שתף קטע נבחר
 

נאמנה לתדמית: וולוו שוב שוברת שיאי בטיחות

אחרי ההצטיינות במבחן הבטיחות האמריקאי החדש, שוברת יצרנית הרכב השוודית עוד שיאי בטיחות, הפעם באירופה. וגם: טנדר איסוזו די-מקס מציג שיפור אדיר בבטיחות, בזמן שרנו קליאו, קיה סיד ואודי A3 זוכות לחמישה כוכבים

וולוו שוברת עוד שיא בטיחות. ארגון ה-Euro NCAP, הבוחן את בטיחותן של מכוניות חדשות באירופה, הכתיר את המשפחתית הקומפקטית החדשה של וולוו, ה-V40, בתואר המכונית הבטוחה ביותר בקבוצתה בתולדות המבחנים. ה-V40 גם שברה שיא חדש בהגנה על הולכי רגל, תודות לכרית אוויר ייחודית הממוקמת בתוך תא המנוע, ומתנפחת במקרה של פגיעה בהולך רגל ומקטינה בכך את הפגיעה בגופו. 

 

עבור וולוו שוודית מדובר בחדשות טובות במיוחד. החברה, הנהנית כבר עשרות שנים מתדמית אמינות גבוהה במיוחד בתעשיית הרכב, השיגה רק לפני זמן קצר תוצאות מעולות במבחן חדש שביצע ה-IIHS האמריקאי, מצא כי וולוו S60 ואקורה TL, הן היחידות מבין מכוניות יוקרה שנבחנו, המציעות רמת הגנה טובה לנוסעים. זאת במבחן שבדק לראשונה פגיעה בקצה המכונית (20% מהחרטום בלבד), לעומת 40% במבחנים הקיימים (או 100% במבחנים הפדרליים האמריקאים). במבחן האמור, שעורר הדים רבים, כשלו באופן מביך מספר מותגי יוקרה מובילים דוגמת לקסוס, מרצדס וב.מ.וו.

 

וולוו V40 במבחן: 

 

בסדרת תוצאות חדשה שפורסמה, נמצא כי וולוו V40 הציעה רמת בטיחות כמעט מושלמת במבחנים, הנחשבים למחמירים יחסית. המכונית זכתה לציון כולל של חמישה כוכבים, עם 98% הגנה על נוסעים מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים ו-88% בהגנה על הולכי רגל - הציון הגבוה ביותר בתולדות המבחן. כדאי להזכיר עם זאת כי הצטיינותה של ה-V40 היא יחסית לקטגוריית המשפחתיות-קומפקטיות - הנמכרת ביותר בישראל.

 

איסוזו די-מקס במבחן: 

 

איסוזו מציגה: שיפור אדיר

מי שביצעה צעד גדול לפנים, היא יצרנית הרכב היפנית הקטנה איסוזו. הדי-מקס (D-Max) החדש שלה הציג שיפור אדיר ברמת הבטיחות, תוך שהוא משיג ארבעה כוכבים. בדור הקודם, שנבחן בשנת 2008, זכה לציון גרוע במיוחד: שני כוכבים עם הערת אזהרה, בגלל סיכון ממשי לבטיחות הנוסעים. אגב, הדור החדש כמעט והשיג חמישה כוכבים, אך נכשל בכך כאשר לא עמד בדרישת הסף בהגנה על הולכי רגל - 60% לפחות (ציונו עומד על 51%).

 

כדאי עם זאת לציין כי למרות השיפור המרשים, הדי-מקס אינו מצטיין הקטגוריה. בתואר הזה מחזיק פורד ריינג'ר, אחיו התאום של מאזדה BT-50 - שניהם עדיין לא משווקים בישראל. התאומים הם הטנדרים היחידים בתולדות ה-Euro NCAP שזכו לציון חמישה כוכבים.

 

מבחן בקרת יציבות אלקטרונית, איסוזו די-מקס: 

 

בסדרת המבחנים האחרונה נבחנו שתי מכוניות חדשות וחשובות במיוחד לשוק הרכב הישראלי: אודי A3 החדשה, והדור השני של קיה סיד. לדברי ה-Euro NCAP, שתי המכוניות הציגו שיפור בהשוואה לעבר, כאשר הסיד זוכה לציון גבוה בהגנה על מבוגרים (89%), וגבוה במיוחד בהגנה על ילדים (88%). ציון ההגנה על הולכי רגל בינוני בלבד (61%), וה-Euro NCAP ביקר את תכנון המכונית עקב רמת הגנה נמוכה במבחן המדמה פגיעת צד בעמוד.

 

במקרה של ה-A3, המכונית זכתה לציון מרשים של 95% בהגנה על מבוגרים, וגבוה גם בהגנה על ילדים - 87%. מצטיינת ההגנה על ילדים בסדרה האחרונה הייתה רנו קליאו החדשה, שאף היא מתוכננת לשיווק בישראל. מכונית זו זכתה לציון של 89% במבחן זה, בעוד שהציון למבוגרים עמד על 88%, ולהולכי רגל על 66%. פורד בי-מקס (B-MAX), מיקרו-וואן המבוסס על הפיאסטה ושאינו מתוכנן לשיווק בישראל לפי שעה, זכה אף הוא לציונים טובים.


תוצאות מבחן הבטיחות של Euro NCAP

תוצאות מבחן הבטיחות של Euro NCAP
המכונית ציון כולל מבוגרים ילדים הולכי רגל עזרי בטיחות
אודי A3 5 כוכבים 95% 87% 74% 86%
איסוזו די-מקס 4 כוכבים 83% 67% 51% 71%
וולוו V40 5 כוכבים 98% 75% 88% 100%
פורד בי-מקס 5 כוכבים 92% 84% 67% 71%
קיה סיד 5 כוכבים 89% 88% 61% 86%
רנו קליאו 5 כוכבים 88% 89% 66% 99%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו V40. מצטיינת חדשה בפלח המשפחתיות
כך בוחן ה-Euro NCAP פגיעת ראש של הולך רגל
מבט מתא הנוסעים
פגיעה בהולך רגל בניסוי, פורד בי-מקס
פגיעת צד, קיה סיד
פגיעה חזיתית, רנו קליאו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים