוקים שמחייבים יצרניות רכב זרות לשתף פעולה עם התעשייה המקומית, כתנאי לשיווק מכוניותיהן במדינה, התוצרת המקומית אינה מדביקה את הפער באיכות, ומאבדת נתח שוק.

 

הסינים לא מצליחים להתמודד עם התוצרת הזרה, בינתיים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הסינים לא מצליחים להתמודד עם התוצרת הזרה, בינתיים(צילום: EPA)

 

בשנתיים האחרונות, יצרניות הרכב הסיניות - לא פחות מ-171 מהן קיימות כיום - איבדו רבע מנתח השוק שלהן. בשנת 2012, צנח נתח השוק של היצרניות הסיניות ל-37%, לעומת קרוב ל-50% בתחילת 2010. וזה לא רק בגלל שהסינים פשוט מעדיפים לרכוש תוצרת זרה. שכן מסתבר כי אפילו בקרב יצרניות הרכב המקומיות עצמן, ההעדפה היא לפעול לטובת שיתוף הפעולה עם יצרנית זרה, על חשבון מותג מקומי.

 

לפי יעד הממשל הסיני, כיום היו אמורות להיות בין שתיים לשלוש יצרניות רכב עם כושר ייצור של שני מיליון יחידות בשנה, ובין ארבע לחמש עם כושר ייצור של מיליון יחידות לפחות. בפועל, ההצלחה חלקית: מחד, ארבע יצרניות חצו את קו שני המיליון, אך רק יצרנית נוספת הצליחה לעבור את רף המיליון. בממשל מתכוונים לחוקק בקרוב חוק שימנע קיומן של יצרניות שמיצרות פחות מ-1,000 מכוניות בשנה - בתקווה שצמצום מספר היצרניות הקטנות יוביל לצמיחת הגדולות.

  

האיכות עדיין פוגעת

אחת הסיבות העיקריות להעדפת התוצרת הזרה, נעוצה באיכות הבעייתית של התוצרת המקומית. למרות שהמכוניות הסיניות מציגות שיפור מתמיד באיכות, עם צניחה של 30% במספר התקלות לפי סקר שערך מכון ה-J.D Power אשתקד, התוצרת הסינית עדיין הרחק מאחור בתחום זה. לפי הנתונים, לרכב סיני ממוצע יש מספר תקלות גדול ב-75% ממכונית לא סינית.

 

וכך, למרות התקדמות גדולה בטכנולוגיה, באיכות ובאבזור, סינים רבים עדיין מעדיפים את דגמי ג'נרל מוטורס, פולקסווגן ופורד. היצרניות הסיניות, שמעדיפות רווחים "קלים" מייצור עבור שותפותיהן, מפנימות ומזניחות את המותגים המקומיים. האם זה אומר שתעשיית הרכב הסינית תהפוך בעתיד ללא יותר מבסיס ייצור לענקיות הרכב הזרות? קשה להאמין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית הונדה לשוק הסיני. היצרניות הזרות שולטות בשוק
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים