שתף קטע נבחר
 

לצלם כמו במגזין

מה לעשות לפני הנסיעה לחו"ל ומה הם המקומות שבהם תוכלו לצוד את התמונה הטובה ביותר? עודד וגנשטיין נותן לכם טיפים לצילום תמונות כמו במגזין

אחד התסכולים שאני שומע מהסטודנטים שלי מתייחס לעובדה שהרבה מדריכי צילום (ואני בהם) מלמדים שבשביל "תמונה טובה", צריך להשקיע זמן. בשביל פורטרט  אנושי למשל, מוטב לשבת עם המצולם, לשוחח עימו, להכיר אותו, לשתות איזה תה טוב ורק א

 

 

 

חר כך לגשת לפעולת הצילום. אבל לא לכולם יש באמת אפשרות או זמן, לשבת ולשתות תה.

 

לכן, בכתבה שלפניכם, אספתי עבורכם, כמה מהטיפים הטובים ביותר שמשמשים אותי, כשאני עובד על צילומים לכתבת מגזין בזמן טיול. אלו טיפים בהם גם אתם תוכלו להשתמש בקלות, גם בחופשה הבאה שלכם.

 

עוד מדריכי צילום: 

 

אורך מוקד 30 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס 1/100, איזו 200 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 30 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס 1/100, איזו 200(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
 

 

לפני הנסיעה

אבא שלי לימד אותי שהדבר הי

 

 

 

קר ביותר בחו"ל הוא לא המלון או המדריך, אלא הזמן. ובחו"ל, הזמן אף פעם לא מספיק. בייחוד עבור צלם שנמצא במשימת צילום עבור מגזין. אף אחד לא מעניינת העובדה, שבדיוק כשהגעת לשמורת הטבע, שבשבילה נסעת חצי עולם, גילית שהיא סגורה לחג. לכן חשוב לעשות את מרבית העבודה כבר בבית.

 

אורך מוקד  28 ממ, צמצם 4, מהירות תריס 1/100, איזו 200 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 28 ממ, צמצם 4, מהירות תריס 1/100, איזו 200(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

 

נסו לקרוא על היעד שאתם נוסעים אליו. האם יש פסטיבל מעניין שלא תרצו לפספס, מהם זמני הפתיחה והסגירה של האתרים הרלוונטים לכם והאם יש מקום מומלץ לצילומים שלא כדאי לפספס (מומלץ לברר עם חובב צילום שכבר ביקר ביעד)?בנוסף, מומלץ לברר מתי זמני השקיעה והזריחה במקום כי האור הטבעי הטוב ביותר לצילומים, מופיע בדרך כלל, עד שעה לאחר הזריחה ולקראת שקיעה.

 

אורך מוקד 24 ממ, צמצם 6.3, מהירות תריס 1/160, איזו 100 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 24 ממ, צמצם 6.3, מהירות תריס 1/160, איזו 100(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

  

מחוללי הסיפורים

גם אם יש לי רק שעה אחת ביעד מסוים, אני אעשה הכול כדי להגיע לשני המקומות הבאים. הראשון, הוא השוק. השוק הוא מקום נהדר לצילומים. הוא ססגוני, מאפשר לתעד נושאי צילום רחבים (מצילומי אנשים, עד אוכל ומוצר) והוא גם מאפשר פגישה אמיתית עם האוכלוסייה המקומית. המקום השני אליו אלך, הוא נקודת תצפית. לכל עיר או כפר יש נקודת תצפית. זה יכולה להיות נקודה מסודרת (בניין האמפיירסטייט בניו יורק או מגדל אייפל בפריז) או סתם נקודת ראות גבוהה, כמו גבעה שמשקיפה על הכפר שלמטה. 

