ביהמ"ש התיר עבודות הרכבת ליד מבשרת בערב
בית משפט השלום בי-ם קבע שהחלטת השר להגנת הסביבה להקפיא את עבודות קו הרכבת המהיר לבירה באזור מבשרת לאחר 19:00, בשל הרעש, אינה סבירה. "אין איזון ראוי בין צרכי התושבים לבין הצרכים הנובעים מהעבודות", כתבה השופטת
בית משפט השלום בירושלים ביטל היום (א') את הצו שהוצא על ידי המשרד לאיכות הסביבה, וקבע שההחלטה להקפיא את עבודות קו הרכבת המהיר בין תל-אביב לירושלים באזור מבשרת ציון לאחר 19:00 - אינה סבירה.
- בגלל הרעש: עיכוב נוסף בקו המהיר ת"א-ירושלים
- ברכבת הקלה החלו לגבות כסף: הבלגאן חוגג
- זמן נקמה: מתי כדאי לתבוע את רכבת ישראל?
העבודות במקום הוקפאו לאחר צו שהוציא המשרד להגנת הסביבה, שקבע שאין לפתח את המסילה שם בין 19:00 ל-07:00, מהלך שלטענת הרכבת איים לעכב את פתיחת הקו שיחבר בעוד כמה שנים בין ירושלים לתל אביב. לטענת השופטת עינת אבמן-מולר, "ההחלטה אינה משקפת איזון ראוי בין צרכי התושבים (במבשרת ציון - ל"ג) לבין הצרכים הנובעים מהעבודות בתוואי הרכבת".
הצו האמור הוצא לבקשת השר להגנת הסביבה גלעד ארדן באמצע אוגוסט האחרון, שאף צוטט בנושא ואמר ש"רכבת ישראל אינה מעל החוק ולא אאפשר לה להרוס את איכות חיי תושבי האזור". בעבר ניסו תושבי המקום לעצור את העבודות באזור מבשרת, וטענו שהן מסוכנות ואף מפריעות לחלק להתלמידים ללמוד כיאות לבחינות הבגרות.
תוואי הרכבת במקום מקודם על ידי חברות שפיר וחופרי השרון, שזכו במכרז הרכבת לסלילת מקטע המסילה, זאת כחלק מפרויקט התשתית הלאומי שאמור לחבר בין ירושלים לתל אביב במסילה חשמלית מהירה באורך כ-60 ק"מ, שזמן הנסיעה בה לא יעלה על חצי שעה. המסילה אמורה להיפתח עד תחילת 2018. עלות הסלילה נאמדת ב-7 מיליארד שקל.
רכבת ישראל יוצגה על ידי עוה"ד אלעזר נחלון ואורי שורק ממשרד אגמון ושות'.
רכבת ישראל
צילום: אמיר לוי
מומלצים