בטר פלייס הפסידה חצי מיליארד מתחילת השנה
השקעה גדולה בהקמת תחנות החלפת סוללה, גררה את בטר פלייס להפסד של יותר מחצי מיליארד שקל בשמונה חודשים. עד עתה מכרה החברה לפי דיווחיה כ-500 מכוניות חשמליות, כ-300 מהן בישראל
הפסדי בטר-פלייס נובעים ברובם המכריע מהשקעה בהקמת רשת של תחנות להחלפת סוללה, שנועדה לפתור את בעיית הטווח המוגבל של מכוניות חשמליות. בשבוע שעבר הודיע המיזם כי עד סוף השנה תסתיים הקמת כ-40 תחנות ברחבי ישראל, האמורות לאפשר נסיעה רצופה מצפון הארץ ועד דרומה.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- במגמת ירידה - נהגים משלמים פחות על רוכבים
במחצית הראשונה של השנה נרשמו בבטר-פלייס הכנסות ראשונות ממכירה, הנובעות מתחילת שיווק רנו פלואנס החשמלית. על-פי דיווחי המיזם, עד כה נמכרו כ-500 מכוניות - 300 מהן בישראל, ועוד כ-200 בדנמרק. הכנסות המיזם ממכירה הסתכמו מתחילת השנה בכ-11 מיליון שקל.
בתוך כך, מפרסם המיזם כי לאחרונה נערכה בישראל נסיעה רצופה של כ-1,200 ק"מ ברנו פלואנס חשמלית, ללא עצירה לטעינה ובאמצעות החלפת סוללה בלבד. שי אגסי, מנ"כל המיזם, דיווח על הנסיעה באופן שוטף בחשבון הטוויטר שלו. על-פי הודעת המיזם, אורכה של הנסיעה מעיד על האפשרויות הגלומות בפתרון החלפת הסוללות להארכת הטווח של מכוניות חשמליות.
לדברי אגסי, המרחק שעברה הפלואנס החשמלית בישראל דומה לזה המפריד בין קופנהגן ופריז. "המטרה שלנו היא להמשיך לעבוד עם מוסדות אירופיים ושותפים, שחולקים את החזון שלנו לתחבורה חשמלית", אומר אגסי, "כך שיום אחד אפשר יהיה לנהוג מקופנהגן לפריז במכונית חשמלית באמצעות החלפת סוללה בדרך".
הלוואה של 40 מיליון יורו
על-פי הודעת בטר-פלייס מהבוקר, בנק ההשקעות האירופי (EIB) יעניק למיזם הלוואה בסך של 40 מיליון יורו (כ-200 מיליון שקל). מרבית ההלוואה - כ-30 מיליון יורו - תשמש להשלמת תשתית הטעינה והקמת תחנות להחלפת סוללה בדנמרק. שאר הסכום, כך אומרים בבטר-פלייס, ישמש להשלמת התשתית בישראל.
ראוי להזכיר כי ישראל ודנמרק הם שני השווקים הראשונים שבהם מקים בטר-פלייס רשת של תחנות להחלפת סוללה. על-פי התחייבות לרנו, המייצרת את הפלואנס החשמלית בטורקיה, ירכוש המיזם כ-115 אלף מכוניות, שישווקו בישראל ודנמרק עד 2016.
יש לציין כי עד כה בחרו בבטר-פלייס לגייס כסף ממשקיעים פרטיים או מוסדיים, בסך של כ-750 מיליון דולר. הפנייה לאשראי בנקאי, כך מסביר היום אגסי, תעניק למיזם "מבנה הון גמיש ויציב, שיאפשר את הרחבת הפעילות מבלי להסתמך באופן בלעדי על מניות".