טויוטה קורולה נגד פורד פוקוס - מי הכי נמכרת?
פורד טוענת כי הפוקוס הנוכחית והמוערכת, היא המכונית הנמכרת ביותר. ענקית הרכב היפנית טויוטה, מאמינה כי בתואר מחזיקה - גם השנה - דווקא הקורולה הוותיקה. ומי צודק? זה שניתח את המספרים כמובן
האם פורד פוקוס הפכה השנה למכונית הנמכרת ביותר בעולם? כך לפחות טוענת פורד. לדברי קונצרן הרכב הענק, המשפחתית הקומפקטית - הנמכרת ביותר בישראל השנה - היא גם שיאנית המכירות העולמית. אלא שעל התואר היוקרתי, שאינו חשוב כמובן מעבר לכך, מתחרה יצרנית הרכב הגדולה מכולן - טויוטה. זו מבהירה שהקורולה הוותיקה היא הנמכרת מכולן גם השנה, כמו בשנים לא מעטות בעבר.
לפי פורד, המבססת את נתוניה על מחקר של חברת הייעוץ לתעשיית הרכב IHS, במחצית הראשונה של 2012 נמכרו 489,616 מכוניות מדגם הפוקוס. מספר מרשים, וגבוה אף מ-462,187 יחידות אותן מייחסים בפורד למתחרה הגדולה מיפן. נשמע כמו השוואה מדויקת וחסרת פניות? לא לפי מנתחי המספרים ביפן.
שכן לדברי בכירי טויוטה, בנתונים שפורסמו על-ידי פורד לא נכללו כל גרסאות הקורולה, הנחשבות בדרך-כלל במניין המכירות. כך למשל התעלמו בפורד ממכירות האוריס, למעשה גרסת האצ'בק סופר-פופולרית במדינות מסויימות לקורולה השמרנית יחסית למראה. וכך גם לגבי המטריקס, שהיא מעין קורולה-מיניוואן לשוק האמריקאי. בטויוטה מוסיפים למספרים גם את הקורולה המיועדת (רק) לשוק היפני. לדבריהם, פורד השמיטה גם את נתוניה של זו. אגב, יש לציין כי פורד בחרה שלא לנכס לפוקוס גם את מכירות הסי-מקס, המיניוואן הפופולרי שבסיסו הוא המכונית הקומפקטית המצליחה.
אם בוחרים בשיטת הספירה של טויוטה - כלומר יחד עם כל הגרסאות הנלוות ולא רק דגמים שמכונים בפירוש קורולה, הרי שמכירות המשפחתית היפנית עומדות השנה על קרוב ל-722 אלף יחידות. במניין הזה נכללים דגמים כמו האוריס (48 אלף יחידות) והוורסו (58 אלף).