 

 

אורך מוקד 17 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס 1/250, איזו 400 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 17 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס 1/250, איזו 400(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

 

צילום מנקודת תצפית יכול לתרום לצילום שלכם בכמה מישורים. ראשית, במגוון נושאי הצילום. כשהייתי בפסגת ויקטוריה, בהונג קונג בזבזתי רק שלוש שעות בתצפית, משקיעה ועד הערב שירד. אך חזרתי עם מגוון רחב של תמונות: השקיעה שנופלת על העיר, אורות העיר הנדלקים לעת ערב, זוגות רומנטיים שמגיעים אל התצפית, ספינות נכנסות אל הנמל ועוד. שנית, השהייה בנקודת התצפית אפשרה לי לזהות מקדש קטן ומעניין למטה, אליו החלטתי להגיע ביום שלמחרת. הביקור במקדש, עליו לא היה מידע בשום מדריך טיולים, התאפשר לי בזכות נקודת התצפית.  חוץ מזה, כשגם השוק וגם נקודת התצפית, יכולים לעניין את הנוסעים עימכם, גם שאינם חובבי מצלמות.

 

אורך מוקד 17 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס חצי שנייה, איזו 320 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 17 ממ, צמצם 2.8, מהירות תריס חצי שנייה, איזו 320(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

 

יהיו יצירתיים

אם אתם מגיעים למקום תיירותי במיוחד, בו מבקרים כל שנה צלמים רבים, תצטרכו להתעלות על עצמכם (ועל הצלמים האחרים) בשביל לחזור עם תמונות טובות באמת. אל הרחוב הזה באיסטנבול, שהתאהבתי בו, בזכות הצבעוניות שלו, חזרתי מספר פעמים. כל פעם בשעה אחרת של היום. אחר כך, בחרתי לעצמי את התמונה שבה האור המחמיא ביותר. חזרה אל מקום יותר מפעם אחת, יכולה לאפשר לכם לראות אותו בצורה אחרת ויצירתית יותר.

 

השעות הטובות ביותר לצילומים הן בשעות הבוקר ואחר הצהריים. אני אוהב במיוחד את שעות הבוקר המוקדמות. להסתובב בין האנשים ולראות את המקום מתעורר לאיטו. לכן אמליץ גם לכם, השכימו קום. הבטיחו לנוסעים עימכם שתגיעו עד ארוחת הבוקר וצאו שעה-שעתיים לפני כן על מנת לצלם. כך גם תוכלו לצלם לבד, גם תנצלו את האור הטוב של היום וגם תוכלו ליהנות עם שותפי הנסיעה הנוספים שלכם בארוחת הבוקר

 

 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

 

לקבוע סדר עדיפות

לפעמים המזל מאיר פנים, ודווקא כשלא מתכננים או נערכים יוצאות תמונות נהדרות. אך בצילום אי אפשר להסתמך על מזל. אי אפשר לצאת לחופשה, לרצות לקום כל יום מאוחר, לא לעשות שיעורי בית טרום הנסיעה, לא להתחשב בזמני האור הטובים ביותר או בשעות הפתיחה של מקומות ולצפות לחזור עם מלאי של תמונות טובות.

 

שאלו את עצמכם לפני הנסיעה, "באיזה סולם עדיפות, אני מבקש למקם את הצילום בנסיעה הבאה שלי?". קביעת מקומו של הצילום בסדר העדיפות, תעזור לכם להבהיר לעצמכם כמה דברים. למשל, האם כדי להתחדש בעוד ציוד לפני הנסיעה? כמה ציוד לקחת? האם בכל יום תקדישו כמה דקות רק לצילום, או שזה תמיד יהיה כדרך אגב? מומלץ גם לשבת ולדון בסדר העדיפות עם הנוסעים עימכם. "הצהרת כוונות" שכזו תעזור לכם, ותעזור לנוסעים עימכם לא לשנוא מצלמות עד סוף ימיי חייהם.

 

אורך מוקד  20 ממ, צמצם 5.6, מהירות תריס 1/125, איזו 320 (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ) (צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)
אורך מוקד 20 ממ, צמצם 5.6, מהירות תריס 1/125, איזו 320(צילום: עודד וגנשטיין, גליץ)

   

  • עודד וגנשטיין , מצלם וכותב בנושא תרבויות עבור מגזינים בארץ ובחו"ל. מדריך קורס "צילום תרבויות" בגליץ בית ספר לצילום .
  • ב-12.9 יתקיים כנס הצילום של גליץ בהיכל נוקיה ביד אליהו בהשתתפות ספנסר טוניק, דרו גרדנר, נתן דביר, משה שי ואחרים. לפרטים .

     


 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד וגנשטיין, גליץ
לקום לפני השמש
צילום: עודד וגנשטיין, גליץ
מומלצים